• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God morgon!
Civil och tillika kyrillisk Poljot-kronograf pryder handleden idag.
20230516_084257.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Godmorgon😀
Original med inskription från 1987.

Inte bestämt mig för om Ministerial boetten passar mina handleder och är skön ännu. Inte klockrent bekväm även om den är supersnygg.

Har två så får se om en eller båda säljs eftersom målet kvarstår...3 x 12 ryssur innan det kan bli tal om att släppa på köpstoppet😅



20230516_081047.jpg

Nedrans snygg den där tavlan! Själv gillar jag boetten riktigt mycket, sitter fint på armen! Visarna är ju grymma med, tror faktislt inte jag ägen någon Vostok med de visarna än ?! (Eller så har jag bara glömt).
 

MAz_666

Rolex
Vad är er erfarenhet av att sälja ryssur på Tradera? Eller är det bättre att sälja på eBay? Om någon av er någonsin säljer😅

Inte ute efter att tjäna pengar få tillbaka räcker gott.😀
Har själv bara sålt på Tradera eller här på KS.
Vet själv inte hur "slitigt" det är med utlandsfrakt, moms-/tull-specifikationer etc. för att sälja på t.ex. eBay.
Kanske bara är jag, men jag skulle vara en smula orolig för att utländsk post inte fungerar exakt som hos oss, och du efter tre veckor får ett medd. från köparen som undrar var klockan är - men du anar att den ändå hämtats ut ...
Jag har alltid fått allt sålt här hemma, då jag alltid nyttjar auktion, samt väljer det ALLRA lägsta priset jag kan tänka mig att sälja den för - och sedan hoppas på att ngn till är intresserad och därmed trissar upp priset lite.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En titt på det andra paketet, ett gäng digitala och två mekaniska.

En enkelt gammalt genomskinligt smörpaket fullt med tejp duger tydligen som paket. Nåja, allt verkar vara kvar i paketet.
20230516_120616.jpg


Första, skall öppna och ta bort lite damm som är på insidan. Funkar och spelar lite olika melodier som alarm
20230516_170301.jpg
 

branting

Cartier
IMG_7048.jpeg

Snart två år på ett sådant här ställe (statlig myndighet) och ingen har ställt en fråga om mina diskreta klockor. En av zlatoustarna har skakat hand med en minister nyligen. En person har fällt kommentaren ”vilken stor klocka” en om den stora zlatousten. Dock inga följdfrågor på det. Människor är i allmänhet väldigt ointresserade av klockor… eller så är jag så skräckinjagande att de inte vågar säga något. Hoppas och tror det handlar om det förstnämnda. Tänkte ang frågan som ibland ställs här om huruvida man ”törs” ha en rysk klocka med tanke på omvärldsläget och Rysslands krig mot Ukraina. Trevlig kväll 🙂
 

Watchvintage

Cartier
Har själv bara sålt på Tradera eller här på KS.
Vet själv inte hur "slitigt" det är med utlandsfrakt, moms-/tull-specifikationer etc. för att sälja på t.ex. eBay.
Kanske bara är jag, men jag skulle vara en smula orolig för att utländsk post inte fungerar exakt som hos oss, och du efter tre veckor får ett medd. från köparen som undrar var klockan är - men du anar att den ändå hämtats ut ...
Jag har alltid fått allt sålt här hemma, då jag alltid nyttjar auktion, samt väljer det ALLRA lägsta priset jag kan tänka mig att sälja den för - och sedan hoppas på att ngn till är intresserad och därmed trissar upp priset lite.
Tack för råden👍😀
Insåg just att jag missat en grej på ett par ur jag lagt ut på Tradera nu...Lägsta accepterade pris, vilket jag förmodar är vad du menar med ALLRA lägsta pris?😀

Några kan göra riktiga klipp inser jag😅
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Vad är er erfarenhet av att sälja ryssur på Tradera? Eller är det bättre att sälja på eBay? Om någon av er någonsin säljer😅

Inte ute efter att tjäna pengar få tillbaka räcker gott.😀

Jag har sålt via eBay många gånger. Till UK, Tyskland, USA och t.o.m. till Kina!! Alltid fungerat finfint. Tulldeklarationen är superenkel, och de har alltid kommit fram inom 2 veckor. Rekordet var nog till Kalifornien på 5 dagar. Bara att köra! 😊

Kom dock ihåg att eBay tar 15% i provision av säljare i den kategorin, så sockra ditt inköpspris lite, eller ta den kostnaden på frakten...
 

