• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nähä, dags att börja röra sig hemåt mot fredagskväll, något gott att äta och dricka och varför inte en skål med popcorn framför På Spåret?
1669994634082.png
 

branting

Cartier
Nu lämnar jag jobbet och tar helg. Noterat att de med ryska klockor jobbar ungefär dubbelt så hårt och långa dagar på min arbetsplats jämfört med resten. Ser det likadant ut på era arbetsplatser? Trevlig helg!

Ps. Ber om ursäkt för det suddiga fotot. Men staten sparar på elen.
B489E17C-62F7-4DA4-A994-1D78CADA8464.jpeg
 

Beo

Patek
Nu lämnar jag jobbet och tar helg. Noterat att de med ryska klockor jobbar ungefär dubbelt så hårt och långa dagar på min arbetsplats jämfört med resten. Ser det likadant ut på era arbetsplatser? Trevlig helg!

Ps. Ber om ursäkt för det suddiga fotot. Men staten sparar på elen.
B489E17C-62F7-4DA4-A994-1D78CADA8464.jpeg
Rätt!kör 14 timmar idag men med icke ryskt på armen i jobbet men till är det
9D05C64C-977A-4934-9A41-FF651FA3B59C.jpeg

Dagens klocka men inte dagens bild som synes!👍😊
Skön helg på er vänner om 2 timmar!😄
 

Utvisaren

Patek
Nu lämnar jag jobbet och tar helg. Noterat att de med ryska klockor jobbar ungefär dubbelt så hårt och långa dagar på min arbetsplats jämfört med resten. Ser det likadant ut på era arbetsplatser? Trevlig helg!

Ps. Ber om ursäkt för det suddiga fotot. Men staten sparar på elen.
B489E17C-62F7-4DA4-A994-1D78CADA8464.jpeg
Det är bara en som har ryska klockor på jobbet och det är jag. Jag dräller in en kvart för sent med en kasse frallor, ost och smör. Inleder med 45 minuter frukost med övriga som anser sig oersättliga. Egengjort presskaffe som chefens chef är stormförtjust i... Så vill man mig något dyker man inte upp före klockan 9.00. Då har men en halvtimme att yttra sig innan förmiddagskaffet 9.30. Och så fortsätter det. Typ 🤔 🥴 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är bara en som har ryska klockor på jobbet och det är jag. Jag dräller in en kvart för sent med en kasse frallor, ost och smör. Inleder med 45 minuter frukost med övriga som anser sig oersättliga. Egengjort presskaffe som chefens chef är stormförtjust i... Så vill man mig något dyker man inte upp före klockan 9.00. Då har men en halvtimme att yttra sig innan förmiddagskaffet 9.30. Och så fortsätter det. Typ 🤔 🥴 😂
Jag är högst sannolikt den absolut ende bland sammanlagt 2300 anställda i min organisation som har Sovjetisk/Ryska klockor på handleden.
Idag överraskade jag mitt team med initiativet "Fredagspopcorn". Lite besviken att det inte blev vågen. Nåväl, utgår från att jag vinner i längden.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Det är bara en som har ryska klockor på jobbet och det är jag. Jag dräller in en kvart för sent med en kasse frallor, ost och smör. Inleder med 45 minuter frukost med övriga som anser sig oersättliga. Egengjort presskaffe som chefens chef är stormförtjust i... Så vill man mig något dyker man inte upp före klockan 9.00. Då har men en halvtimme att yttra sig innan förmiddagskaffet 9.30. Och så fortsätter det. Typ 🤔 🥴 😂
Jag är högst sannolikt den absolut ende bland sammanlagt 2300 anställda i min organisation som har Sovjetisk/Ryska klockor på handleden.
Idag överraskade jag mitt team med initiativet "Fredagspopcorn". Lite besviken att det inte blev vågen. Nåväl, utgår från att jag vinner i längden.

Själv har jag aldrig mött någon med en sovjetisk eller rysk klocka, men sedan är jag väl fortfarande relativt ung. Dock är jag inte sen att påpeka att det är en rysk klocka jag bär om folk frågar, ibland får man nyfikna reaktioner, ibland apatiska med ett nervöst flin. De senare är de roligaste.

Trevlig helg gossar! 🥳
 

Watchvintage

Cartier
Första Ebay inköp för att lära känna ryska klockor och eBay marknaden lite mer kom idag😀

Vänstra klar keeper, ska klura lite på de andra. Försöker hitta min nisch och väg framåt...

Någon som förresten har kontakter i Ryssland som kan agera lokal köpare, hantera betalning och skicka till Sverige? Skicka gärna PM.
 

Bilagor

  • 20221202_191906.jpg
    20221202_191906.jpg
    1.2 MB · Visningar: 2

Rikala

Patek
2-Faktor
Första Ebay inköp för att lära känna ryska klockor och eBay marknaden lite mer kom idag😀

Vänstra klar keeper, ska klura lite på de andra. Försöker hitta min nisch och väg framåt...

Någon som förresten har kontakter i Ryssland som kan agera lokal köpare, hantera betalning och skicka till Sverige? Skicka gärna PM.

Fina klockor!

Tja, även om du har någon som skickar ifrån Ryssland så kan du ju inte ta emot det, posten skickar tillbaka alla ryska paket...
 

Watchvintage

Cartier
Fina klockor!

Tja, även om du har någon som skickar ifrån Ryssland så kan du ju inte ta emot det, posten skickar tillbaka alla ryska paket...
Tack! Lite trevliga bara hunnit öppna paketet, ska kolla lite närmare imorgon😀

Aha, det visste jag faktiskt ärligt inte. Betalningar etc. men inte själva postgången. Tufft för ryska innevånarna som inte ens valt kriget att inte ens kunna skicka ett brev.
 

Delgada

Patek
Funderar på att låta denna fina mod gå vidare då den fått alldeles för lite handledstid senaste året.

Någon som har förslag på ungefärlig prisnivå?

20220610_090428.jpg

20211211_163839_03.png

20211121_143912.jpg

20211104_192240.jpg
Ska du verkligen sälja den? Otroligt cool modd!
Risk att du ångrar dig....
Sätt på ett bund istället och ge den en chans till.
Jag skulle gissa ca 1000 kr.
Den ger dig för lite pengar för att du ska kunna köpa nåt lika häftigt och det kommer nog vara svårt att få tag på nya Amphibior under överskådlig tid.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Ska du verkligen sälja den? Otroligt cool modd!
Risk att du ångrar dig....
Sätt på ett bund istället och ge den en chans till.
Jag skulle gissa ca 1000 kr.
Den ger dig för lite pengar för att du ska kunna köpa nåt lika häftigt och det kommer nog vara svårt att få tag på nya Amphibior under överskådlig tid.
Tack för uppskattad prisnivå!
Helt sant, ska tänka om en vända till. Men det handlar mer om "en klocka in - en klocka ut" än om pengarna.
 
Topp