• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kollat så gott jag kan inom Partner, Century time och Troika. Och Aliexpress... hittar icke den där.
@Utvisaren Boetten heter 641 och finns med i Vostoks Komandirskie katalog från 2010

1659901808098.png
 
Senast ändrad:
Nej. Nu får klockskruvandet ligga i träda för i år. Vi provar igen i januari 2023.

Alltså, det är så det är i början och efter ett tag med. Sedan blir man bättre och mer modig och då f-n plingar det till igen. Det är bla därför man behöver flera reservdelsurverk!

Använd tandpetare och Rodico för att hålla fläder etc. Kolla youtube för o se hur andra gör i knepiga moment!
 
Tack! Är en kollega som går i pension i höst. Lovade att teckna ett porträtt av henne i en svag stund. Dock inte hållit i en penna på över ett år. Får se hur resultatet blir. Kan trösta mig med att vi inte lär träffas efter hennes pension och därmed slipper jag skämmas om teckningen blir katastrof 😂
Gör du ett bra jobb har du kanske en återkommande kund. 😵🐷
 
Alltså, det är så det är i början och efter ett tag med. Sedan blir man bättre och mer modig och då f-n plingar det till igen. Det är bla därför man behöver flera reservdelsurverk!

Använd tandpetare och Rodico för att hålla fläder etc. Kolla youtube för o se hur andra gör i knepiga moment!
Mest att jag behöver göra egna verktyg och behöver nån sorts liten näbbtång
 
Bad er om moraliskt stöd i fredags för inte bryta mitt två månaders långa köpstop. Upptäckte idag att jag var betydligt fattigare och hade ett kvitto på ett klockköp i e-postbrevlådan. Bara ett vagt minne av att jag köpt något i fredags 🙄

C9D42EB6-2CC2-461C-A002-296294140D13.gif

AK. Anonyma Klockolister. Välkommen! Vi har möten varje måndagskväll!

😀
 
Hade en period på eBay där jag googlade satan och hade koll på hela den där marknaden.
Var sekunder/millimetrar från att köpa flera flera gånger, men hejdade mig då jag insåg att högst troligt endast jag skulle uppskatta mitt ”Village People-band” från 70-talet …
Bär normalt ej heller vare sig Stetsons cowboyhattar eller shaman-kläder.
Såg ej heller användningsområdet till uniform alt. kostym, och liknande.
Det utkristalliserades till mycket få ”den ironiska generationen-tillfällen” per år …
71F096BB-DEE2-4765-8852-96019926B868.jpeg
 
Hade en period på eBay där jag googlade satan och hade koll på hela den där marknaden.
Var sekunder/millimetrar från att köpa flera flera gånger, men hejdade mig då jag insåg att högst troligt endast jag skulle uppskatta mitt ”Village People-band” från 70-talet …
Bär normalt ej heller vare sig Stetsons cowboyhattar eller shaman-kläder.
Såg ej heller användningsområdet till uniform alt. kostym, och liknande.
Det utkristalliserades till mycket få ”den ironiska generationen-tillfällen” per år …
71F096BB-DEE2-4765-8852-96019926B868.jpeg
Jag tror nog att ett sånt band gör sig fint till stor högtidsdräkt.
Om någon undrar kan du säga att det är en gåva från en klanhövding från ett av dina hemliga uppdrag. Om de fråga var och när kan du bara säga: "Om jag berättat det för dig måste jag döda dig efteråt. Vill du fortfarande veta?"
 
Jag tror nog att ett sånt band gör sig fint till stor högtidsdräkt.
Om någon undrar kan du säga att det är en gåva från en klanhövding från ett av dina hemliga uppdrag. Om de fråga var och när kan du bara säga: "Om jag berättat det för dig måste jag döda dig efteråt. Vill du fortfarande veta?"
Jag fattar inte vad ni pratar om alls nu... Jag tycker det där klockarmbandet funkar varje dag, här tex när va jag på väg till Ica igår och hade ett sånt klockarmband på mig?

1659945440089.png
 
Tillbaka
Topp