Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till grymt snygg dinka!!Sådär
Wow
Gillar tyngden gillar bronset
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Frugans jeans matchar
TackGrattis till grymt snygg dinka!!![]()
Vilken härlig höskänsla i den bilden med matchande klockaGodmorgon. Hoppas ni får en bra dag idag.
![]()
![]()
Ruskigt bra skick på de därNär jag vaknade i dag kände jag direkt att det var Ocean-onsdag!
![]()
Tack, jo, men sedan är den heller inte riktigt original från sent 70-tal...Ruskigt bra skick på de där
Här är verket från sturmanskien bild tagen av @Beo tror jag? är väl ännu nyare, 80 talTack, jo, men sedan är den heller inte riktigt original från sent 70-tal...Dock ingen av de nyproducerade varianterna baserade på Maktime-verk. Under huven tickar (nyservat) SU-stämplat Poljot 3133. De som kan sin 3133-historia ser att det är en relativt sen variant.
![]()
Märkt "Made in Russia", så en bit in på 90-talet. Fortfarande Poljot-logga (till vänster om balanshjulet).Här är verket från sturmanskien bild tagen av @Beo tror jag? är väl ännu nyare, 80 tal![]()
Kan ju va utbytt bryggan ocksåMärkt "Made in Russia", så en bit in på 90-talet. Fortfarande Poljot-logga (till vänster om balanshjulet).
Edit: Jag läser på Polmax sajt att balansbrygga med märkningen “MADE IN RUSSIA” introducerades 1997.
De äldre brukade i stället ha "SU" på kronografbryggan, vilket detta verk inte har. Men visst, man vet aldrig vad Oleg har hittat på...Kan ju va utbytt bryggan också![]()
Som sagt klockor renoveras ju en hel del under åren särskilt kronografer, mycket rörliga delar i dom. 3133 är ett vackert verk att titta på.De äldre brukade i stället ha "SU" på kronografbryggan, vilket detta verk inte har. Men visst, man vet aldrig vad Oleg har hittat på...![]()
Tack
Höst och vintern ska nog nu bli lättare att ta sig igenom![]()
Snyggt och grattis till ett bra köp! Ska bli spännande att se hur patinan utvecklas på din klocka med tanke på ditt jobb och den miljön klockan kommer finnas iSådär
Wow
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Frugans jeans matchar
Svårt att se på din bronsklocka. Men jag noterade på min brons att bezeln var tunnare än på mina i stål. Den går upp mindre över glaset och springan mot klockan är bredare. Hur verkar bezeln på din?Sådär
Wow
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Frugans jeans matchar
Tackar så mycket ska bli kul att se som sagt hur patinan utvecklar sig. Skulle dock vilja ha tag i ett tjockare Nato så man kan få lite stadigare känsla på handleden. Man känner ju tyngdenSvårt att se på din bronsklocka. Men jag noterade på min brons att bezeln var tunnare än på mina i stål. Den går upp mindre över glaset och springan mot klockan är bredare. Hur verkar bezeln på din?
![]()
Ser även ut att vara en något smalare bezel på din också. Även om det handlar om millimetrar. Trodde först att de inte satt dit bezeln ordentligt när jag fick klockan. Men bezeln är ca 1-1,5 mm tunnare än på mina i stål. Gillar att bezeln på mina i stål sticker upp lite till ovanför glaset. Det minskar risken lite för smällar mot glaset. Antar att även din har safirglas, så de bör ju tåla repor bra. Sedan är ju det här lite av charmen med ryska klockor. Den ena är inte den andra lik och man ser spår från tillverkningen på dem, dvs ett riktigt hantverk ligger bakom tillverkningen i kombination med lite för mycket vodkaTackar så mycket ska bli kul att se som sagt hur patinan utvecklar sig. Skulle dock vilja ha tag i ett tjockare Nato så man kan få lite stadigare känsla på handleden. Man känner ju tyngdeneller så kankse jag skulle offra ett läderband, fick ju 3 st av jullian
Såhär ser min ut![]()
![]()
Titanmodellen ser ut såhär, märker stor skillnad på dom, ett exempel är kronskyddet, helt olika känslor. Verkligen individuellt. Men sen är de ju olika materialSer även ut att vara en något smalare bezel på din också. Även om det handlar om millimetrar. Trodde först att de inte satt dit bezeln ordentligt när jag fick klockan. Men bezeln är ca 1-1,5 mm tunnare än på mina i stål. Gillar att bezeln på mina i stål sticker upp lite till ovanför glaset. Det minskar risken lite för smällar mot glaset. Antar att även din har safirglas, så de bör ju tåla repor bra. Sedan är ju det här lite av charmen med ryska klockor. Den ena är inte den andra lik och man ser spår från tillverkningen på dem, dvs ett riktigt hantverk ligger bakom tillverkningen i kombination med lite för mycket vodka![]()
Nu får du f..n snart ge dig!vilhöverha begäret går ju överstyr snart!Titanmodellen ser ut såhär, märker stor skillnad på dom, ett exempel är kronskyddet, helt olika känslor. Verkligen individuellt. Men sen är de ju olika material
@Daion kanske kan ge en dagsfärsk bild som är bättre
![]()
![]()
Min röst faller på grönt om jag måste välja!Hitta ju bredare Nato i lådanvilken färg snyggast svart eller grön? Grön va?
![]()
![]()
![]()
![]()
Bilder efterfrågas, självklart kommer det.Titanmodellen ser ut såhär, märker stor skillnad på dom, ett exempel är kronskyddet, helt olika känslor. Verkligen individuellt. Men sen är de ju olika material
@Daion kanske kan ge en dagsfärsk bild som är bättre
![]()
![]()
Skicka gärna hit vargen, jag älskar vargar!Nu får du f..n snart ge dig!vilhöverha begäret går ju överstyr snart!![]()
![]()
Annars skickar jag vargen på dig!![]()
Rödluvan till zlatoustenNu får du f..n snart ge dig!vilhöverha begäret går ju överstyr snart!![]()
![]()
Annars skickar jag vargen på dig!![]()
Min röst faller på grönt om jag måste välja!
Bilder efterfrågas, självklart kommer det.
Skicka gärna hit vargen, jag älskar vargar!![]()
Jo jag känner till den där hemska historien![]()
Grå vargarna – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org