• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Det här skall tydligen vara en Mir enligt säljaren, svårt och se då inget tryck finns kvar!

Saknade glas, men hittade ett i lådan som passade hyfsat
20220830_082801.jpg


Spana in stämpeln!
20220830_082929.jpg


Skall rengöra boett och putsa glaset. Tickar på, men behöver säkert en service...
 

Utvisaren

Patek
Dagens andra kopp med denna ljuvliga dryck (kaffe alltså!)
20220830_083154.jpg
Har själv remi mellan antalet koppar kaffe och glas rom efter midnatt. Får bli skärpning på den fronten. Eller båda? 🤔

Jobbigt att du skulle komma med denna. Jag hade ju glömt denna och tänkte att jag bara hade en Okeah, en svart Bovet, och en Strela från 50talet med civil tavla kvar att hitta. Men men, det var en till som var stilig. Doh.

1661851735184.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har själv remi mellan antalet koppar kaffe och glas rom efter midnatt. Får bli skärpning på den fronten. Eller båda? 🤔

Jobbigt att du skulle komma med denna. Jag hade ju glömt denna och tänkte att jag bara hade en Okeah, en svart Bovet, och en Strela från 50talet med civil tavla kvar att hitta. Men men, det var en till som var stilig. Doh.

1661851735184.png
Jag ber vördnadsfullt om ursäkt. Okeah:n kommer fö i morgon... 😉
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vi tar en till från Ukraina, denna också importerad via bulvan @Utvisaren 😃

Vostok ВВС РФ
ПАЛЬНЯЯ АВИАЦИЯ
Russian Air Force
Long range aviation
20220830_114553.jpg


Antagligen Poljottillverkad tavla?
Tickar o går... Någon som vet vilket flygplan det är?

Edit: Rättade till översättningen
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Vi tar en till från Ukraina, denna också importerad via bulvan @Utvisaren 😃

Vostok ВВС РФ
ПАЛЬНЯЯ АВИАЦИЯ
Russian Air Force
Long range aviation
20220830_114553.jpg


Antagligen Poljottillverkad tavla?
Tickar o går... Någon som vet vilket flygplan det är?

Edit: Rättade till översättningen
Hm. De typer som verkar avsedda för brand är Beriev BE 200 och IL 76. De enda jag hittar. Ingen klockren. Möjligen då IL76 men det får nog bero på att bilden inte är detaljrik nog? BE 200 har motorerna på ovansidan av planet så det går ju bort helt.

Rätt plan är nog postat ovan redan.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hm. De typer som verkar avsedda för brand är Beriev BE 200 och IL 76. De enda jag hittar. Ingen klockren. Möjligen då IL76 men det får nog bero på att bilden inte är detaljrik nog? BE 200 har motorerna på ovansidan av planet så det går ju bort helt.

Glöm det där med brand, det var bara google som var konfunderad lver översättningen. Jag har editerat texten. Tack i allafall!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
För en sådan får jag väl ca 50st "fynd" eller så?! 😇

Men, om du inte vill ha den längre så skänk den till mig 😉

Köpte den för 2.800kr, service nu i sommar för 1.200kr, så bara 4.000kr totalt hittills.. Nya ligger väl runt 6-7 om det finns kvar några.

Vad ligger 50 "fynd" på? 🤣

Tycker mina 11 klockor börjar bli många...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Köpte den för 2.800kr, service nu i sommar för 1.200kr, så bara 4.000kr totalt hittills.. Nya ligger väl runt 6-7 om det finns kvar några.

Vad ligger 50 "fynd" på? 🤣

Tycker mina 11 klockor börjar bli många...

Är ju lite olika pris, köpte ju 29st Zvezda för, vad vad det nu, kanske 250:-, fast alla utom en var damklockor samt att alla hade servicebehov 😀

Blivit lite dyrare nu när man inte kan (eller vill) beställa direkt från Ryssland.

Så, det beror på! Men för det totalbeloppet du anger ovan kan man köpa mååååånga klockor, men skulle såklart även gärna äga en sådan som du har.
 
Topp