Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha!Om man skulle vara lagd åt lite göteborgsk ordvitshumor skulle ni kunna säga:" du vet den där färjan som brann, där har jag släkt".
Har själv remi mellan antalet koppar kaffe och glas rom efter midnatt. Får bli skärpning på den fronten. Eller båda?Dagens andra kopp med denna ljuvliga dryck (kaffe alltså!)
Jag ber vördnadsfullt om ursäkt. Okeah:n kommer fö i morgon...Har själv remi mellan antalet koppar kaffe och glas rom efter midnatt. Får bli skärpning på den fronten. Eller båda?
Jobbigt att du skulle komma med denna. Jag hade ju glömt denna och tänkte att jag bara hade en Okeah, en svart Bovet, och en Strela från 50talet med civil tavla kvar att hitta. Men men, det var en till som var stilig. Doh.
Påminner om Tupolev Tu-160 "BlackJack"Vi tar en till från Ukraina, denna också importerad via bulvan @Utvisaren
Vostok ВВС РФ
ПАЛЬНЯЯ АВИАЦИЯ
Russian Air Force
Long range aviation
Antagligen Poljottillverkad tavla?
Tickar o går... Någon som vet vilket flygplan det är?
Edit: Rättade till översättningen
Påminner om Tupolev Tu-160 "BlackJack"
Hm. De typer som verkar avsedda för brand är Beriev BE 200 och IL 76. De enda jag hittar. Ingen klockren. Möjligen då IL76 men det får nog bero på att bilden inte är detaljrik nog? BE 200 har motorerna på ovansidan av planet så det går ju bort helt.Vi tar en till från Ukraina, denna också importerad via bulvan @Utvisaren
Vostok ВВС РФ
ПАЛЬНЯЯ АВИАЦИЯ
Russian Air Force
Long range aviation
Hm. De typer som verkar avsedda för brand är Beriev BE 200 och IL 76. De enda jag hittar. Ingen klockren. Möjligen då IL76 men det får nog bero på att bilden inte är detaljrik nog? BE 200 har motorerna på ovansidan av planet så det går ju bort helt.
Ser ju rätt ut men det är ju ett plan för kärnvapen? Ie ett strategiskt bombplan. Brandbekämpning??? Idk...Ja, den kan det nog vara!!! Tack!
1000 myror i huvudet här...Glöm det där med brand, det var bara google som var konfunderad lver översättningen. Jag har editerat texten. Tack i allafall!
Black Jack... hysteriskt roligt namn då ryssarna kallar den "White swan"Påminner om Tupolev Tu-160 "BlackJack"
Ständigt dessa bulvaner!Vi tar en till från Ukraina, denna också importerad via bulvan @Utvisaren
Vostok ВВС РФ
ПАЛЬНЯЯ АВИАЦИЯ
Russian Air Force
Long range aviation
Oh yes. Vete, råg eller kruska. Vi är vana vid alla bullar!Ständigt dessa bulvaner!
Oh yes. Vete, råg eller kruska. Vi är vana vid alla bullar!
Tårtan, världens bästa barnprogram!Oh yes. Vete, råg eller kruska. Vi är vana vid alla bullar!
Denna är jag faktiskt lite förvånad över att inte fler har..
Alla täljer inte guld med smörkniv!
Har generellt inte så mycket producerat efter år 2000. Mina flesta ur ligger från 40 till sent 70-tal.Denna är jag faktiskt lite förvånad över att inte fler har..
...eller spenderar för mycket tid på ebay i jakt på de ovanliga fynden...
Edit: ligger ute en just nu på auktion... Billig än så länge.
För en sådan får jag väl ca 50st "fynd" eller så?!
Men, om du inte vill ha den längre så skänk den till mig
Köpte den för 2.800kr, service nu i sommar för 1.200kr, så bara 4.000kr totalt hittills.. Nya ligger väl runt 6-7 om det finns kvar några.
Vad ligger 50 "fynd" på?
Tycker mina 11 klockor börjar bli många...