• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Halvnytt.
Det satt på dotterns dam-Amphibia från början.
051226_02.jpg

Den klockan är snygg, skulle kunna tänka mig själv bära något liknande!

För övrigt om man inte kollat in Shorokof. För mig flera som designmässigt tilltalar. Inte Meshokpriser precis...

Detta har alltså varit en tillverkare jag övervägt flera gånger innan jag trillade in här.

För övrigt om man inte kollat in Shorokof. För mig flera som designmässigt tilltalar. Inte Meshokpriser precis...

Detta har alltså varit en tillverkare jag övervägt flera gånger innan jag trillade in här.

Många roliga klockor, det är kul att vissa vågar gå mot strömmen och inte göra någon som alla andra! 😀

Hade med kunnat tänka mig flera därifrån, dock utanför min komfortzon när det gäller pris!

Ha! Jag har frågat om en annan klocka. Fick inte ens svar av en säljare!

Edit: o så visade det sig att det är samma säljare!!!
Uppföljning. Skickade förtydligande om att frakt givetvis tillkom, att jag inte räknade med att det skulle ingå.

Svar: blockad... :wideyed:

Alltså vad är det för fel på folk som säljer saker? Vill de inte grejerna sålda? Eller är det bulgarer som är lite svåra?

Samlar de på annonser och vill därför inte sälja eller vad är grejen? 🤔

Uppföljning. Skickade förtydligande om att frakt givetvis tillkom, att jag inte räknade med att det skulle ingå.

Alltså vad är det för fel på folk som säljer saker? Vill de inte grejerna sålda? Eller är det bulgarer som är lite svåra?

Såg en trevlig 3017 till lite för högt pris. Erbjöd säljaren ett skäligt bud, han blev sur och avböjde. Klockan "såldes" ett par dagar efteråt. Nu är den tillbaka igen och säljaren skickade ett motbud till mig, vilket jag avböjde. Ska nog skicka ett nytt bud om nån vecka, han får vänta. 🤣

Senast ändrad:

1660813506762.png

Såg en trevlig 3017 till lite för högt pris. Erbjöd säljaren ett skäligt bud, han blev sur och avböjde. Klockan "såldes" ett par dagar efteråt. Nu är den tillbaka igen och säljaren skickade ett motbud till mig, vilket jag avböjde. Ska nog skicka ett nytt bud om nån vecka, han får vänta. 🤣
Tack! Är det en med militär tavla eller civil? Hade gärna haft en av de tidiga civila men då får jag fimpa resten av de ryska uren nästan. Fast inte mina kronografer. De skall ingenstans... :woot:

Mmm... nej det har jag inte.

Tänker på denna som kom innan piloternas. Den kanske kallas något annat? Första modellen utan piloternas tachymeter.

Screenshot_20220818-120332_Firefox.jpg

Mmm... nej det har jag inte.

Tänker på denna som kom innan piloternas. Den kanske kallas något annat? Första modellen utan piloternas tachymeter.

Screenshot_20220818-120332_Firefox.jpg

Ah.. De är fina! Den jag suktar efter är samma som din Strela.

😆 Det gäller att vara lagom fördomsfull, ungefär som det brukas ge sken av här i tråden 😉.

Tror nog också det beror på att hen är bulgar... 😆

Själv har jag bara positiva förstahandsupplevelser av bulgarer på plats, typ alla jag träffade på var trevliga!
Allt från hotellägare till diverse försäljare och annat löst folk som t.ex. munkar!

På just munken fick man vänta i ca 45 minuter (skulle sova på klostret) då han var upptagen i kyrkan sedan fick man vänta ytterligare under tiden man pratade med honom (hans älsklingsord var "moment", typ vänta, ta det lugnt). Underbar människa och väldigt trevlig med humor!
Sedan fick man ju såklart inte sova ihop med sin flickvän sedan 10 år tillbaka, för man var ju inte gift! Separata rum!

Okej, idag blir det bara rakt på, så ni slipper vänta (fick så många klagomål igår)!

Kom ett paketa med posten idag med!
20220818_123907.jpg

Nämen, känns den igen?
20220818_124021.jpg

Tack till @Ackee för att du hittade den i Finland, släpa hem den till Svedala och sålde den till mig!

Slängde på ett grönt nato tillfälligt.
20220818_131801.jpg

Något jag inte la märke till av dina bilder @Ackee är den relifierade kanten! Snyggt!
20220818_131813.jpg

😆 Det gäller att vara lagom fördomsfull, ungefär som det brukas ge sken av här i tråden 😉.

Tror nog också det beror på att hen är bulgar... 😆

Själv har jag bara positiva förstahandsupplevelser av bulgarer på plats, typ alla jag träffade på var trevliga!
Allt från hotellägare till diverse försäljare och annat löst folk som t.ex. munkar!

På just munken fick man vänta i ca 45 minuter (skulle sova på klostret) då han var upptagen i kyrkan sedan fick man vänta ytterligare under tiden man pratade med honom (hans älsklingsord var "moment", typ vänta, ta det lugnt). Underbar människa och väldigt trevlig med humor!
Sedan fick man ju såklart inte sova ihop med sin flickvän sedan 10 år tillbaka, för man var ju inte gift! Separata rum!
Råkade ut för exakt samma sak. Fast jag var 15, och det var hos flickvännens farmor vi sov över. Blev separata sovrum där bums! jeesus...

Råkade ut för exakt samma sak. Fast jag var 15, och det var hos flickvännens farmor vi sov över. Blev separata sovrum där bums! jeesus...

Jag var väl typ 30, så det var ju rätt självklart att vi skulle ha olika rum 😇

Edit: lägger med lite frimärken så det inte blir för off topic

image (7).jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp