En av mina stora idoler och enligt mig en av de största och viktigaste ledarna i modern tid.Blir den här restan av kvällen.
RIP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En av mina stora idoler och enligt mig en av de största och viktigaste ledarna i modern tid.Blir den här restan av kvällen.
RIP
Provade denna idag. Gick en kvart. Sedan inte ett liv.
Edit: vred fram den så ingen skulle bli förvirrad.
Ja och nej. Innan gick den inte alls samt saknade visare och knappar. Så en del blev ju åtgärdat ... trots att jag alltså skickade med denna som donator. Hade alltså inte ens begärt service på denna, men han fixade ihop den ändå och skaffade lite delar. Så jag vet inte om jag skall vara så upprörd.Var inte den servad?
Ja och nej. Innan gick den inte alls samt saknade visare och knappar. Så en del blev ju åtgärdat ... trots att jag alltså skickade med denna som donator. Hade alltså inte ens begärt service på denna, men han fixade ihop den ändå och skaffade lite delar. Så jag vet inte om jag skall vara så upprörd.
Får sätta i ett par öronproppar bara så man inte råkar blåsa ut något vitalt i samma veva. Generellt är den trög att ställa tiden. Kronan får man också ta i när man drar ut. Den känns liksom "ihoppressad" eller vad man skall säga. Som om alla kuggar inte bara går i varandra utan även pressar mot "botten". Helt ovetenskapligt. Bara ett försök att illustrera hur den känns. Tickar mycket högre än de övriga. Inte för att det betyder något men i alla fall. Skall öppna och glo lite så får vi se.Inget enkelt som att någon visare hakar i en annan? Lätt hänt att de skiftat läge. Hade jag vart du hade hag öppnat bak och blåst med blåsbälg, kanske sitter lös smuts någonstans?
Dynamo? Fotbollslaget? Skall du köpa samlingen med Exactan så kan jag befria dig från den Letar även efter en snygg 12:a men i stål helst.Trålar vidare... Några roliga Vostok.
Spana in 12an på denna
Den svarta i mitten, någon som vet vad det är?
Trålar vidare... Några roliga Vostok.
Spana in 12an på denna
Start?
Får sätta i ett par öronproppar bara så man inte råkar blåsa ut något vitalt i samma veva. Generellt är den trög att ställa tiden. Kronan får man också ta i när man drar ut. Den känns liksom "ihoppressad" eller vad man skall säga. Som om alla kuggar inte bara går i varandra utan även pressar mot "botten". Helt ovetenskapligt. Bara ett försök att illustrera hur den känns. Tickar mycket högre än de övriga. Inte för att det betyder något men i alla fall. Skall öppna och glo lite så får vi se.
Hepp!!! nu går den igen...
Dynamo? Fotbollslaget? Skall du köpa samlingen med Exactan så kan jag befria dig från den Letar även efter en snygg 12:a men i stål helst.
Och jag skulle lägga till: fullt uppdragen; ut o in med kronan ett stort antal ggr - samtidigt som visarna vrids fram och åter; vinka med klocka frenetiskt "som en liten flagga på 17 maj i Oslo"; möjligen små knackningar i glas, baklock och sida (lagom hårt).Inget enkelt som att någon visare hakar i en annan? Lätt hänt att de skiftat läge. Hade jag vart du hade hag öppnat bak och blåst med blåsbälg, kanske sitter lös smuts någonstans?
Får sätta i ett par öronproppar bara så man inte råkar blåsa ut något vitalt i samma veva. Generellt är den trög att ställa tiden. Kronan får man också ta i när man drar ut. Den känns liksom "ihoppressad" eller vad man skall säga. Som om alla kuggar inte bara går i varandra utan även pressar mot "botten". Helt ovetenskapligt. Bara ett försök att illustrera hur den känns. Tickar mycket högre än de övriga. Inte för att det betyder något men i alla fall. Skall öppna och glo lite så får vi se.
Hepp!!! nu går den igen...
Kan inget om dessa START. Men på säljsajterna beskriver ofta just de svarta som "ultra rare" (!)Trålar vidare... Några roliga Vostok.
Spana in 12an på denna
Kul att den funkar!
Jag brukar ha denna på mig när jag meckar för och inte tappa ner onödigt mycket dna i verken!
Trög och intorkad? Ja det har man ju hört förr. Kanske skulle beställa en sån där Revaxör? Se om det lättar på problemet?Nog smuts och gammalt intorkat fett som gör den trög och ställa. Lär väl behöva en service...
Trög och intorkad? Ja det har man ju hört förr. Kanske skulle beställa en sån där Revaxör? Se om det lättar på problemet?
Nu gick den igång igen. Körde på även med tidmätningnen. Gick 2 minuter. Tvärnit. Ingen flyback ingenting går...
Och en minut senare går allt igen.
Hm. Tidagningen går 59 sekunder och tvärnitar sedan. Kanske bara glaset som tar emot vem vet.
Men om man runkar den lätt går den igång. Inte vräldens mest stötsäkra kanske? Skit i förgasaren också troligen.
Den får ligga i rodelläge a la Delgada tills hemfärd. Stannar den inte då, men får fnatt nr man rör på den senare så är det väl en blåsning som hjälper. Vi får se.Låter ju onekligen som en visare tar emot något eller en smutspartikel någonstans i verket?
Är det när minutvisaren skall hoppa fram så kan det vara justering!Låter ju onekligen som en visare tar emot något eller en smutspartikel någonstans i verket?
Nä, nu blev ögonlocken lite tunga. Dags för lite påfyllning med kaffe.
Är det när minutvisaren skall hoppa fram så kan det vara justering!