Vostok
Guld
Ja det stämmerIntressant! Men, då behövs det en sådan för varje typ av olja man använder? (Två olika i mitt fall. Fett antar jag att man enklast lägger på på vanligt sätt.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det stämmerIntressant! Men, då behövs det en sådan för varje typ av olja man använder? (Två olika i mitt fall. Fett antar jag att man enklast lägger på på vanligt sätt.)
Ja det stämmer
Det finns ju automattvätt också, så slipper man pilla så himla mycket. In med urverket i tvätten, sedan köper man bara ett nytt på nätet. Snabbt och enkelt fixat, No Problemo.Det finns ju automat fettspruta med
Intressant! Men, då behövs det en sådan för varje typ av olja man använder? (Två olika i mitt fall. Fett antar jag att man enklast lägger på på vanligt sätt.)
Det finns ju automattvätt också, så slipper man pilla så himla mycket. In med urverket i tvätten, sedan köper man bara ett nytt på nätet. Snabbt och enkelt fixat, No Problemo.
Ja det stämmer
Man brukar ju säga att när man tror att man har lagt på för lite olja har man i själva verket lagt på alldeles för mycket. Minns fortfarande första gången jag testade att olja ett helt Vostok 2414 från grunden och trots att jag tyckte att jag bara duttade på olja blev det till slut nästan som att hela verket badade i olja. Amplituden blev katastrof-låg.Det är olika storlekar med på själva spetsen, beror väl på vad man skall olja med den (och hur mycket olja som kommer ut antar jag).
Hmm, jag noterar att den fortfarande är "på väg". Är transport på flakmoped Postnords nya grej?OS-UFON är på väg...
Man brukar ju säga att när man tror att man har lagt på för lite olja har man i själva verket lagt på alldeles för mycket. Minns fortfarande första gången jag testade att olja ett helt Vostok 2414 från grunden och trots att jag tyckte att jag bara duttade på olja blev det till slut nästan som att hela verket badade i olja. Amplituden blev katastrof-låg.
Själv kör jag konsekvent med manuell svart Bergeon-oljare och tycker mig ha börjat bemästra små droppar av olja relativt bra, men det har hänt flera gånger att jag har fått skruva isär verket lägga det i tvätten på nytt
Hmm, jag noterar att den fortfarande är "på väg". Är transport på flakmoped Postnords nya grej?
Grattis! Jag tänker spontant att den som väntar på något gott... uppenbarligen får vänta ganska länge (otålig!)Jo, jag tror jag nog använder lite för mycket olja trots att jag använder svarta bergeon, därav tror jag köpet av automatoljaren skall hjälpa mig och se hur lite som verkligen behövs...
Antagligen!
Här vad det dock mögeljackpot idag!
Döda till vänster och tickande till höger, nu har jag definitivt mer och lära mig vidare på...
5 Poljot, 2 Slava och 2 Vostok.
Grattis! Jag tänker spontant att den som väntar på något gott... uppenbarligen får vänta ganska länge (otålig!)
Kors i taket!! Jag vann trots ditt försprång igårHmm, jag noterar att den fortfarande är "på väg". Är transport på flakmoped Postnords nya grej?
Kors i taket!! Jag vann trots ditt försprång igår
Plogat vägen? Tror du jag bor i någon stad eller??Du har ju inte tagit dig dit än, är det plogat vägen?
Jag håller med, skrattar bäst som skrattar skadeglad!Du har ju inte tagit dig dit än, är det plogat vägen?
Jag ska dock smita lite tidigare från jobbet idag för jag lovade att besiktiga sambons kakburk till bil, så om jag gasar på lite hemåt efter det borde jag hinna med att hämta ut paketet innan dom stänger...Jag håller med, skrattar bäst som skrattar skadeglad!
Ja, förmodligen...Jag ska dock smita lite tidigare från jobbet idag för jag lovade att besiktiga sambons kakburk till bil, så om jag gasar på lite hemåt efter det borde jag hinna med att hämta ut paketet innan dom stänger...
Jag tror det kan va karma som slog till efter att du retade mig igår för att du va en timme före faktiskt (Det är väl nu jag får körförbud och punktering på samma gång med så ska inte vara för styv i korken )
Grattis!den var ju jätte trevlig!Jodå jag hann hem och hämta ut klockan från Ukraina, verka klara mig undan från att betala någon tull (eller moms är det väl) konstigt nog?
(katten envisades med att vara med på bilden så det blev inte min bästa bild)
Tack! Ja den va lite speciell Lite kul att den är tillverkad i Ukraina medGrattis!den var ju jätte trevlig!
Ja den tavlan duggar knappast tätt skulle jag tro,loggan på tavlan istället för B är ju intressant med och har du en susning om vad den står för?Tack! Ja den va lite speciell Lite kul att den är tillverkad i Ukraina med
Jodå jag hann hem och hämta ut klockan från Ukraina, verka klara mig undan från att betala någon tull (eller moms är det väl) konstigt nog?
(katten envisades med att vara med på bilden så det blev inte min bästa bild)
Den skumma vostok loggan står för Dnieper Vostok då den är tillverkad eller ihopsatt i Ukraina på den "hemliga traktorfabriken".Ja den tavlan duggar knappast tätt skulle jag tro,loggan på tavlan istället för B är ju intressant med och har du en susning om vad den står för?
Ps!mjauen i bakgrunden såg go ut med!
Men det är väl inte den vanliga Dnieper loggan väl?Den skumma vostok loggan står för Dnieper Vostok då den är tillverkad eller ihopsatt i Ukraina på den "hemliga traktorfabriken".
Texten på urtavlan har jag ej lyckats tyda ännu och jag tror det är Ukrainska men är ej säker... Fick det till "Gruva" och "Torr stråle" eller balk men det är säkert helt fel
Någon annan som har en susning vad det står på den??
Svarar mig själv!jo det är det klantskalle!!Men det är väl inte den vanliga Dnieper loggan väl?
Jo det ska det varaMen det är väl inte den vanliga Dnieper loggan väl?