• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
God morgon!
Rysslådan är full, och även om jag köper 2 lådor till får inte alla plats. Hur gick detta till?
20220824_073450.jpg

Jag föreslår att du lägger ner alla överflödiga kockor i en kartong (packa väl!) och skicka dem till mig så kan jag förbarma mig över dem. Vänta... då har ju plötsligt jag för få klocklådor, svårlöst ekvation detta... 🤔

Jag har plats! 😅

20220820_202829.jpg
 

Utvisaren

Patek
Godmorgon kamrater! Premiär idag för denna Komandirskie (339551) från tidigt 90-tal i hyfsat skick. Införskaffades efter tips från min danske klockkompis.
1661318795727.png


Inga repor att tala om, men boetten har en lite irriterande beläggning som sannolikt försvinner efter en stund i ultraljudstvätten. Enkelt svart läder från CNS.
1661319293419.png


Modellen finns dokumenterad en bit ner på denna sida:
Man kan ju frestas att tro att herrn tar sitt samlande på allvar? 🤔 :hungry:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men i vissa trådar i olika forum... om man lägger ut en klocka med en krona som inte är original blir man ju närmast lynchad... perfekt NOS eller inte alls... alltså folk... stryk skulle de ha. 😂

Tror det här med att folk alltid vill berätta vad det vet, för att de tror att du inte vet. Lite grann för och visa vad de kan! Tänk mansplaining. Råkar ut för på det på jobbet ibland, det är rätt kul när man redan vet de personen berättar för en! 😄

Funderar själv på om man borde svara något liknande ibland:

Jo, jag vet att den inte är orginal, jag bytte ut den till denna för den är mycket snyggare och så slängde jag den andra 😉. Sedan skall man såklart leta reda på alla inlägg på den som svarat och kolla igenom alla klockor hen har lagt upp och nagelfara dess klockor och så klart påpeka om något är fel 😉
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Tror det här med att folk alltid vill berätta vad det vet, för att de tror att du inte vet. Lite grann för och visa vad de kan! Tänk mansplaining. Råkar ut för på det på jobbet ibland, det är rätt kul när man redan vet de personen berättar för en! 😄

Funderar själv på om man borde svara något liknande ibland:

Jo, jag vet att den inte är orginal, jag bytte ut den till denna för den är mycket snyggare och så slängde jag den andra 😉. Sedan skall man såklart leta reda på alla inlägg på den som svarat och kolla igenom alla klockor hen har lagt upp och nagelfara dess klockor och så klart påpeka om något är fel 😉

Ännu roligare är när man låter dem berätta, och så har de ingen aning om vad de snackar om.. 😅
 

MAz_666

Rolex
Godmorgon kamrater! Premiär idag för denna Komandirskie (339551) från tidigt 90-tal i hyfsat skick. Införskaffades efter tips från min danske klockkompis.
1661318795727.png


Inga repor att tala om, men boetten har en lite irriterande beläggning som sannolikt försvinner efter en stund i ultraljudstvätten. Enkelt svart läder från CNS.
1661319293419.png


Modellen finns dokumenterad en bit ner på denna sida:
Gillar verkligen de där "upphöjda cirkelplattorna" på timmarna. Gôrsnyggt!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Добрый вечер! 🤩

Screenshot_20220823-184252_Gallery.jpg

Grattis till köpet! Vilken pjäs alltså, jag hade nog kunna tänka mig något liknande om jag haft plats...

Godmorgon kamrater! Premiär idag för denna Komandirskie (339551) från tidigt 90-tal i hyfsat skick. Införskaffades efter tips från min danske klockkompis.
1661318795727.png


Inga repor att tala om, men boetten har en lite irriterande beläggning som sannolikt försvinner efter en stund i ultraljudstvätten. Enkelt svart läder från CNS.
1661319293419.png


Modellen finns dokumenterad en bit ner på denna sida:

Grattsi till köpet! Jag gillar index-ringarna skarpt!

Kanske kan bli något liknande någon gång....
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Grattis till köpet! Vilken pjäs alltså, jag hade nog kunna tänka mig något liknande om jag haft plats...

Tack! Varit på jakt efter en i säkert 10 år - så äntligen! 😍

Ska tydligen fungera enligt säljaren, blir att titta till den inom närmaste dagarna. Urverket saknar sin "slagklocka" vilken jag beställt en gammal från eBay som förhoppningsvis passar.

Fodralet är av brännförgylld mässing och brons - en teknik som man slutade använda i mitten av 1800-talet pga. dess giftighet för förgyllaren.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tror det här med att folk alltid vill berätta vad det vet, för att de tror att du inte vet. Lite grann för och visa vad de kan! Tänk mansplaining. Råkar ut för på det på jobbet ibland, det är rätt kul när man redan vet de personen berättar för en! 😄

Funderar själv på om man borde svara något liknande ibland:

Jo, jag vet att den inte är orginal, jag bytte ut den till denna för den är mycket snyggare och så slängde jag den andra 😉. Sedan skall man såklart leta reda på alla inlägg på den som svarat och kolla igenom alla klockor hen har lagt upp och nagelfara dess klockor och så klart påpeka om något är fel 😉
För ganska många år sedan läste jag en kurs i IT-säkerhet. En av kurskamraterna hade tydligen sett filmen Apollo 13 och tyckte sig därför vara en oantastbar expert på just denna fallerande Apollo-expedition. Han satt vid ännu någon kafferast och rabblade saker han trodde sig kunna om expeditionen ur alla dess synpunkter. Jag tröttnade till slut och frågade honom om han kände till serienumret på den syretank som exploderade ombord och som var den direkt orsaken till incidenten. När han såg ut som en fågelholk och inte hade en aning rabblade jag upp serienumret (10024X-TA0008). Sedan slapp vi fortsatta fortsatta föreläsningar om Apollo 13. I stället började han prata om James Bond...
Anm: Jag var tidigare en riktig nörd när det gäller 60-talets rymdkapplöpning mellan USA och Sovjet och detta är faktiskt en av orsakerna till att jag har nördat ner mig i klockor.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
För ganska många år sedan läste jag en kurs i IT-säkerhet. En av kurskamraterna hade tydligen sett filmen Apollo 13 och tyckte sig därför vara en oantastbar expert på just denna fallerande Apollo-expedition. Han satt vid ännu någon kafferast och rabblade saker han trodde sig kunna om expeditionen ur alla dess synpunkter. Jag tröttnade till slut och frågade honom om han kände till serienumret på den syretank som exploderade ombord och som var den direkt orsaken till incidenten. När han såg ut som en fågelholk och inte hade en aning rabblade jag upp serienumret (10024X-TA0008). Sedan slapp vi fortsatta fortsatta föreläsningar om Apollo 13. I stället började han prata om James Bond...
Anm: Jag var tidigare en riktig nörd när det gäller 60-talets rymdkapplöpning mellan USA och Sovjet och detta är faktiskt en av orsakerna till att jag har nördat ner mig i klockor.

Helt underbart!!! 🤣🤣😂🙃🤣😅🤣😆😁

Jag tror att du borde skaffa fler klockor med anknytning till rymden 😉
 
Topp