Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men dom kör ju mer med metoder typ "häfta fast dom på en tall i skogen vid sommarstugan i tre år" eller "tejpas fast framme på kofångaren på min A-traktor i ett år"!
Vad är det för fel på KLORIN eller väteperoxid? Funkade ju för punkarna 1977 ...
det finns ju en bleka natoband tråd ju!Kolla i forumets mögeltråd. Där finns outsinlig vishet i ämnet.
Önskar jag kunde hitta en urmakare som kan göra en service på min gamla Vostok
Grym klocka! (Tack för tipset, min får nog följa med till jobbet i morgon )Känner mig lite som jag gjorde på 80-talet. Alltså, som ett ufo!
Ha en trevlig tisdag!
Grym klocka! (Tack för tipset, min får nog följa med till jobbet i morgon )
Jag tror att du har rätt i att visare och index skall matcha varandra. Jag har två stycken, vill minnas att en av dem har korrekta visare. Alla är väl oavsett franken iafallTack!
Jo, det blev rätt bra till slut efter att ha bytt den trasiga indexringen och tagit bort lite lim från tavlan.
Funderar på att byta visarna, rätt säker på att de inte skall vara i guld (har rätt många delar nu så skall säkert kunna hitta rätt i lådan).
Kul att du skall köra ufo imorgon då, väntar med spänning!
Jag tror att du har rätt i att visare och index skall matcha varandra. Jag har två stycken, vill minnas att en av dem har korrekta visare. Alla är väl oavsett franken iafall
Jag köpte en NOS inkl box och papper i sagolikt skick, dvs den såg ut så på bilderna och i beskrivningen. Klockan som kom hem i brevlådan var dock en annan, utan varken box eller papper och definitivt inte NOS. Säljaren ville inte sänka priset som kompensation utan erbjöd full payback vid retur. Klockan skickades tillbaka. Tyvärr fick jag stå för returfrakten. Så det slutade på 15$ för ingenting alls. Men det är historia nu.
Inget toppbetyg, nej...Fy f-n vad dåligt! Hoppas hen fick dåligt betyg!!!
Idag kom den på posten. Tack @Sgte för att jag fick överta den! Verket ser ut att vara ett skeletterat Molnija 3602, så reservdelar bör inte vara ett oöverstigligt problem när jag skall sätta tänderna i att få den att börja gå igen.
Ingen rotor plus att balansfjädern ser lite krasslig ut?Julafton, nästan... 4st paket på en dag!
Bara en ryss denna gång!
Fungerar dåligt, hitta två fel (minst).
Ingen rotor plus att balansfjädern ser lite krasslig ut?
Ni, min bäste herre, är en magiker!!!Varning för många bilder!
Boetten har haft det jobbigt!
Slipa lite och putsa lite, blev bättre men borde nog putsat lite till...
Först 800-papper på målarpinne
Sedan Dremel
Följt av Bergeon polerpinne, med flera olika ytor
Äh, borstar ytan, det döljer nog bättre! Handborstning med 800-papper
Hmm. Hur döljer man skavankerna bäst? Hade en stooor oanvänd bezel från en 350 (nya 350-botten). Lite glasputs på det!
Nu är det bara urverket kvar, men det får bli en annan dag...
Ni, min bäste herre, är en magiker!!!
Förkovrar mig på LillLördagen.
Med en klenod som i ett över-blocken-samarbete vore på sin plats i världen av idag.
Samarbetet mellan listig amerikansk affärsman och ryskt/fd. sovjetiskt företag med dollarbehov.
Min käre Op. Desert Shield Gen 1.
Från ca 1991; i 420-chassie; på Vietnam-kavas.