• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Åter på kontoret…
image.jpg
Great minds think alike.
Dock sportar jag ett mer binärt lite tråkigt cis-band.
Men balkongblommorna är rosa, och kuddarna pryds av flamingos!
B88D1EC0-5C61-4883-B19D-6EEFDC067611.jpeg
 
Alltså, lite tråkig i vanligt ljus, men på kvällen så blir det bättre 😀. Funderar om jag skall använda visarna som hör till tavlan eller om jag har något roligare.

Kanske skall se om jag kan få lite mer rolig färg dagstid med, skvätta färg på kanske?

Har tyvärr problem med balansen, får se om jag lyckas få igång urverket...

20220808_110647.jpg


20220808_110758.jpg


To be continued...
 
Alltså, lite tråkig i vanligt ljus, men på kvällen så blir det bättre 😀. Funderar om jag skall använda visarna som hör till tavlan eller om jag har något roligare.

Kanske skall se om jag kan få lite mer rolig färg dagstid med, skvätta färg på kanske?

Har tyvärr problem med balansen, får se om jag lyckas få igång urverket...

20220808_110647.jpg


20220808_110758.jpg


To be continued...
Det där bandet saknar lite bärnsten
 
Saken är den att jag av olika skäl är lite svag för det samiska. Bund är dock alltid bund och därmed ber jag att få reservera mig :cool:
Det var nog dig jag citerade i ett forum för något/några år sedan, när jag själv förfasades över bund (!)

"I’m a fan of, and can appreciate, just about anything that’s associated with the little timekeeping marvels that we love.

That is, unless you are talking about Bund Straps. Because Bund straps are terrible. I don’t use the word hate very often, but when I do, it’s in reference to the Bund Strap.

Here’s a fun game. How many redeeming qualities do Bund straps have? Answer, none. The only man who could pull one off was the coolest man who ever lived, Paul Newman … and even he only barely got away with it."

🤣 🤣 🤣 🤣
 
Det ser ut som en liten återblick designmässigt mot första Kirovan. Praktiskt med kronan kl 2.
Man skulle nästan tro på ett Molnija verk i?
Kul klocka, om inte annat något att mecka med och byggamite själv 🙂🙂
Det är ett Vostok 2403 verk i den (ett 2409 med centersekund axeln bortplockad, men man kan sätta dit en och ha två sekundvisare om man vill) 😂
Såhär ser urverket ut.. Notera V märkningen på bryggan som 2403 verken har:

1659980779341.png
 
Vad säger experterna om denna? En grön tavla saknas ju i samlingen
Screenshot_2022-08-08-18-15-25-762_com.android.chrome.jpg

Väcker ärligt talat ingenting hos mig. Vad är det ens för modell?

Det ser ut som en liten återblick designmässigt mot första Kirovan. Praktiskt med kronan kl 2.
Man skulle nästan tro på ett Molnija verk i?
Kul klocka, om inte annat något att mecka med och byggamite själv 🙂🙂

Det kan ju vara så att undertecknad redan har denna hjärtmarkerad o ev kommer att buda. Men, som sagt, inget o ha!
 
Tillbaka
Topp