• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
5EFF59AF-61CA-4675-938A-1B4804F9F36C.jpeg
Har haft mina två zlatousts i två månader nu. Nästan bara använt den stora. Ligger nu nedbäddad med lunginflammation och feberfunderar. Kom att fundera på varför de inte hade/har sekundvisare. Själv gillar jag att den saknar sekundvisare. Ger ett lugnt intryck utan. Har dock missat att den stannat några gånger när jag glömt att dra upp den. Känns ganska opraktiskt att sakna sekundvisare med tanke på det militära ursprunget. Särskilt när den ska användas under vatten. Hittar inte heller någon bra förklaring på nätet. Någon här som sitter på fakta eller en bra killgissning?

Krya på dig!

Skickar lite medlidande genom att ha på mig min ikväll.

20220427_211741.jpg


Tja, sekundvisare kanske bara förvillar under ytan, därav utan. Eller så få delar som möjligt som kan strula?

Tänker ändå att sekunder inte är superviktiga under ytan? Fast det kanske någon med dykarcert vet?
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
🤣 Nix! Aldrig sålt en klocka i hela mitt liv...

Jag har sålt 4 klockor totalt. Traumatiserande. Se upp!

Nu vill jag ha en Vostok scuba dude no date, svart urtavla med arabiska siffror. Nä, okej, jag kräver en! Behöver den för att bli påmind om ryssarnas genialiska sätt att producera något billigt som dessutom är revolutionerande, robust och ack så otroligt charmerande! 🥳😂 🇷🇺
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ha ha
Mina oljestickor vart ju försvunna. Beställde nya och en oljekopp med, och sedan hittade jag mina gamla stickor och blev sur. Sedan kom jag att tänka på något annat. Och har gott om andra klockor så prio på att skruva ihop sjönk drastiskt.
Bilden tog jag alltså för 10 minuter sen... inget har hänt ;)
Ha ha, jag trodde att det var en gammal bild från i januari! 😀
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har sålt 4 klockor totalt. Traumatiserande. Se upp!

Nu vill jag ha en Vostok scuba dude no date, svart urtavla med arabiska siffror. Nä, okej, jag kräver en! Behöver den för att bli påmind om ryssarnas genialiska sätt att producera något billigt som dessutom är revolutionerande, robust och ack så otroligt charmerande! 🥳😂 🇷🇺

🤣 Nix! Aldrig sålt en klocka i hela mitt liv...
Hmm, när jag tänker efter har jag faktiskt heller aldrig sålt någon klocka. Däremot tycks jag ha köpt en och annan... 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Med risk att vara lite fyrkantig...

20220428_085021.jpg


Hade stora problem med att välja band idag!

Egentligen ett klockanördsproblem då många av mina band sitter fast på klockor i klocklåda och det är för jobbigt att ta ur klockan ur lådan och ta loss bandet för och byta...

Satt allvarligt och funderade på att köpa fler band, men sansade mig då jag faktiskt fanns en mikroskopisk chans att jag redan redan kunde ha ett någonstans...

20220428_083627.jpg

20220428_085936.jpg


Hittade mot alla odds ett lagom slitet läderband! Det sitter nu på klockan.
 

Rikala

Patek
2-Faktor

🤣

Kom och tänka på att det är viktigt och visa vem som egentligen betyder något här i världen! Att mannen självklart skall vara på topp och kvinnan klart mycket lägre! Undrar om man inte kunde fått henne att vara i bakgrunden också?

Att sedan folket mest gillar den som är mindre betydande spelar ju såklart ingen roll. Inte heller att mannen egentligen inte vill ha kvinnan utan en annan.

Tagiskt öde...
 
Topp