• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sitter och tittar på kvalet till avslutande loppet i Indycar.
20220910_232300.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Molnija 3602 dykare 58mm
Mer lämplig som Mora klocka eller fickur kanske drog liv i den i vilket fall
DSC_7077.JPG
DSC_7078.JPG

Du har nu följande alternativ:

Behåll den i en byrålåda.
Sälj den.
Konvertera den till något mindre genom att köpa en ny boett o tavla och sätta urverket i den.
Ge den till mig.

20220911_124043.jpg

20220911_123934.jpg


Den här ligger också tyvärr bara i en byrå då jag lyckades korta av bommen för mycket och när jag köpte bomförlängare köpte jag fel storlek, skall väl ta tag i det igen...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Molnija är väl egentligen ett fickursverk? Körde inte Zlatoust Vostok verk även förr?
Detta är väl bara en hyllning till de gamla stridsdykarna aka Zlatoust. Vetifasen om detta typ är ett hopplock

Zlatoust använde eget urverk förr som de själva gjorde. Urverket i orginalet var väl egentligen ett fickursurverk med från början om jag inte kommer ihåg fel...

Lite mer info om Zlatoust:
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den där blå 110 var väl din första Vostok om jag inte minns fel va?
Det stämmer mycket bra det😍 man va inne på klockanett en varm juni dag och valde sin första amphbia😁

De va ju efter att ha sett just dina klockor i "vad gör du och din klocka just nu tråden" dina plexiglas bilder vid östkusten.. på den vägen var det, så vi får väl passa på att tacka @Delgada som lurade in mig i kaninhålet.
DSC_7085.JPG


DSC_7083.JPG


Lite rolig kuriosa här är första dagen med klockan hade samma byxor då tydligen😁
DSC_3779.JPG

Sen nån bild mitt i moddningens tid den har säkert haft 10 olika bezeler och lika många band
Screenshot_20210714-203023.png
Screenshot_20210710-192600_2.png
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Än en gång har barnen dragit hem något smittsamt. Nedbäddad i en ”man cold”… som vanligt känns det som om döden är närvarande. Positivt är att det blir whisky en söndag och distansarbete i veckan 🙄
248E56A3-65B6-4A5B-BC28-92A1A59F8E9F.jpeg
Haft nåt nu 17 dagar börjar bli bättre nu men med en Zlatoust kommer de nog gå över på ett par dar. Whisky? Tog jag en gång när jag va sjuk blev ännu sjukare ska tilläggas att jag är nykterist
 

branting

Cartier
Haft nåt nu 17 dagar börjar bli bättre nu men med en Zlatoust kommer de nog gå över på ett par dar. Whisky? Tog jag en gång när jag va sjuk blev ännu sjukare ska tilläggas att jag är nykterist
Jag är nästan nykterist med sedan jag fick barnen. Dricker bara vid högtider och när jag är sjuk. Känns som lite sprit rensar halsen och det brukar lindra. Om inte annat blir det inte lika påtagligt att man är sjuk om man blir lite lullig. Ju sjukare jag är desto starkare sprit ordinerar jag mig själv. Sparar det tunga artilleriet om det blir värre. Har någon suspekt rakija hemma som dödar allt. De borde sälja den på apoteket 😂 Kan inte bära upp en zlatoust i det här tillståndet. Så jag ligger nedbäddad med en Vostok istället 🙂
475F40B8-E1CC-4126-88B6-E69BD23BF979.jpeg
 

Samlarn

Rolex
Hälsan är på topp efter några dygns vila.
Krafsar runt i lådan för att rotera klocka. Det får bli en så'n här.
Det står Raketa men jag tror inte att Raketa har gjort den.
Undrar om Raketa kommer att göra en upplaga på deras klocka med inbyggd mätare för radioaktiv strålning?
IMG_20220911_184546.jpg
 
Topp