• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
I ett svagt ögonblick tänkte jag sälja denna för att bidra med en slant till annat köp, ibland är det tur att man hinner tänka om och tänka rätt innan det är försent.
20230613_191500-01.jpeg

Vad har du tänkt o köpa nu?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaha, sommarfest imorgon igen med boule. Förslag på ur-val?😀

Hhmm.. Eftersom pétanque är franskt, så hade det ju passat ypperligt med en Zvezda, men det har du väl ingen?
Kanske någon som är klotformad (eftersom just boule betyder klot)?
Eller någon av de som du luma om, så har du ju en historia o berätta om någon mot förmodan skulle fråga om klockan?
Eller din somrigaste klocka?
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon på er denna fredag!
Dagens Raketa UFO har legat i lådan under lång tid. Jag drog upp den och satte dag och datum i går kväll och det var lite som att starta upp en dieselmotor som stått undangömd under många år. Nu på morgonen hade verket tappat fyra minuter bara över natten. Jag drog upp den på nytt och satte den på timegraphern och då hade den till min stora glädje hunnit svänga in sig och gick nu mellan 0 och +2 s, mao ungefär i paritet med en Ro***x. 😉
Jag testar med svart mesh, som jag personligen tycker sitter riktigt bra.
Den krackelerade tavlan kan man ju inte annat än älska!
20230616_072459.jpg

Inskriptionen på bakstycket lär skall kunna uttydas som:
"To Yu.M. Kuznetsov from the head of the road 24.09.1980"
20230616_073619.jpg
 
Topp