• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Alltså folk på Ebay... 18 lökar för en sån här? Han har nog rökt kraftigare saker än hundkex?
Sa jag att jag har en exakt sådan? Fast min är i bra skick ;) :hungry:

1652622087053.png



😂
Jamen den där är ju "VERY RARE"!! ;) 😂
Säkert har Olegs mormor graverat in något med en skruvmejsel på bakboetten när Oleg fyllde år, Typ "Till Oleg från mormor Olga på 25år:s dagen" 😂
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
E-bay, där står det i klartext vart du handlar ifrån :)
Samma här; Ebay. Dock har jag upprepade gånger försökt köpa en as-snygg Cornavin UFO från Ebay utan att lyckas. Min killgissning är att säljaren ändå har ngn sammankoppling med Ryssland. Betalningen misslyckas oavsett på vilket sätt jag än försöker betala. Personen i fråga svarar heller inte på mina medelanden. Nu aktuella OS-UFOn, en Sniper samt en rostfri länk har däremot alla tre gått bra. Ja, återstår ju då att se hur PN hanterar det hela.
 

Vostok

Audemars
Samma här; Ebay. Dock har jag upprepade gånger försökt köpa en as-snygg Cornavin UFO från Ebay utan att lyckas. Min killgissning är att säljaren ändå har ngn sammankoppling med Ryssland. Betalningen misslyckas oavsett på vilket sätt jag än försöker betala. Personen i fråga svarar heller inte på mina medelanden. Nu aktuella OS-UFOn, en Sniper samt en rostfri länk har däremot alla tre gått bra. Ja, återstår ju då att se hur PN hanterar det hela.
Vi håller tummarna!!
Vore ganska komiskt om paketen lyckats ta sig genom en krigszon för att hamna hos "Postkaosnord" och plötsligt upphör att existera i vår dimension...
 

Utvisaren

Patek
Samma här; Ebay. Dock har jag upprepade gånger försökt köpa en as-snygg Cornavin UFO från Ebay utan att lyckas. Min killgissning är att säljaren ändå har ngn sammankoppling med Ryssland. Betalningen misslyckas oavsett på vilket sätt jag än försöker betala. Personen i fråga svarar heller inte på mina medelanden. Nu aktuella OS-UFOn, en Sniper samt en rostfri länk har däremot alla tre gått bra. Ja, återstår ju då att se hur PN hanterar det hela.
Sberbank...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag fortsätter att kombinera äldre Amphibians och mesh. Här ser jag i efterhand att jag nästan lyckades fånga det perfekta klockslaget.
💙💛
20220515_100640.jpg

OS-UFOn har fö äntligen anlänt Sverige för vanlig, vidunderlig hantering av PN. Oklart vilken väg paketet tog från Kiev.
Screenshot_20220515-100538_17TRACK.jpg

Testa spårning i appen Parcels (Android) så får du säkert se mer än vad postmord visar...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Seriöst letar ni upp säljare från Ukraina i Meshok? Eller har ni en del sparade säljare därifrån? Är ju ett himla mög att hitta bland alla konstiga namn på städer. Kiev, Charkiv och Odessa, fine de kan man ju men resten är ju rena Långtbortistan. Omöjliga utan att kolla google maps 40 gånger i minuten.

Senast jag kollade Meshok med säljare ifrån Ukraina var det bara säljare från Rysskontrollerade delar i Ukraina. Mao inte lönt och försöka ens om man skulle vilja...

eBay/Etsy är väl det man skall köra om man vill köpa något från Ukraina just nu.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Testa spårning i appen Parcels (Android) så får du säkert se mer än vad postmord visar...
Jag har använt appen "17Track", som brukar ge väldigt detaljerad info både i Ukraina och Ryssland. Tex brukar man alltid kunna se transporten via typ Estland eller Lettland. I detta fall tog det dock stopp efter Kiev, tills paketet plötsligt befann sig inom Svea Rikes gränser omhuldat av Postnords omsorg.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Udda på flera vis. Har de polerat av allt krom eller vad har de gjort? Kan inte minnas att jag sett detta hus annat än i krom???
Och definitivt inte med de visarna och den tavlan.
Men kul att de fått till huset så pass snyggt ändå.

1652623879922.png

Själva huset finns ju som guldigt
Screenshot_20220515-213834_Chrome.jpg


Resten har jag inte koll på...

Vart hitta du den?

Känns lite som ett ihopplock, här är nog samma tavla. Tror inte ringen borde gå ner lver siffrorna så där de gör på den du hittat.

Screenshot_20220515-215029_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Hm. En Vostok med fisk. I låda. Med papper. Hm.
Men det är ganska liten boett på dessa? Ie tidigt 90-tal? 🤔
Ett tag sedan man köpte något. Kanske dags?
Hm. 🤔

1652729799102.png
Det man skall vetta är att detta är Vostoks junior-boett. Ganska liten alltså. Tror diametern är typ 34mm.
Vostok 461-boett med 285-tavlan, tillverkades sent 80, tidigt 90-tal.
Kallas ofta för Komandirskie, men står faktiskt som Amphibian i katalogen fr 90.
Tavlan (modellen) kallas ofta för Dolphin/Delfinen pga. den lilla bilden på en hoppande delfin.
39DCAB22-2F5E-4CBD-A32E-5F50E74C1491.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Det man skall vetta är att detta är Vostoks junior-boett. Ganska liten alltså. Tror diametern är typ 34mm.
Vostok 461-boett med 285-tavlan, tillverkades sent 80, tidigt 90-tal.
Kallas ofta för Komandirskie, men står faktiskt som Amphibian i katalogen fr 90.
Tavlan (modellen) kallas ofta för Dolphin/Delfinen pga. den lilla bilden på en hoppande delfin.
39DCAB22-2F5E-4CBD-A32E-5F50E74C1491.jpeg
Jo jag har sett Delfinen lite var stans. Dock mest på en amfibia modell. Har en zilant med lilla boetten. Så den funkar. Har mjt vintage och 34mm är ju rätt vanligt.
 
Topp