• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Kollade på två till av de som kom häromdagen.

Rakta diver Quartz. Fungerar tyvärr inte, jag funderar på och sätta i ett mekaniskt Raketa-urverk istället tills jag får fler reservdelar (sitter ett 3056 i som verkar heldött).
20230215_203329.jpg


Wostok 2214. Den här hängde bara med en drös som jag köpte för reservdelar, men jag har inget behov av urverk eller boett och tyckte den var helt ok så den får leva vidare som den är! Fungerar.
20230215_212253.jpg

20230215_211655.jpg
Men den där asfalttavlan på Raketan? MUMS!!!
 

Delgada

Patek
Kollade på två till av de som kom häromdagen.

Rakta diver Quartz. Fungerar tyvärr inte, jag funderar på och sätta i ett mekaniskt Raketa-urverk istället tills jag får fler reservdelar (sitter ett 3056 i som verkar heldött).
20230215_203329.jpg


Wostok 2214. Den här hängde bara med en drös som jag köpte för reservdelar, men jag har inget behov av urverk eller boett och tyckte den var helt ok så den får leva vidare som den är! Fungerar.
20230215_212253.jpg

20230215_211655.jpg
Riktigt snygga båda två måste jag säga. 👍
 

Watchvintage

Cartier
Det här var en ny kul upplevelse och ny kul grej att lära sig😀
Avmagnitisera en klocka! Ni som trodde det var det felet hade helt rätt!
Går som en klocka nu😉

Laddade även ner en app som tydligen är en enklare variant på en Timegrapher. Verkar funka helt ok för min amatörnivå. Någon som testat en app mot en riktigt Timegrapher, hur väl står sig en app mot en riktig maskin?

IMG_0144.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det här var en ny kul upplevelse och ny kul grej att lära sig😀
Avmagnitisera en klocka! Ni som trodde det var det felet hade helt rätt!
Går som en klocka nu😉

Laddade även ner en app som tydligen är en enklare variant på en Timegrapher. Verkar funka helt ok för min amatörnivå. Någon som testat en app mot en riktigt Timegrapher, hur väl står sig en app mot en riktig maskin?

IMG_0144.jpeg
Kul! Jag använder fö samma app när jag bara vill kolla en klocka lite snabbt.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det här var en ny kul upplevelse och ny kul grej att lära sig😀
Avmagnitisera en klocka! Ni som trodde det var det felet hade helt rätt!
Går som en klocka nu😉

Laddade även ner en app som tydligen är en enklare variant på en Timegrapher. Verkar funka helt ok för min amatörnivå. Någon som testat en app mot en riktigt Timegrapher, hur väl står sig en app mot en riktig maskin?

IMG_0144.jpeg

Lite hög beat error. Inget farligt, men borde gå och få ner så den går ännu bättre!
 
Topp