• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Snart läggdags för en sån som mig .
Får se vad det blir för klocka imorgon då vita veckan fortsätter.
20220822_212414.jpg
 

Delgada

Patek
Smörkniv funka!
Nu behöver jag bara hitta en grym bezel! Vart kunde man hitta det nu?
IMG_20220822_192523.jpg
IMG_20220822_192456.jpg

Hmm funderar nog främst på testa en helblå till zissouen! Tack för förslagen
O god morgon!
IMG_20220823_063936.jpg
Tänkte föreslå Klockanett.se men såg just att han hade stängt butiken pga kriget. Retligt då det var öppet förra veckan.
Men om du har tur kanske du kan kontakta honom via facebooksidan och köpa . Han hade flera snygga blå.
Annars kanske det funkar med https://www.vostok-watches24.com/ Verkar lite krångligt men inte omöjligt att beställa därifrån nu, men man kan ju alltid skriva och fråga.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tänkte föreslå Klockanett.se men såg just att han hade stängt butiken pga kriget. Retligt då det var öppet förra veckan.
Men om du har tur kanske du kan kontakta honom via facebooksidan och köpa . Han hade flera snygga blå.
Annars kanske det funkar med https://www.vostok-watches24.com/ Verkar lite krångligt men inte omöjligt att beställa därifrån nu, men man kan ju alltid skriva och fråga.

 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tänkte snabbt, men herre min gud vad tidigt du åker till jobbet, mitt i natten innan jag insåg att det var 24h tavla 😂
Väl på plats på jobbet tyckte jag att det var oväntat svårt att läsa av tiden. Det visade sig att jag faktiskt hade satt tiden en timme för tidigt, så på sätt och vis har du lite rätt i alla fall. Jag kom dock med rätt tåg, men det kunde ha blivit lite tokigt där... :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Här kommer foto som utlovat. Köpt på Klockanett. Oanvänd. Lite lurig färg. Ser klarblå ut i dagsljus men får en liten blålila känsla inomhus (eller så har jag bara fel på färgseendet). Hör av dig om den är av intresse.

D0DFD7E3-06F9-47EA-AB18-03E3D2AD8F86.jpeg
Jag bidrar med min variant på blå vridring i kombination med blå tavla. Jag tycker att mörkblå ring ger en ganska snygg markering mot den ngt ljusare tavlan.
1661255751537.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Funderar på att beställa en bok. Någon som läst den och kan ge ett omdöme? Misstänker att det inte finns något i den, som man inte kan hitta på nätet. Men det är alltid kul att ha en riktig bok att bläddra i 👨🏻‍🦳

8F260BD2-AC43-4D06-B286-451093518081.jpeg

Ok bok, men som du säger går det mesta och hitta på nätet, dock finns en del klockor i som man kanske inte lika lätt hittar på nätet (tänker på t.ex. alla varianter av Komandirskie).

Lite tunt med info om olika klockor, hade vart kul om han djuptdykt mer.

Finns en italiensk bok med, som jag tycker är bättre skriven.

Edit: https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/page-1004#post-4171676

Edit2:
Finns fler böcker....
FB_IMG_1661258000568.jpg
 
Senast ändrad:
Topp