• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Läder slöjdar ett 28mm monsterband till någon elektriskt jäkelskap med fasta luggar... Fick ta på mig en Titan för att ha något trevligare att titta på emellanåt.
Det började med att jag skulle byta ett batteri åt en arbetskollega och slutade med att jag fick tillverka ett band med då det den suttit på var trasigt och borta.. Ska jag göra ett Bund tro??? :D

IMG_20220816_195515.jpg

Senast ändrad:
Läder slöjdar ett 28mm monsterband till någon elektriskt jäkelskap med fasta luggar... Fick ta på mig en Titan för att ha något trevligare att titta på emellanåt.
Det började med att jag skulle byta ett batteri åt en arbetskollega och slutade med att jag fick tillverka ett band med då det den suttit på var trasigt och borta.. Ska jag göra ett Bund tro??? :D

IMG_20220816_195515.jpg
Klart att grabben ska ha ett bund!

Ingen plan på nån tunna?
Jodå! Två tunnor finns planer på faktiskt!

En personlig tunna/kagge skall bort och den jagas med buljong för tillfället.

Den andra skall införskaffas för lagring av sprit!

Vet bara inte vilket träslag och vilken grad av rostning/kolning på insidan jag skall ha!

Och vad skall jag lagra? Rom? Whisky? Konjak? Och varför? Oklart. Men jag känner att jag behöver en tunna.

1660675815834.png

Ingen plan på nån tunna?
Ett seriösare svar är att jo jag har tunnor på listan. Men jag är väldigt kluven till designen. Givetvis har jag aldrig provat någon på armen så jag vet ju ingenting. Men det brukar komma helt ok för 5-600 på bukten emellanåt men tja... det här med att bandfästet är dolt... jag är inte helt förtjust i hur det ser ut. Men det kanske är jättebra. Vem vet liksom?

Har samtidigt en hel hög andra, både fungerande och skräbeur som som jag borde fixa till. Men i den här takten blir det ju en reparation vartannat år. Livet i alla sin prakt och jävlighet ger inte riktigt ro i kroppen att sitta och skruva. Det är större bitar i livet som behöver falla på plats. Eller så kan man ju ta ett rep och gå upp på vinden i princip. Obs överdrift! Men... ja det är skit ibland och jag får ingen ro.

Summa, det blir väl ett fredagsköp. Tunna 200m med blå tavla är rätt fina. 300m... mnja... kul men just nu dyrt nöje. Skall jag lägga mer än enstaka hundringar så är det ju Okeah som hägrar. Men tja... kan ju inte påstå att jag haft någon riktning med inköpen jag har gjort hittills. Det som verkar kul har det mest blivit. Kanske borde gå igenom dem och se vilka jag eg kan leva utan? Troligen minst hälften. Hm. Tja. Vet inte vad det blev för svar men något i alla fall :)

IMG_20220816_195515.jpg

Herre min gud, en till som gör egna band! Shit, måste köpa mer verktyg. Nåja, blir nog en bra hjulklapp ihop med lite andra kul verktyg...

Jodå! Två tunnor finns planer på faktiskt!

En personlig tunna/kagge skall bort och den jagas med buljong för tillfället.

Den andra skall införskaffas för lagring av sprit!

Vet bara inte vilket träslag och vilken grad av rostning/kolning på insidan jag skall ha!

Och vad skall jag lagra? Rom? Whisky? Konjak? Och varför? Oklart. Men jag känner att jag behöver en tunna.

1660675815834.png

Lagrad vodka? På äldre romfat? Undra hur det blir... ?! Köp en gammal Vostok tunn-boett o prova. Kanske från Ukraina så blir det nog lite billigare? Gillar du den inte så sälj den.

Ah, verkar kul!

Påminner lite om Bulgarien. Lämnar man kusten eller storstaden och åker in i landet åker man lätt tillbaka i tiden! Har ett par oförglömliga minnen därifrån, bl a ett hotell med 70-talsinredning, stora fotöljer i ljusbrun plysch. Allt var gammalt och brunt! Får se om jag hittar några bilder...

Buran!!!

Det där kostade arbetsgivaren en timme. Får ta igen det senare men j-ävlar... Måsta ha en Buran kronokraf känner jag.

En sådan här finns på min inköpslista, dock en Slava

01ih_enl.jpg
Jo alltså min okunskap är ju gränslös. Att Buran betydde snöstorm hade jag ju kollat upp. Men att ryska rymdskeppet hette så hade jag ju noll koll på. Inte ens gjort den kopplingen när men sett klockor typ liknande den ovan. Så, det är aldrig försent att framstå som en idiot. Eller hur var det? 🤔 😁

Wow, snyggt jobbat! Blev ju bra!

Vad är det för klocka på bundet?

Alltså, jag måste bara köpa mer vektyg snart!!!
Tack så mycket! :)

Ja du det står Memphis på den och det satt ett "20kr quartz verk" i den så jag tappade helt intresset när jag öppnade den men det är ju en kollegas klocka och jag lovade fixa den så... Bara att bita i det sura... :) Även att den hade fasta luggar begränsade ju kreativiteten och krånglade till bandet en aning..

Jäkla kul hobby faktiskt och går att göra en hel del verktyg själv till att börja med :) Jag använde en modifierad gaffel i början för att göra hålen när man syr :)

Tillbaka
Topp