• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Riktigt fina klockor! Hoppas att du hittar tillbaka till ditt intresse för Vostoks eller åtminstone tittar in här ibland ändå 🙂
Tack så mycket 🙂 ja jag hoppas att det går till sig

Om du är trött på vostoks, så finns det ju riktiga klockor 🙄🤔😉
E6B73856-18DD-412B-AD25-4DD3B922A65F.jpeg
Haha ja, de är riktigt mäktiga Agaterna - var nära att slå till på en när Hepanter visade upp sin men det är i så fall för en annan tid 🙂
 

Rooster91

Panerai
Hej, det var ett tag sedan nu.
Jag har hållit mig på annat håll då jag tappade sugen lite på mina Vostok och inte har känt att jag haft så mycket on topic att bidra med.

Lång historia kort: klockorna har legat i en låda sedan en tid tillbaka i avvaktan att sugen eventuellt skulle återkomma, men det har den inte gjort så nu gör jag mig av med dem och ville ge en heads-up här innan populasen får gå loss i kartongen.

Alla klockor är som ni vet moddade och använda av en klåpare (dvs jag) så skick att förvänta sig är därefter.

Annons på allt kommer upp om ett tag och kommer att ligga som OHPF under någon dag så att den härifrån som till äventyrs är intresserad har möjlighet att hugga först.

Jag kommer varken att dö eller lämna KS men vill ändå passa på att tacka för all hjälp och input jag fått här i tråden, och framförallt alla garv och allt kul jag har fått ha med er. Förhoppningsvis kommer glädjen tillbaka någon gång i framtiden så att jag kan bygga nya frankenklockor att ofreda tråden med, men för nu får det bli såhär.

Allt gott
/// Efraim
Jag hade lätt köpt en eller två men jag är rädd för min sambo
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Beklagar att intresset runnit bort men du är ju alltid välkommen åter.
Noterade att din högt aktade "pripps-sissou " inte fanns på köp och sälj.
Är det månne så att du sparar den som återinträde i rysstråden?
Jag minns den som extraordinärt snygg!
Tack så mycket 🙏 det värmer att höra 🙂
Nej det stämmer att den saknas i säljet, den är lite speciell för mig så jag har en särskild plan för den.
 

Utvisaren

Patek
Grabbar! Om ni hade 8.000kr att spendera på en klocka, att minnas något / någon med, behålla för alltid i samlingen. Vad skulle ni välja?
Talar vi ryska, Okeah eller äldre 3017.

Militära, en DH i mint skick. Gärna Minerva.

Japansk, GS äldre. GS61 med lite tur.

Swiss. Omega Suverän.

Usa, nyare Hamilton.

Kolla även Bulovas månklocka. Flytande sekund med qvartz! 262khz!!!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Talar vi ryska, Okeah eller äldre 3017.

Militära, en DH i mint skick. Gärna Minerva.

Japansk, GS äldre. GS61 med lite tur.

Swiss. Omega Suverän.

Usa, nyare Hamilton.

Kolla även Bulovas månklocka. Flytande sekund med qvartz! 262khz!!!

Tyska är nog dessvärre att glömma denna gång, men Bulova kan vara något... 😘👍🏻
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Efter gårdagens diskussioner kring Dude kände jag att det var dags att ge denna Neptune från sent 80-tal lite armtid. Dessutom var datumet passande nog ikapp.
Inkl sina sprickor en av de vackraste tavlorna i min samling. Dessutom sitter den bekvämt på handleden med svenskt älgläder. Och, japp, band plus viklås (från Hirsh) kostade mer än vad klockan gjorde.
💙💛
20220712_080608.jpg

20220712_081008.jpg
 

Vostok

Audemars
Sovjetiska fiskeflottan, visst är det en fiskmås på urtavlan? :)

 

Utvisaren

Patek
Sovjetiska fiskeflottan, visst är det en fiskmås på urtavlan? :)

Jag ser en stor pelikannäbb och en fisk som dyker i.
 

Utvisaren

Patek
Topp