• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Går i tankarna att matta ner denna med en scotchbrite, är det idioti?
D96D1658-DA6B-499D-A4FF-7A2437F2948F.jpeg

Främst länk och boett eftersom de är högblanka. Syns kanske dåligt på bilden, men syns tydligt på den här bilden från en annan person.

Vill man hellre ha en borstad look istället för det polerade låter det som ett vettigt projekt.
Inte mycket som kan gå fel.
Det är en 150 boett va? Då blir det en 170 efter .👍
Kör!
 

MAz_666

Rolex
Haha kanske inte så lämpligt längre o ha på sig en rysk klocka ute på gatan :D
Har sagt det fler gånger.
I min värld gillar jag klockor från öst.
Över hälften av dom t.o.m. inte från Putins Ryssland, utan gamla Sovjetunionen.
Jag gillar klockan, och inte styrelseskickets idiotier just nu.
På samma sätt som man kan gilla en Sinn trots nazismen (som tydligen inte dött ännu) eller en klocka tillverkad i USA trots deras hemskheter i Vietnam - eller tveksamheterna i Guantánamo.
Men det är jag …
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ministry-måndagen högtidlighålls med old Ministry från andra halvan av 80-talet.
Hmm, ser nu att jag har dragit på mig en ytlig repa i glaset strax innan kl 1. Återstår att se om det behövs några tag med polywatch eller om det bara räcker att bära klockan lite granna. Automatisk "putsning" mot jack-/kavaj-ärm brukar enligt min erfarenhet faktiskt kunna avlägsna små repor.
1670221594785.png
 
Har sagt det fler gånger.
I min värld gillar jag klockor från öst.
Över hälften av dom t.o.m. inte från Putins Ryssland, utan gamla Sovjetunionen.
Jag gillar klockan, och inte styrelseskickets idiotier just nu.
På samma sätt som man kan gilla en Sinn trots nazismen (som tydligen inte dött ännu) eller en klocka tillverkad i USA trots deras hemskheter i Vietnam - eller tveksamheterna i Guantánamo.
Men det är jag …

Yes förstår vad du säger, i min värld så är Rysk kvalité inte direkt en höjdare (kollar på Vostok Amphibia) men you do you:p
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Haha kanske inte så lämpligt längre o ha på sig en rysk klocka ute på gatan :D

Varför inte?
Har du koll på alla illdåd som utförs i mängder med länder och gör urval vad du har på dig utefter det? Det gör nog nästan ingen, egentligen fast de låtsas ibland. De flesta har inget emot att använda exempelvis kinatillverkade grejer. Omänskliga saker utförs i kinas regerings namn och även i USAs. Men det har vi inte blivit tillsagda av höga vederbörande att ha något emot
Själv använder jag ungefär vad som faller mig in utan att fråga någon. Andra får ha vad de vill för mig.

Men sånt här får vi inte prata om så jag nöjer mig så. Får väl redan en tillsägning eller nåt värre kanske:angel: :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har ingen o donera faktiskt, är aktiva sanktioner på ryska klockor för min del just nu.
Jag vet inte vart du egentligen vill komma med dina inlägg. Det är uppenbart att du inte gillar sovjetiska eller ryska armbandsur och eftersom det uteslutande är det vi avhandlar i denna tråd känns det som att du kanske har hamnat lite fel.
Att du inte kan någonting om kvalitén på ryska klockor är ju beklagligt, men det är ju inte riktigt vårt fel. Jag har själv ca 150 rysktillverkade armbandsur allt från 1930-talet fram till nytillverkade grejer, så till skillnad från dig så vet jag vad talar om när jag hävdar motsatsen angående kvalitén. Det finns en fascinerande rikedom att ösa ur, både ur ett historiskt och tekniskt perspektiv. Det är bara att öppna ögon och öron.
Jag tycker inget annat än att kriget i Ukraina är en fullständigt orättfärdig handling av en galen diktator, så du slår in öppna dörrar om du vill plantera denna åsikt bland oss. Här diskuterar vi klockor och ingenting annat. Om du är intresserad av att lyftas från din uppenbarliga okunskap är du välkommen att, som alla vi andra, ställa intresserade och konstruktiva frågor. I annat fall tycker jag att du skall hålla dig härifrån. Kanske finns det även anledning för moderatorn att kolla på dina inlägg.
 
