• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Dottern hade varit och köpt mat på Max så nu är jag mätt och belåten efter middagen.
20220915_191638.jpg
20220915_191642.jpg
 

MAz_666

Rolex
Godafton vänner! 😊

Efter tipset om NVCh på en har jag hållit koll och tänkte försöka vinna den. När jag nu kikade till. 🥺

E0C076C0-03EC-4B0F-BDE3-34AD29F557CB.jpeg
Har inte självt grymmekoll på eBay trots jag handlat mycket därifrån, men det doftar ju en smula av SAS där man ställer in flighter pga. ”tekniska problem” då planet anses ha för få passagerare och det blir för lite vinst …
The technical error var kanske att säljaren glömde ”lägsta möjliga bud” och den gick för billigt?
Trist hur som …
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Mjölkar med sniper
Tyvärr måste jag säga att Zlatoust i bronze är inte optimal klocka i ladugården. Den sitter riktigt kanon på 24 mm massivt läder, men de är aldrig nåt jag tänker ha i just ladugården.

Till vardags skulle de funka kanon på lädret men vardag va är det?

Tyngden på Nato blir obekvämt🙄 och man känner överhänget.

Trist som fasen då klockan är rejält cool och fantastisk.

Gläds över denna sniper riktigt bekväm
DSC_7188.JPG
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godafton vänner! 😊

Efter tipset om NVCh på en har jag hållit koll och tänkte försöka vinna den. När jag nu kikade till. 🥺

E0C076C0-03EC-4B0F-BDE3-34AD29F557CB.jpeg
Konstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
För ett tag sedan hade vi uppe en diskussion ang om vi hade klockor som bara får ligga i klocklådan och "vila". Jag listade snabbt ett antal klockor som jag menade att jag inte ville använda, mest för att de var ovanliga och att jag var så himla rädd om dem. När jag hade skrivit inlägget tänkte jag till och insåg snabbt att jag har ändrat åsikt; Med något enstaka undantag är det enda rätta att ge klockor armtid, det är ju ändå den funktionen de är tänkta att ha. Ja, det finns enstaka undantag, men det är mest av personliga skäl, typ min pappas gamla Omega som jag iof använder men väldigt sparsamt.
Sagt och gjort så är det fredag idag och vad passar då bättre än att ge min milt uttryckt ovanliga Poljot Kapitan just armtid. Nyligen inköpt NOS Poljot stållänk (fortfarande stel och lite omedgörlig) matchar bra.
Ha en bra fredag!
💙💛
1663307451962.png

1663307468594.png
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Konstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.
De enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkelt
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
De enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkelt
Man kan ju alltid slänga upp en fråga här i tråden, som bemannas med europas högsta kompetens rörande ryska/sovjetiska armbandsur :cool:
 

Daion

Panerai
2-Faktor
God dagens på er allihopa, 😊

De enormt svåra med att köpa en sådan där är ju "risken" man tar att nån suttit i garaget och pulat ihop nåt.. finns ju så många fällor att ramla i vet när jag skulle ha tag i en gen 2, de va ju alltid nåt som va skumt och fel.. kräver ett extremt tränat öga helt enkelt
Ja, jag får nog hålla mig till trådens klockor och expertis då jag är helt ny på detta så slipper man gå på en blåsning. 😃
Vilket för övrigt påminner mig väldigt mkt om att jag nog får ta mina kryckor och halta ut och ”fäktas” lite med folk för det kan ju finnas något att hämta på mitt utlämningsställe. 🤔😃

Man kan ju alltid slänga upp en fråga här i tråden, som bemannas med europas högsta kompetens rörande ryska/sovjetiska armbandsur :cool:
Precis, det är det bästa. 😃
Tack för att ni hjälper och tipsar så att man även som ny i gänget och inom området känner sig mer än välkommen!! 🙏😍

Trevlig dag!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God dagens på er allihopa, 😊


Ja, jag får nog hålla mig till trådens klockor och expertis då jag är helt ny på detta så slipper man gå på en blåsning. 😃
Vilket för övrigt påminner mig väldigt mkt om att jag nog får ta mina kryckor och halta ut och ”fäktas” lite med folk för det kan ju finnas något att hämta på mitt utlämningsställe. 🤔😃


Precis, det är det bästa. 😃
Tack för att ni hjälper och tipsar så att man även som ny i gänget och inom området känner sig mer än välkommen!! 🙏😍

Trevlig dag!
Leta på och fråga på! 👍
 

MAz_666

Rolex
Konstigt, jag höll lite koll på denna och budgivningen och det verkade vara ganska många som budade (inte jag själv). Konstigt att den togs bort. Kanske var säljaren inte nöjd med budgivningen? Förutsatt att den där var "koscher" så var den annars ganska speciell eftersom den har vanliga sk "swing-lugs" istf "wire-lugs", vilket i sin tur antyder att det kan vara en tidig variant av NVCh-30.
Brukar säga att jag INTE kan allt, men enligt mig hade (även) de tidiga NVCh-dykarna wire-lugs.
Swingarna levererades med/på de civila.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Brukar säga att jag INTE kan allt, men enligt mig hade (även) de tidiga NVCh-dykarna wire-lugs.
Swingarna levererades med/på de civila.
Jo, men det finns uppgifter om NVCh-30 med sving-lugs, tex på den ganska heltäckande sidan nedan. Men, visst finns det stor risk att det handlar om franken à la Oleg...
1663331697248.png


Nu är den förresten ute igen, med "uppdaterad" prislapp... 🤔
 

branting

Cartier
Mjölkar med sniper
Tyvärr måste jag säga att Zlatoust i bronze är inte optimal klocka i ladugården. Den sitter riktigt kanon på 24 mm massivt läder, men de är aldrig nåt jag tänker ha i just ladugården.

Till vardags skulle de funka kanon på lädret men vardag va är det?

Tyngden på Nato blir obekvämt🙄 och man känner överhänget.

Trist som fasen då klockan är rejält cool och fantastisk.

Gläds över denna sniper riktigt bekväm
DSC_7188.JPG
Ändra vardagen? 🤔 Fast å andra sidan. Ditt yrke behövs och all heder till dig som utför det så vi andra får mat på bordet.
28A7C9C5-03EF-42A6-B7AE-7937ECB86137.jpeg
 
Topp