branting
Silver
Inte tänkt på att det är små skillnader vad gäller tjockleken på siffrorna på de före och efter Sovjetunionens fall.Min säger hallå![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte tänkt på att det är små skillnader vad gäller tjockleken på siffrorna på de före och efter Sovjetunionens fall.Min säger hallå![]()
![]()
Dubbla lumeplupar med vid 12 på min och så matchar inte färgen mot visarna!Inte tänkt på att det är små skillnader vad gäller tjockleken på siffrorna på de före och efter Sovjetunionens fall.
Min säger hallå![]()
![]()
Första gången jag sett Ryssur på lokala Lions loppisen! Den fick givetvis följa med hem! Står väll antimagnetisk? Men har ej öppnat o kollat så det stämmer!
![]()
![]()
Min är manuell, tror alla antimagnet är det har ju en extra stål sköld bakom verket!Får jag fråga er båda; är det det manuella verket i de här två? Har sett en sån och den var det manuellt verk i.
Jag har en Amphibianboett med Kommandirskietavla och den har automatverket (från amphibian?) Men det förekom kanske alla möjliga variationer kan jag tänka mig.
Min är manuell, tror alla antimagnet är det har ju en extra stål sköld bakom verket!
Min är manuell medFår jag fråga er båda; är det det manuella verket i de här två? Har sett en sån och den var det manuellt verk i.
Jag har en Amphibianboett med Kommandirskietavla och den har automatverket (från amphibian?) Men det förekom kanske alla möjliga variationer kan jag tänka mig.
Så snygga med de där bezelerna med ”riktig” lume-plupp!Så då är den uppfräschad och fått dykgummi! Var bra pris bara 40kr, andra gammal Quartzre typ Gul kostade minst det dubbla! Så inget damerna på loppisen värderade högt!![]()
Det är en smaksak. Personligen tycker jag att de kyrilliska versionerna är mer intressanta i de fall där båda varianterna har släppts. Sedan kan man ju även tänka som så att man vill ha både och...![]()
God eftermiddag rysstråden! Längesen jag var aktiv här men kul att det fortfarande verkar vara en hel del aktivitet.
Den här snyggingen används inte längre (även fast jag gillar den!) så jag tänkte köra en heads up.. PM vid intresse.
![]()
![]()
Nu ska jag inte vara ”den som är den”, men ryskan o svenskan har samma siffror. Det är bokstäverna som är annorlunda.Jag tycker det kan vara lite coolt med sådana siffror. Liksom med romerska siffror fast de ger lite mer exklusivt intryck.
Nu ska jag inte vara ”den som är den”, men ryskan o svenskan har samma siffror. Det är bokstäverna som är annorlunda.
![]()
Trevlig. Är det bakelitinsert i de där?
Bäst att sätta ut en annons också på k&s annars kan mod ogilla att det bjuds ut i trådarna. Men med annons är det ok med heads up i tråden har jag förstått. Var så förr iaf.
Ja jag tror att det är original-bakelit. Skulle inte ta gift på det dock..
Försöker att skapa en annons men det funkar inteStår bara att jag inte har behörighet. Men jag lade ut en annons på en annan klocka igår, kan det vara därför? Tänkte att det kanske finns någon regel med gräns för max en annons per dygn..?
Men ja, smaken är som baken, folk är olika, men jag har valt att bara ha "восток сделано в СССР" och känner inte att det inte riktigt pirrar lika med "WOSTOK made in Soviet".Jo när du säger det så...![]()
Men ja, smaken är som baken, folk är olika, men jag har valt att bara ha "восток сделано в СССР" och känner inte att det inte riktigt pirrar lika med "WOSTOK made in Soviet".
Sån är jag ...
Lite tjafsigt, men fungerar ofta: googla efter "cyrillic keyboard" så hittar du digitala tangentbord med kyrilliska bokstäver. Sedan sitter du med lupp, och bokstav för bokstav skriver in det du har på baklocket. Kolla noggrant vilken som är mest rätta/sannolika bokstaven. Vissa kyrilliska tangentbord har stora o små bokstäver, vilket kan förenkla för oss utan kunskap i ryskan.Hallå!
Fick tag på denna fina klocka på en marknad I Armenien!
Är inte ett Sovjetiskt-ur, men vad jag förstår refererar till den till den "ryska vinsten av andra världskriget". Där av talet 50 på tavlan.
Någon som kan hjälpa med översättningen på baksidan? Förstod att den givits någon med en "maktposition".
Tack!
Hallå!
Fick tag på denna fina klocka på en marknad I Armenien!
Är inte ett Sovjetiskt-ur, men vad jag förstår refererar till den till den "ryska vinsten av andra världskriget". Där av talet 50 på tavlan.
Någon som kan hjälpa med översättningen på baksidan? Förstod att den givits någon med en "maktposition".
Tack!
Från stadsduman och administrationen av staden Izhevsk. 9 maj 1995"От городской Думы и Администрации города Ижевска". 9 мая 1995 года.
Stort tack!"От городской Думы и Администрации города Ижевска". 9 мая 1995 года.