• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Mer paket från Ukraina, lite urverk för och få igång några klockor. Har några Slava-klockor som har väntat på dessa!!!

20220830_160016.jpg

20220830_164413.jpg


Blir ju några fler tavlor och visare med 😃, än ingen hink men några skall nog komma till användning 😇
Antar att du direkt har allt uppsorterat efter verk? Helt omöjligt annars att mäta vilka visare som passar på vilket ur.
Har du två blå visare till subtavlorna på 3017 så är jag aspirant. Blev lite putt idag när jag insåg att jag hade guldiga när det skall vara blånerade. :(
 

Utvisaren

Patek
Den "gula" skall ha blå till de små tavlorna. Enligt en kuf i ett forum... men hittar nästan uteslutande med guldiga visare. Var de blå i så fall extra känsliga då de inte verkar ha överlevt i någon större utstäckning? Mja jag gräver vidare tills jag är övertygad...


Dvs rakt motsatt till den första 407K som skall ha blå visare men guldiga till subtavlorna nedan. Men har inte hittat text om den militära ännu.
1661877485471.png
 

Utvisaren

Patek
Den "gula" skall ha blå till de små tavlorna. Enligt en kuf i ett forum... men hittar nästan uteslutande med guldiga visare. Var de blå i så fall extra känsliga då de inte verkar ha överlevt i någon större utstäckning? Mja jag gräver vidare tills jag är övertygad...


Dvs rakt motsatt till den första 407K som skall ha blå visare men guldiga till subtavlorna nedan. Men har inte hittat text om den militära ännu.
1661877485471.png
1964 Poljot ser ju guldiga ut. Säger ju inget om Strelan dock.

1661877837740.png
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Den "gula" skall ha blå till de små tavlorna. Enligt en kuf i ett forum... men hittar nästan uteslutande med guldiga visare. Var de blå i så fall extra känsliga då de inte verkar ha överlevt i någon större utstäckning? Mja jag gräver vidare tills jag är övertygad...


Dvs rakt motsatt till den första 407K som skall ha blå visare men guldiga till subtavlorna nedan. Men har inte hittat text om den militära ännu.
1661877485471.png

1964 Poljot ser ju guldiga ut. Säger ju inget om Strelan dock.

1661877837740.png

Jag är övertygad om att din Strela är helt korrekt, köper inte att de ska ha blånerade visare till subdial. 99,9 % av dem jag sett har guldiga.

Ps. Var relativt övertygad om att den silvriga 3017 med padel-visarna skulle ha röda subdials, men i en katalog var de kromade. Verkar ha funnits båda versioner.

Ps 2. Svarta ska ingen ha.
 

Utvisaren

Patek
Jag är övertygad om att din Strela är helt korrekt, köper inte att de ska ha blånerade visare till subdial. 99,9 % av dem jag sett har guldiga.

Ps. Var relativt övertygad om att den silvriga 3017 med padel-visarna skulle ha röda subdials, men i en katalog var de kromade. Verkar ha funnits båda versioner.
Samma här. Skall jaga den där kufen. Enbart den stora sekunden kommer blånerad vad jag kan se på 50 och 60 talet.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Antar att du direkt har allt uppsorterat efter verk? Helt omöjligt annars att mäta vilka visare som passar på vilket ur.
Har du två blå visare till subtavlorna på 3017 så är jag aspirant. Blev lite putt idag när jag insåg att jag hade guldiga när det skall vara blånerade. :(

Tyvärr inga delar till kronografer, sådant är alldeles för dyyyyyyyrt! Winter is coming!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Man undrar ju stilla hur han har sett på världen de senaste 30 åren.


 

Ackee

Panerai
2-Faktor

🫡🫡😥😥
 
Topp