• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Okej, nu sitter den ihop, men går bara om man håller emot kronan så den får extra mycket kraft i verket, mao behöver en service! Delarna sitter iallafall ihop. Vred verket för o få en destro!

Lyckades skjuta iväg en fjäder för datumdelen när jag skulle sätta ihop klockan, får se om den dyker upp eller så får jag leta efter en ersättare.

Blev lite kul, så nu skall jag riva och serva. Funderar som sagt o testa måla och luma boetten med. 😇

Ha en trevlig söndag gubbs!

20220807_124307.jpg
Frugan drog iväg precis. Guldläge för lite mekande och ett stärkande glas buljong! 🤪

Edit: ja alltså hon drog inte permanent. det dröjer nog till hösten i alla fall. 😬
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
På tal om nykterhet. Whiskybranschen i Sverige har tydligen gått ihop och gjort en limited edition på 2400 flaskor. 895 fulingar kostar den dock.

Men allt överskott går till UNHCRs hjälp i Ukraina. Det är exakt 314 kr per flaska som doneras. Som om deras break even ligger på 600kr? Idk... :rolleyes:

Nu vill jag ju inte mena att ni skall dricka starkt, eller på annat sätt uppmana till syndigt leverne. Men principen att köpa något man vill ha till överpris för välgörenhet är faktiskt ett trevligt sätt att göra det på.

Med det sagt, jag har en trave Vostok av usel karaktär som kan säljas till överpris när som helst. Överskott kommer behandlas med Delgadas avatar som ledstjärna.

1659876198042.png
 

Utvisaren

Patek
Hej igen. Har varit lite dålig fart på mitt klocksnackande några dagar nu. Lite hängig. Men nu försöker jag.
Såg just detta.
20220807_141423.jpg
20220807_152806.jpg
Får väl köra lite jag med...

Fiske bla på schemat idag!


20220807_161235.jpg
20220807_161228.jpg

20220807_161225.jpg
All konditionsträning är bra för hjärnan! Kör man ibland lite intervall och kör ut sig helt kan även delar som förfallit lite återbildas.
Not detta gäller bara hjärnan, inte levern.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
All konditionsträning är bra för hjärnan! Kör man ibland lite intervall och kör ut sig helt kan även delar som förfallit lite återbildas.
Not detta gäller bara hjärnan, inte levern.

Jo, kört mycket intervall när ryggen var bra.

Är inte säkert att det alltid var bra då jag efter vissa rundor kom tillbaka med huvudvärk, tror jag körde lite för hårt helt enkelt!

Generellt sett är all träning på motionsnivå bra för en. Lopp är dock oftast rätt slitsamt då man kör på mycket snabbare och mer krävande nivå som sliter mer, men det är så himla kul!

Saknar loppen och dess träning mycket, men hittade ju till klockor istället! Förhoppningsvis kommer jag kunna köra lopp igen (triathlon, löpning o trail), fast med en skillnad mot tidigare, med en ryssklocka på armen!!!

Make love, not war. 😇
 

branting

Cartier
Bad er om moraliskt stöd i fredags för inte bryta mitt två månaders långa köpstop. Upptäckte idag att jag var betydligt fattigare och hade ett kvitto på ett klockköp i e-postbrevlådan. Bara ett vagt minne av att jag köpt något i fredags 🙄

C9D42EB6-2CC2-461C-A002-296294140D13.gif
 
Topp