• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Precis hämtat en Kirovskie som får hänga med idag.

1657629284902.jpeg
 

Utvisaren

Patek
OK, kära kamrater, här har ni den: Det som jag tror ser ut att vara en korrekt Okeah från andra generationen, dvs första halvan av 80-talet. Härligt slitet originalskick och verket ser ut att vara rätt även det.
Det är bara det där med priset... (Nej, jag är inte spekulant! :D )

Sedan finns det ju den ännu äldre varianten från 70-talet...
18 lökar? 😵😵😵
I Moldavien? Jag kan ju anlita lokala maffian att fixa den och få pengar över till grogg.
 

Vostok

Audemars
Obligatorisk barrunda i Odessa först. 😂
Ja det kan ju bara sluta bra 😂 Fullgaddad med måsar och andra mer eller mindre obskyra motiv 😂

"Tjena!! hick Jag vill gadda in en stins på en packmoped full med vattenmeloner.. hick Det ska liksom vara ett motiv som symboliserar något viktigt! hick"
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Är det någon som känner till denna kronograf? Jag hittar den inte hos Polmax (men kan ha missat, absolut).

Tavlan är relativt "dekorerad" men saknar lysmassa. Minut- plus timvisarna resp triangeln på vridringen har lysmassa med klassiskt rysk grön nyans. Själva vridringen är av den typ som jag tror skall ha införts till Poljot Sports, dvs sent 1991. Jag TROR att det kan stå "RUSSIA" underst på tavlan, men det hjälper inte att zooma in.
1657633334047.png

Bakstycke i klassiskt Sturmanskie-utförande och hela klockan är till synes i vansinnigt bra skick. Bild på verket saknas, vilket ju annars kunde ha hjälpt till att hinta om åldern.
1657633502259.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Är det någon som känner till denna kronograf? Jag hittar den inte hos Polmax (men ha missat, absolut).

Tavlan är relativt "dekorerad" men saknar lysmassa. Minut- plus timvisarna resp triangeln på vridringen har lysmassa med klassiskt rysk grön nyans. Själva vridringen är av den typ som jag tror skall ha införts till Poljot Sports, dvs sent 1991. Jag TROR att det kan stå "RUSSIA" underst på tavlan, men det hjälper inte att zooma in.
1657633334047.png

Bakstycke i klassiskt Sturmanskie-utförande och hela klockan är till synes i vansinnigt bra skick. Bild på verket saknas, vilket ju annars kunde ha hjälpt till att hinta om åldern.
1657633502259.png
Du får plåga drulen som säljer så du får bättre bilder.
 

Utvisaren

Patek
Det enda som möjligen kan vara NVCh-30 är urtavlan.. Synd det är så jäkla dåliga bilder så man knappt ser något :(
Baklocket är fel då det står på engelska plus att NVCh-30 ska va märk 300m (eller 30 Atm beroende på ålder) glaset ska vara tjockare med men det är svårt att se på bilderna, Ja och 22mm luggar ska den ha med och helst paddelvisare.

Vet i fanken vad det där är egentligen men urtavlan ser någorlunda riktigt ut och det är ju en av de svåra delarna :)
Byt ev glas, sekundvisare och baklock på den så har man en någorlunda rätt franken NVCh-30 😄

1657609243660.png
Screenshot_20220712-165142_eBay.jpg
 

Vostok

Audemars
Plast, papp eller vad är tavlan gjord av?

Supernajs klocka! Jag ger den 5 måsar!

Nu blev jag avundsjuk (på ett bra sätt)!!!
Nä tavlan är gjord av mässing :) Jag har ett litet färgsläpp kl 8 men det syns inte på bilden dock :)
Urverket va riktigt fint på den här, dock gick den lite för fort och va magnetiskt så har avmagnetiserat den nu och nu verkar den lugnat ner sig en aning och håller tiden :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nä tavlan är gjord av mässing :) Jag har ett litet färgsläpp kl 8 men det syns inte på bilden dock :)
Urverket va riktigt fint på den här, dock gick den lite för fort och va magnetiskt så har avmagnetiserat den nu och nu verkar den lugnat ner sig en aning och håller tiden :)

Årsmodell? Antal hk?
 

Delgada

Patek
Jag funderar på att bygga en "Pamfibia".
Skulle det blir konstigt med förgyllda paddlar och förgylld spänn ring i glaset istället för de silverfärgade som används original?
Jag tror att det blir riktigt snyggt med att blanda guld och silver.
Har tex en bezel på dagens 170 med guldfärgade index mot övrigt silver. Tycker själv att det duger.
20220712_180113.jpg
20220712_175818.jpg
 
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Är det någon som känner till denna kronograf? Jag hittar den inte hos Polmax (men kan ha missat, absolut).

Tavlan är relativt "dekorerad" men saknar lysmassa. Minut- plus timvisarna resp triangeln på vridringen har lysmassa med klassiskt rysk grön nyans. Själva vridringen är av den typ som jag tror skall ha införts till Poljot Sports, dvs sent 1991. Jag TROR att det kan stå "RUSSIA" underst på tavlan, men det hjälper inte att zooma in.
1657633334047.png

Bakstycke i klassiskt Sturmanskie-utförande och hela klockan är till synes i vansinnigt bra skick. Bild på verket saknas, vilket ju annars kunde ha hjälpt till att hinta om åldern.
1657633502259.png

Ser verkligen ut som att det står "RUSSIA"
 

Vostok

Audemars
Undra vad Meranom håller på med??
Nu har dom ju urtavlor till salu från både WUS projektklockan "Vostok Amphibian Slava" och forumsklockan "Scylla" från italienska Offwatch forumet..
Tror inte det kommer mottas särskilt bra av dom som lagt ner en massa jobb på dessa klockor..

Vostok_Scylla_Dial-480x480.jpg
Vostok_Amhibia_WUS_SE_dial-480x480.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Undra vad Meranom håller på med??
Nu har dom ju urtavlor till salu från både WUS projektklockan "Vostok Amphibian Slava" och forumsklockan "Scylla" från italienska Offwatch forumet..
Tror inte det kommer mottas särskilt bra av dom som lagt ner en massa jobb på dessa klockor..

Vostok_Scylla_Dial-480x480.jpg
Vostok_Amhibia_WUS_SE_dial-480x480.jpg

Som med Okean från 2011, vilken skulle tillverkas av Volmax i en sista "limited edition", tror de gjorde tre omgångar... 🤣
 
Topp