• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Näpp!nu är det hemgång på tonneau tisdagen!👍😍
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Rikala

Patek
2-Faktor
Har tittat på några av klockorna som kom häromdagen.

En plastig Vostok. Funkar, men behöver ny fjäder.
20230214_201740.jpg


Lite kul att det är som vanligt med baklock och metall
20230214_191918.jpg


Den ännu mer plastiga Sekondan har fått sig ett genomskinligt plastarmband!
20230214_185839.jpg


Mockba
20230214_185820.jpg

20230214_185630.jpg


Slava 2000, med lite roligt baklock
20230214_202722.jpg

20230214_192216.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Mina sovjetiska kosmonauter 3017 kommer nu får träffa en västerländsk astronaut, total motpart i klocklådan med start om några dagar, hoppas de kan komma överens utan att starta WW3... 😂 😂


Apropå ämnet så har jag den situationen här hemma. Det har gått relativt bra hittills måste jag säga. De kan vara i samma rum dock inte i samma låda. Några meter emellan. Det krävs förstås en fast hand och disciplin för att hålla dem i schack, särskilt när denna bild togs var det lite spänt men det får man vara beredd på när man skaffar två av dessa slag till samma hushåll.

Vad gäller Glycine Airman så var modellerna i stort samtida även om denna är en nutida reissue. 36 mm som ursprunget och i övrigt ovanligt identisk. De gjorde den modellen bra Glycine med safirglas som man lätt tar för plexi exempelvis, "Number one" kallas utgåvan/modellen.

Vad de två har gemensamt är inte enbart att de är rymdklockor båda utan till och med, om jag är rätt underrättad vill säga, Open space watches. Dvs båda har vistats i rymden med öppen dörr alt rymdpromenad. Kanske inte just dessa exemplar dock.

Det finns en recension om denna Glycine airman GMT Number one på forumet som nån stolle knåpat ihop, minns inte vem då minnet sviktar numera.
Om man är intresserad av att läsa lite mer om den:



2spaceW.jpg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek

MED bezel och med detta rödaktiga racing = Toppen!
Har personligen lite svårt för klocka helt utan bezel. Med den blanka som finns: lärt mig gilla.
Men helt utan är inte min kopp med te!

Jag tackar för smakråden
20230215_181525.jpg
och finner att alla inklusive jag själv är överens.
Men mest tackar jag @Utvisaren för den fina klockan!
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Kollade på två till av de som kom häromdagen.

Rakta diver Quartz. Fungerar tyvärr inte, jag funderar på och sätta i ett mekaniskt Raketa-urverk istället tills jag får fler reservdelar (sitter ett 3056 i som verkar heldött).
20230215_203329.jpg


Wostok 2214. Den här hängde bara med en drös som jag köpte för reservdelar, men jag har inget behov av urverk eller boett och tyckte den var helt ok så den får leva vidare som den är! Fungerar.
20230215_212253.jpg

20230215_211655.jpg
 
Topp