Jag vet inte vart du egentligen vill komma med dina inlägg. Det är uppenbart att du inte gillar sovjetiska eller ryska armbandsur och eftersom det uteslutande är det vi avhandlar i denna tråd känns det som att du kanske har hamnat lite fel.
Att du inte kan någonting om kvalitén på ryska klockor är ju beklagligt, men det är ju inte riktigt vårt fel. Jag har själv ca 150 rysktillverkade armbandsur allt från 1930-talet fram till nytillverkade grejer, så till skillnad från dig så vet jag vad talar om när jag hävdar motsatsen angående kvalitén. Det finns en fascinerande rikedom att ösa ur, både ur ett historiskt och tekniskt perspektiv. Det är bara att öppna ögon och öron.
Jag tycker inget annat än att kriget i Ukraina är en fullständigt orättfärdig handling av en galen diktator, så du slår in öppna dörrar om du vill plantera denna åsikt bland oss. Här diskuterar vi klockor och ingenting annat. Om du är intresserad av att lyftas från din uppenbarliga okunskap är du välkommen att, som alla vi andra, ställa intresserade och konstruktiva frågor. I annat fall tycker jag att du skall hålla dig härifrån. Kanske finns det även anledning för moderatorn att kolla på dina inlägg.
Obehagligt att du shillar Vostok Amphibia kvalitén när den är helt urusel, bara o googla inte bara jag som har haft dålig upplevelse. Jag skrev i parantes vad jag har haft "erfarenhet" med, snackade inte om dina USSR klockor.
 

MAz_666

Rolex
Obehagligt att du shillar Vostok Amphibia kvalitén när den är helt urusel, bara o googla inte bara jag som har haft dålig upplevelse. Jag skrev i parantes vad jag har haft "erfarenhet" med, snackade inte om dina USSR klockor.
Jag tror helt enkelt du borde följa annan grupp.
Denna avhandlar just ryska klockor.
Tycker du dom är sämst i världen, och ändå hänger här - är det ju lite som att gå med i viktväktarna som anorektiker och börja ha synpunkter ...
 
Jag tror helt enkelt du borde följa annan grupp.
Denna avhandlar just ryska klockor.
Tycker du dom är sämst i världen, och ändå hänger här - är det ju lite som att gå med i viktväktarna som anorektiker och börja ha synpunkter ...

Varför får man inte ha en dålig opinion om ryska klockor här lol, har haft en dålig upplevelse med dem och delar med mig min erfarenhet. Tycker de här är helt rätt forum för detta, om nu detta inte är en shilling forum enbart. :clown:
 

Samlarn

Rolex
Varför får man inte ha en dålig opinion om ryska klockor här lol, har haft en dålig upplevelse med dem och delar med mig min erfarenhet. Tycker de här är helt rätt forum för detta, om nu detta inte är en shilling forum enbart. :clown:
Det är klart att du får ha en negativ uppfattning om ryska klockor i den här tråden. Det var därför jag blev nyfiken på vad som gått fel.
Det finns några ganska kluriga hobbypulare här som verkar få ordning på det mesta. De kanske kunde hjälpa dig - om du lät dem?
 

Beo

Patek
Varför får man inte ha en dålig opinion om ryska klockor här lol, har haft en dålig upplevelse med dem och delar med mig min erfarenhet. Tycker de här är helt rätt forum för detta, om nu detta inte är en shilling forum enbart. :clown:
Klart du får ha det men utveckla gärna vad du har haft för problem,jag vet av egen erfarenhet att det händer med schweitzare med och då både quartz och mekaniska i både lägre och lite högre prisklasser.
Berätta och vi kanske kan hjälpa och komma med råd!👍😊
 
Topp