Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte självt grymmekoll på eBay trots jag handlat mycket därifrån, men det doftar ju en smula av SAS där man ställer in flighter pga. ”tekniska problem” då planet anses ha för få passagerare och det blir för lite vinst …Godafton vänner!
Efter tipset om NVCh på en har jag hållit koll och tänkte försöka vinna den. När jag nu kikade till.
![]()
Konstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.Godafton vänner!
Efter tipset om NVCh på en har jag hållit koll och tänkte försöka vinna den. När jag nu kikade till.
![]()
Men det är kul att det är fredagGod morgon. En lite kulen fredag.
![]()
![]()
De enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkeltKonstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.
Shit vilken finish, putsat?Kaffe.❤
![]()
Man kan ju alltid slänga upp en fråga här i tråden, som bemannas med europas högsta kompetens rörande ryska/sovjetiska armbandsurDe enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkelt
Det är få klockor förunnat att kunna stoltsera med äkta Hepanter-patina!Shit vilken finish, putsat?
Minns fortfande första gången jag såg en amphibia på bild de va just delagada, tyckte de stod 31 kameler på tavlan![]()
Ja, jag får nog hålla mig till trådens klockor och expertis då jag är helt ny på detta så slipper man gå på en blåsning.De enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkelt
Precis, det är det bästa.Man kan ju alltid slänga upp en fråga här i tråden, som bemannas med europas högsta kompetens rörande ryska/sovjetiska armbandsur![]()
Leta på och fråga på!God dagens på er allihopa,
Ja, jag får nog hålla mig till trådens klockor och expertis då jag är helt ny på detta så slipper man gå på en blåsning.
Vilket för övrigt påminner mig väldigt mkt om att jag nog får ta mina kryckor och halta ut och ”fäktas” lite med folk för det kan ju finnas något att hämta på mitt utlämningsställe.
Precis, det är det bästa.
Tack för att ni hjälper och tipsar så att man även som ny i gänget och inom området känner sig mer än välkommen!!
Trevlig dag!
Brukar säga att jag INTE kan allt, men enligt mig hade (även) de tidiga NVCh-dykarna wire-lugs.Konstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.
Svarar med en gen 3 homage på issued Falkland strap!Svensk underrättelseskola och rysk militär specialförbandsdykare, båda från 1973.
NVCh30 Gen1 på Vietnamkanvas.
Go helg klockomaner!!!![]()
Jo, men det finns uppgifter om NVCh-30 med sving-lugs, tex på den ganska heltäckande sidan nedan. Men, visst finns det stor risk att det handlar om franken à la Oleg...Brukar säga att jag INTE kan allt, men enligt mig hade (även) de tidiga NVCh-dykarna wire-lugs.
Swingarna levererades med/på de civila.
Ändra vardagen?Mjölkar med sniper
Tyvärr måste jag säga att Zlatoust i bronze är inte optimal klocka i ladugården. Den sitter riktigt kanon på 24 mm massivt läder, men de är aldrig nåt jag tänker ha i just ladugården.
Till vardags skulle de funka kanon på lädret men vardag va är det?
Tyngden på Nato blir obekvämtoch man känner överhänget.
Trist som fasen då klockan är rejält cool och fantastisk.
Gläds över denna sniper riktigt bekväm
![]()
Japp, ubåtstemat fortsätter!Känns passande med en ubåt idag. Regnet vräker ner i Mellansverige![]()