• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Veckans klocka: militär Svet från 50-talet, på ryskt vintage-bund.
Classy!
PS: kolla plexi-höjden!!!)
548433CB-91CC-4F5C-BA96-4284291D18E5.jpeg

68758D67-45D6-4AA1-90C1-5CDE6051C2EF.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
IMG20220928172311-01.jpeg

Morfars gamla klocka blev riktigt cool på nytt nato. Det känns dock lite olustigt med en rysk klocka på armen i dagens omvärldsläge. Hur tänker ni kring detta i tråden personligen? 😇🦞🍻

Nu har jag inte en massa ryska klockor som en del här men allmänt så känner jag att skulle jag blanda in politiska värderingar i saker jag har skulle jag väl knappt kunna ha nånting alls. Bilmärken eller klockmärken, kläder eller elbilar eller vad som helst, suspekt på ena eller andra viset allting. Så, fast det får jag inte säga kanske, är också övertygad ytterst få har tillräcklig insyn i olika narrativ för att kunna göra en objektiv bedömnin. Åtminstone inte jag.
 
Senast ändrad:

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Så här skrev jag alldeles nyligen:
Med all respekt för olika synsätt, så kände jag tidigt att ”strunta i ryska klockor” pga. angreppet på Ukraina, vore som att inte bära Luminox pga. USAs hemskheter i Vietnam, eller undvika Sinn för nazismens grymheter.
Jag gillar klockorna; inte Putin.
Så tänkte lilla jag.
image.jpg
Hmm. Jodå, det är ju sant. Min Sinn flieger har ju vissa sunkiga bruna vibbar, men personligen är det lite "to soon" tror jag. Kanske ska testa den på då... 🤠

Nu har jag inte en massa ryska klockor som en del här men allmänt så känner jag att skulle jag blanda in politiska värderingar i saker jag har skulle jag väl knappt kunna ha nånting alls. Bilmärken eller klockmärken, kläder eller elbilar eller vad som helst, suspekt på ena eller andra viset allting. Så, fast det får jag inte säga kanske, är också övertygad ytterst få har tillräcklig insyn i olika narrativ för att kunna göra en objektiv bedömnin. Åtminstone inte jag.
Vad tror ni gemene man tycker?
 

MAz_666

Rolex
Hmm. Jodå, det är ju sant. Min Sinn flieger har ju vissa sunkiga bruna vibbar, men personligen är det lite "to soon" tror jag. Kanske ska testa den på då... 🤠


Vad tror ni gemene man tycker?
Gemene man vet inte vad klockan "Vostok", "Svet" eller "Poljot" är för något. Lika lite som grannen vet vilket land som tillverkar Breitling.
Det är en klocka.
Det är nog inte förrän du trumpetar "Det är en ryss!!!" som gemene man skulle veta. Då kan du också förklara.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Gemene man vet inte vad klockan "Vostok", "Svet" eller "Poljot" är för något. Lika lite som grannen vet vilket land som tillverkar Breitling.
Det är en klocka.
Det är nog inte förrän du trumpetar "Det är en ryss!!!" som gemene man skulle veta. Då kan du också förklara.
God poäng. Det hade jag också kunnat tänkas göra. Sociala handgranater är ju kul. 💣💥 Jag får jobba på det här med att ta socialt ansvar.
 
Topp