Watchvintage

Cartier
IMG_7048.jpeg

Snart två år på ett sådant här ställe (statlig myndighet) och ingen har ställt en fråga om mina diskreta klockor. En av zlatoustarna har skakat hand med en minister nyligen. En person har fällt kommentaren ”vilken stor klocka” en om den stora zlatousten. Dock inga följdfrågor på det. Människor är i allmänhet väldigt ointresserade av klockor… eller så är jag så skräckinjagande att de inte vågar säga något. Hoppas och tror det handlar om det förstnämnda. Tänkte ang frågan som ibland ställs här om huruvida man ”törs” ha en rysk klocka med tanke på omvärldsläget och Rysslands krig mot Ukraina. Trevlig kväll 🙂
Superläcker😍 Men ser verkligen ut att vara en bjässe eller är det den stora kronan som förstärker det kanske?

Supersmart att kronan går upp mot armen istället för mot handen. Tänker att den inte tar i om man böjer på handleden som andra klockor med betydligt mindre kronor kan göra. Svårt att beskriva kanske, men hur är den att bära?😃

I övrigt tror jag som du säger att de flesta inte tittar i detalj på klockor. Man noterar om den ser dyr ut och kanske känner igen några av de mer kända märkena. Men annars är nog många som inte fördjupar sig.

Det enda jag känner med just ryssur är att jag kanske inte har de mest propagandiska krigsrelaterade på mig nu även om de är fräcka, typ nedanstående...

20230516_214525.jpg

20230516_214120.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
IMG_7048.jpeg

Snart två år på ett sådant här ställe (statlig myndighet) och ingen har ställt en fråga om mina diskreta klockor. En av zlatoustarna har skakat hand med en minister nyligen. En person har fällt kommentaren ”vilken stor klocka” en om den stora zlatousten. Dock inga följdfrågor på det. Människor är i allmänhet väldigt ointresserade av klockor… eller så är jag så skräckinjagande att de inte vågar säga något. Hoppas och tror det handlar om det förstnämnda. Tänkte ang frågan som ibland ställs här om huruvida man ”törs” ha en rysk klocka med tanke på omvärldsläget och Rysslands krig mot Ukraina. Trevlig kväll 🙂
Jag håller med om att folk generellt sett är extremt ointresserade av armbandsur. 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Packningar till ett vintage digitalur!😳 Vad får du alla udda delar ifrån? Helt perplex här bakom tangentbordet😲

Bara och köpa massa prylar, mer än vad man behöver så har man. Bara vanliga små oringar, har en del olika diametrar som jag köpt när jag ändå köpte lite annat klockrelaterat. 😁

Skulle kanske behövt några oringar som vart lite mindre tjocka, men de funkar...
 

branting

Cartier
Superläcker😍 Men ser verkligen ut att vara en bjässe eller är det den stora kronan som förstärker det kanske?

Supersmart att kronan går upp mot armen istället för mot handen. Tänker att den inte tar i om man böjer på handleden som andra klockor med betydligt mindre kronor kan göra. Svårt att beskriva kanske, men hur är den att bära?😃

I övrigt tror jag som du säger att de flesta inte tittar i detalj på klockor. Man noterar om den ser dyr ut och kanske känner igen några av de mer kända märkena. Men annars är nog många som inte fördjupar sig.

Det enda jag känner med just ryssur är att jag kanske inte har de mest propagandiska krigsrelaterade på mig nu även om de är fräcka, typ nedanstående...

20230516_214525.jpg

20230516_214120.jpg
Tack 🙂 Har tre lite mindre zlatoustar och en lite större. Att ha kronan på vänster sida har sina fördelar. Har en med kronan på höger sida, och den ger ett fint blåmärke på ovansidan av handen vid längre användning 😂 Jag tycker de är förvånansvärt bekväma trots storleken och tyngden. Man (iaf jag) vänjer sig snabbt. Tycker ”vanliga” klockor känns för små nu mera. Så mina andra ryska ur får nästan ingen handledstid länge.

IMG_7046.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Superläcker😍 Men ser verkligen ut att vara en bjässe eller är det den stora kronan som förstärker det kanske?

Supersmart att kronan går upp mot armen istället för mot handen. Tänker att den inte tar i om man böjer på handleden som andra klockor med betydligt mindre kronor kan göra. Svårt att beskriva kanske, men hur är den att bära?😃

I övrigt tror jag som du säger att de flesta inte tittar i detalj på klockor. Man noterar om den ser dyr ut och kanske känner igen några av de mer kända märkena. Men annars är nog många som inte fördjupar sig.

Det enda jag känner med just ryssur är att jag kanske inte har de mest propagandiska krigsrelaterade på mig nu även om de är fräcka, typ nedanstående...

20230516_214525.jpg

20230516_214120.jpg

Zlatoust är ju en av klockvärldens största armbandsur som faktiskt går att bära, det finns större, men då måste man nog ha elefantstora handleder för att de skall funka.
 
Topp