• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Man blir lite skeptisk när exakt samma klocka ligger ute hos två olika säljare. Den ena till (högt) fast pris och den andra för budgivning... 🤔

1663757775136.png 1663757785055.png
Humle & Dumle?
Eller värre Dr Jekyll & Mr Hyde?
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag hade anmält direkt! Är båda gamla användare med många bra recensioner?
December 2020 resp december 2021. Jag skall anmäla, oavsett är det uppenbart att någonting är fel. Hela bildsviten är identisk hos båda säljarna.

Edit: Mycket irriterande. Det är svårt/omöjligt att hitta kategorier som funkar för att anmäla just detta. Det finns ett val som är "Duplicate listings", men det täcker endast om samma säljare har samma objekt på mer än en plats. Jag hittar ingen möjlighet att anmäla att samma objekt säljs av två olika säljare! :mad:
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
December 2020 resp december 2021. Jag skall anmäla, oavsett är det uppenbart att någonting är fel. Hela bildsviten är identisk hos båda säljarna.

Edit: Mycket irriterande. Det är svårt/omöjligt att hitta kategorier som funkar för att anmäla just detta. Det finns ett val som är "Duplicate listings", men det täcker endast om samma säljare har samma objekt på mer än en plats. Jag hittar ingen möjlighet att anmäla att samma objekt säljs av två olika säljare! :mad:
Nu har jag oavsett skickat meddelanden till båda säljarna där jag ber att de förklarar hur det kan komma sig att en annan säljare säljer ett objekt med annat item-nummer men med identiska bilder.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nu har jag oavsett skickat meddelanden till båda säljarna där jag ber att de förklarar hur det kan komma sig att en annan säljare säljer ett objekt med annat item-nummer men med identiska bilder.
Fortsättning: Säljaren med det högsta priset bedyrar att han har klockan och att han kan skicka bilder som bevisar det. Den andra säljaren har inte hört av sig, ännu... Problemet är att jag inte vill betala det högre priset... :D
 

MAz_666

Rolex
Lite annat ljus, har fått lite repor i glaset märkte jag, men det gör inget, lite karaktär. Kommer nog dra på ett grönt nato eller canvas på denna sen.
IMG_20220921_142601.jpg
Har man ork, men inte full koll är det bara att söka sig bakåt i vår härliga tråd.
Här finns tips om hur man får till grymt slitna glas, så de blir som nya.
Gör man ett ryck och köper tre grovlekar på slippapper, autosol och polywatch (denna satsning på typ 200kr räcker ofta livet ut ...!) så är det bara att lägga en halvtimme och det blir som nytt!
Första slipningen när glaset blir som mjölk och ogenomskinligt får man en klump i halsen.
Men trägen vinner, och resultatet blir förvånansvärt bra!
 
Senast ändrad:

Rooster91

Panerai
Har man ork, men inte full koll är det bara att söka sig bakåt i vår härliga tråd.
Här finns tips om hur man får till grymt slitna glas, så det blir som nya.
Gör man ett ryck och köper tre grovlekar på slippapper, autosol och polywatch (denna satsning på typ 200kr räcker ofta livet ut ...!) så är det bara att lägga en halvtimme och det blir som nytt!
Första slipningen när glaset blir som mjölk och ogenomskinligt får man en klump i halsen.
Men trägen vinner, och resultatet blir förvånansvärt bra!
Javisst! Polywatch är bra, den här klockan får gärna se ut att ha levt lite dock :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har man ork, men inte full koll är det bara att söka sig bakåt i vår härliga tråd.
Här finns tips om hur man får till grymt slitna glas, så det blir som nya.
Gör man ett ryck och köper tre grovlekar på slippapper, autosol och polywatch (denna satsning på typ 200kr räcker ofta livet ut ...!) så är det bara att lägga en halvtimme och det blir som nytt!
Första slipningen när glaset blir som mjölk och ogenomskinligt får man en klump i halsen.
Men trägen vinner, och resultatet blir förvånansvärt bra!

