• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Firat 1a maj med denna på armen!

20220501_210423.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor

hepanter

Patek
2-Faktor
Det kom ett paket från min gode vän och allas vår favoritbonde @hepanter .❤
20220502_171331.jpg
Jag ska försöka ge klockan en värdig tillvaro. Jag kommer inte kunna ge ett så spännande liv den hade förut med kalvförlösningar och färder med muskelmaskiner av märket John Deere.
Men jag erbjuder ett mockaband och ska ordna med en spabehanbling för glaset.
20220502_191019.jpg

Tack @hepanter .
Den kommer få det bra hos dej @Delgada
Den sitter perfekt på din handled, lite synd på glaset som sagt, farsan är den skyldiga till alla repor på den där.. jag köpte tillbaka den av honom och den såg lite mer härjad ut. Hoppas du kan få lite mer finnes på glaset. Vad ska du köra med? Tandkräm blir ju säkerligen bättre men kanske inte helt bra? Ser fram emot dina kustbilder med den där och kaffeautomaten och blommorna. 👍
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
ZLN Tongji med verkring i äkta plast..
Det här är ganska spännande faktiskt.. Vilka fler ryska klockmärken har det gjorts kopior på tro? :)
Jag tror jag sett någon Raketa men kan minnas fel??
Det är faktiskt kul att det ändå är ett mekaniskt verk i klockan.

Jag skulle vilja ha en kopia bara för o se vad det är för skit...

Slava fake...

1651525952721.png


Eller varför inte en genomäkta Pobeda Okean från Ukraina? Vinner jag på lotto så ska jag köpa in alla dessa fantastiska kreationer och en vinkelslip... :cool:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kan tänkas att de samlar ihop massa paket och skickar alla på en gång.

Lär ju vara lite speciellt med post under krig...
Inte alls omöjligt. En teori är att paketen fraktas via bil till Polen för fortsatt transport därifrån. I vanliga fall har mina paket oftast gått med flyg till typ Estland och sedan vidare till Sverige och omsorgsfull 🤔 fortsatt hantering av PN. Skall oavsett bli intressant att följa.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Inte alls omöjligt. En teori är att paketen fraktas via bil till Polen för fortsatt transport därifrån. I vanliga fall har mina paket oftast gått med flyg till typ Estland och sedan vidare till Sverige och omsorgsfull 🤔 fortsatt hantering av PN. Skall oavsett bli intressant att följa.

Ja, kanske det går via bil. Det lär vi väl aldrig få reda på, men det blir iallafall intressant och se vilken väg det tar!

Här är en liten anektdot ifrån ww1:

 
Topp