• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Försöker klämma mig in i rysstråden för att posta en bild.
Inte lätt må jag säga. Ett jäkla tryck med hög trafik av inlägg i tråden just nu....🤔 Inte....
20220918_163750.jpg

Hallå...
 

Delgada

Patek
Ni kan väl åtminstone ha nån slags arbetsschema. Som en eldpostlista. Typ: "Nu är det din tur att underhålla Delgada så tar jag vid kl 21" eller nåt sånt...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Försöker klämma mig in i rysstråden för att posta en bild.
Inte lätt må jag säga. Ett jäkla tryck med hög trafik av inlägg i tråden just nu....🤔 Inte....
20220918_163750.jpg

Hallå...

Ni kan väl åtminstone ha nån slags arbetsschema. Som en eldpostlista. Typ: "Nu är det din tur att underhålla Delgada så tar jag vid kl 21" eller nåt sånt...

Tar sena nattschemat!

Tog en bild tidigare idag, men hann aldrig lägga upp en bild. På konferens och knappt hunnit gå på toa!

20220918_170903.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, fina klockor!

Halvtaskig bild från när jag fixade till den...

20220912_173126.jpg
Vackert! Enligt Polmax ca 1997, då "MADE IN RUSSIA" på balansbryggan introducerades det året. Samtidigt har du "3133" stämplat på kronografbryggan, vilket försvann i ungefär samma veva och ersattes av "P3133", så gissningsvis ganska nära 1997.
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag missade ju att nämna att dagens 1190 bärs på äkta ryskt tunt, krispigt, syntetiskt band inköpt via distributör relaterad till svenska försvarsmakten. ;)

Fö en trevlig klockmodell. Tyvärr med fel (nytillverkat) glas i stället för det kupolformade originalplexit som borde sitta där, men man kan inte få allt. Jag har en teori att man borde kunna slipa ner ett sådant nytt glas så att det får mer kupolform. Glaset har höga kanter, så det borde finnas material att ta av... Ett inte omöjligt kommande projekt... 🤔

1663663219467.png

1663663233429.png
 
Topp