Hehe, på ca två år är det inte mycket Autosol kvar i tuben, måste komma ihåg att köpa nytt! 😃
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Nope, olika namn plus att de tycks befinna sig i olika städer i Ukraina.
Kanske så enkelt att den med billigare pris stulit bilderna av den riktiga säljaren med högre pris. Så var det i ett fall med en klocka jag köpte på nätet. Köpte den på en klocksajt men upptäckte efter köpet att ”min” klocka även låg på eBay med exakt samma nummer (den var limiterad). Kontaktade säljaren som jag handlat av vilken bedyrade att det var hans klocka och inte visste något om auktionen. Lite jobbigt kändes det innan jag hade klockan här hemma.

Skrev även till säljaren på eBay och undrade hur det kunde komma sig att hen hade min klocka till försäljning men fick inga svar. Gjorde anmälan sen oc auktionen försvann. Klocka i 30k klassen så hade någon slagit till på den auktionen hade den personen förlorat mkt pengar. Tråkigt med bedragare. Jobbigt att bevisa för eBay innan de tar i med hårdhandskarna oxå. Fick ju vänta tills klockan var hemma hos mig.
 

MAz_666

Rolex
Roade mig (som så ofta) o kolla på fina klockor tidigare ikväll. Spana in 12an o 6an på denna!

image (68).jpeg


Den här är ju också lite annorlunda...

image (69).jpeg


Ett fickur som jag tror är lite ovanligare...

image (70).jpeg


Men nu, lite kvällslektyr med passande sällskap! Tyvärr bara civil 350, men det duger för mig 😇

20220920_205439.jpg
Den där kedjan på fickuret går f*n inte av för hackor ...
🤘
 
  • Like
Reactions: Beo

MAz_666

Rolex
Vet inte riktigt vad som hänt i gruppen. Folk lämnar och inläggen har slutat.
Är det ryska trollfabriken som cyberattackerat oss?
(Enlighten me om det är ngt jag missat).
Nåväl, ett av barnen hemma över helgen. Det är TGIrF.
059-blå ScubaKille på distressed-läder på besök i Qutub Minar i New Delhi 2017.
Livet kunde vara sämre.
Trevlig helg klockomaner!
42EA06F6-580D-44D6-AA5F-BC995CAE6C6B.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Nyfiket och ofint frågat; har folk som brukat skriva här blivit portade eller liknande? Brukar väl vara temporärt i såna fall.

Väntar hem 2 ryska tidvisare. Den ene dröjer nog ett tag. Den andre borde dyka upp snart.
Har själv aldrig sett eller hört bakåt i tiden.
Just i veckan (ngt längre?) verkar Moderator fastnat i just vår tråd och varnat ngn/några. Då lät det dock, på vad jag kunde utläsa som "sitta i utvisningsbåset en kortare tid".
Men som sagt (mitt inlägg ovan) jag är lite brydd ...
Utbildande klockbild för att inte vara OT!
Caseback VOSTOK.jpg
 

Vostok

Audemars
Har själv aldrig sett eller hört bakåt i tiden.
Just i veckan (ngt längre?) verkar Moderator fastnat i just vår tråd och varnat ngn/några. Då lät det dock, på vad jag kunde utläsa som "sitta i utvisningsbåset en kortare tid".
Men som sagt (mitt inlägg ovan) jag är lite brydd ...
Utbildande klockbild för att inte vara OT!
Caseback VOSTOK.jpg

Moderator fastnade inte i just vår tråd utan "någon" anmälde att vi hade för roligt.
Till och med en hund drar ju om man sparkar på den tillräckligt ofta så det borde väl inte vara så svårt att förstå varför folk lämnat tråden efter det 😂

1663946983582.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt vad som hänt i gruppen. Folk lämnar och inläggen har slutat.
Är det ryska trollfabriken som cyberattackerat oss?
(Enlighten me om det är ngt jag missat).
Nåväl, ett av barnen hemma över helgen. Det är TGIrF.
059-blå ScubaKille på distressed-läder på besök i Qutub Minar i New Delhi 2017.
Livet kunde vara sämre.
Trevlig helg klockomaner!
42EA06F6-580D-44D6-AA5F-BC995CAE6C6B.jpeg
Jag tar en paus från tråden. På återseende vänner!
 
Topp