• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lallarn

Breitling
Godmorgon.
20220517_061250.jpg
Wow, vad snygg klocka! En Vostock amphibia med Paneraiutseende alltså, var kan man få tag på en sådan? Vad heter modellen exakt?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tar mig an tisdagen med kronograf från Poljot och år 2000. Klockan är en rysk hyllning till Maastricht-fördraget och europeiskt samarbete. En hållning som tyvärr känns ganska fjärran idag. Dessutom en lite annorlunda och ganska häftig klocka med boett och vridring gjord i titan.
💙 💛
1652765457552.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Bakstycket är lite unikt även det.
1652772361388.png


Jag har monterat en titanlänk, som inte är original. Titan ger allmänt en ganska annorlunda känsla, helt annorlunda jämfört med stål. Snyggt? En smaksak, kanske lite grått med dragning åt robocop.
1652772487071.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag bor i Norrland så här räknar vi dagar inte timmar :D Får dessutom post varannan dag så du lär nog vinna även om du varit en timme efter min försändelse 😂

Gäller varannandag även på paket?

Själv väntar jag på mitt paket från Polen, kom till Svedala igår, men inget hänt sedan dess... De kanske jobbar med varannansdagssortering?!
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag bor i Norrland så här räknar vi dagar inte timmar :D Får dessutom post varannan dag så du lär nog vinna även om du varit en timme efter min försändelse 😂
Ja, varannan dag är en trevlig tradition som har hittat även till Småland. Den som väntar på något gott väntar ju som sagt ofta ganska länge om det gäller post i kombination med PostNord. Dock är jag lite osäker på om varannandagsprincipen även gäller leveranserna till själva postombudet. Återstår fortfarande att se om hanteringen av i Sverige PN går snabbare jmf med hanteringen i ett land som befinner sig i krig...
 

Vostok

Audemars
Ja, varannan dag är en trevlig tradition som har hittat även till Småland. Den som väntar på något gott väntar ju som sagt ofta ganska länge om det gäller post i kombination med PostNord. Dock är jag lite osäker på om varannandagsprincipen även gäller leveranserna till själva postombudet. Återstår fortfarande att se om hanteringen av i Sverige PN går snabbare jmf med hanteringen i ett land som befinner sig i krig...
Ja det är nog inte varannandag hos ombudet men man ska hinna dit med innan dom stänger 😂
 

MAz_666

Rolex
Jag funderar ibland om det är varannan vecka faktiskt? 😂
Själv undrar jag om det inte är ”varannan GÅNG”? Dvs. bara hälften släpps igenom, och de andra hittar vi ett litet fel på och skickar tillbaka.
Ett av mina nya var helt borta plötsligt. Det fina var att jag betalt import/tull och då laddat ner fotona på paketet. Vid ett av samtalen till PN säger tjänstemannen ”jag ser i systemet att paketet inte har ngn mottagare skrivet på det”. Då fick jag ett utbrott och sa: nu sitter du och ljuger mig rakt upp i ansiktet, eller försöker hitta på ngt för att dölja ERA fel. Jag tittar just nu på bilden ni sänt mig - där läser jag mina uppgifter nedanför CN22:an”. Han blev lite spak, men paketet kom aldrig fram. Puh …
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Själv undrar jag om det inte är ”varannan GÅNG”? Dvs. bara hälften släpps igenom, och de andra hittar vi ett litet fel på och skickar tillbaka.
Ett av mina nya var helt borta plötsligt. Det fina var att jag betalt import/tull och då laddat ner fotona på paketet. Vid ett av samtalen till PN säger tjänstemannen ”jag ser i systemet att paketet inte har ngn mottagare skrivet på det”. Då fick jag ett utbrott och sa: nu sitter du och ljuger mig rakt upp i ansiktet, eller försöker hitta på ngt för att dölja ERA fel. Jag tittar just nu på bilden ni sänt mig - där läser jag mina uppgifter nedanför CN22:an”. Han blev lite spak, men paketet kom aldrig fram. Puh …
Jag hade en liknande konversation ang ett postnummer som påstods vara oläsbart, tills jag förklarade att jag utan problem kunde läsa postnumret på den bild jag hade laddat ner... Det paketet kom faktiskt fram efter sju sorger, en begravning och en omväg via Dalarna, två gånger...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
När man väntar på nya klockor kan man ju alltid slänga ihop en ny medans man väntar...

Nya 350 boetten med big zero tavla o lite udda vostok-visare!

Tyvärr går inte verket, gammalt 2409, men det får jag serva någon dag så lär det nog ticka på (balansen berkade vara ok). Har köpt en automatoljare och skall nog testa den på detta verk.

20220517_212249.jpg


Edit: En bild till.

20220517_213108.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
När man väntar på nya klockor kan man ju alltid slänga ihop en ny medans man väntar...

Nya 350 boetten med big zero tavla o lite udda vostok-visare!

Tyvärr går inte verket, gammalt 2409, men det får jag serva någon dag så lär det nog ticka på (balansen berkade vara ok). Har köpt en automatoljare och skall nog testa den på detta verk.

20220517_212249.jpg


Edit: En bild till.

20220517_213108.jpg
Hur fungerar en automatoljare?
Edit: Jag ser framför mig hur jag ställer in hela urverket i en mackapär och sedan kan plocka ut det, automatiskt färdigoljat och klart! :D
 
Senast ändrad:
Topp