• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
IMG_20231014_011320.jpg

Skönt häng.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
God morgon! 😁

Skall försöka inte göra någon arg, bitter, ledsen eller kränkt idag, men vi får se hur det går... Inte helt lätt det här med att skriva i text som kan uppfattas helt eller delvis fel. 🙃

Dagens Vostok Komandirskie 2414,
med lite ovanlig bezel
20231014_085252.jpg


Och det ännu mer ovanliga baklocket med texten "Från Ukrainas president L Kutjma"
20231014_085327.jpg


Finns risk att jag byter under dagen! Ha en bra lördag allihopa! 😇
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag som är lite avundsjuk på Vostok kompressorn ovan får trösta mig en Poljot med dubbla kronor. Vad kostar en sån där kompressor egentligen?
IMG_7837.jpeg

Alarm! Svincoolt ju, har en riktigt sliten jag.

För mycket, men ändå sååå bra pris om du jämför med icke-sovjeter ...

Allt kostar för mycket. T.ex. de två klockorna jag köpte idag, för och inte tala om den bezeln jag beställde idag.

Alldeles för dyr, fast egentligen ganska billig då den är gjord av en skicklig amatör...

Bilder kommer när grejjerna kommit o jag funderat på vilken klocka bezeln skall sitta då! 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Men dom kör ju mer med metoder typ "häfta fast dom på en tall i skogen vid sommarstugan i tre år" eller "tejpas fast framme på kofångaren på min A-traktor i ett år"!
;) 🤣🤣🤣🤣🤣
Vad är det för fel på KLORIN eller väteperoxid? Funkade ju för punkarna 1977 ... :cool:
Exakt så är det i den tråden, som sagt, outsinlig vishet. Snabba lösningar? Skulle inte tro det. Jag ramlade in i den tråden för några år sedan och det var på allvar någon som placerade en öppnad boett med lösa visare och tavla i en typ sil under en brygga i havet över vintern för att få rätt patina. Det måste man bara älska! 🤣😍
 

MAz_666

Rolex
Exakt så är det i den tråden, som sagt, outsinlig vishet. Snabba lösningar? Skulle inte tro det. Jag ramlade in i den tråden för några år sedan och det var på allvar någon som placerade en öppnad boett med lösa visare och tavla i en typ sil under en brygga i havet över vintern för att få rätt patina. Det måste man bara älska! 🤣😍
Japp, har njutit många minuter i den tråden.
Även tråden där några hjältar försöker ta död på en INOX är underbar. Tror den heter typ INOX den oförstörbara - testandet fortsätter.
Dom fryser in den. Kokar den. Kör den i tvättmaskin. Kör den i betongblandare - med MYCKET mer.
 
Topp