Watchvintage
Silver
Vid roddklubben?Några hundra meter söderut, söder om volleybollplanerna.
Här.
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vid roddklubben?Några hundra meter söderut, söder om volleybollplanerna.
Här.
![]()
Riktigt fräck!!God förmiddag!
![]()
Smart!!Mera lek. Lite forcerad patina på bandet...
![]()
![]()
![]()
![]()
Lätt å byta om man vill. Quick release
![]()
Så extremt häftig...Super nöjd med min sista ryska klocka. Det ska till något riktigt speciellt om jag ska köpa ytterligare en nu. Samlingen spar jag tillsvidare och använder i vardagen.
En märklig detalj som jag har märkt med den sista klockan är att den helt saknar lysmassa. Det finns ingen lysmassa på vare sig den inre bezeln, visarna eller urtavlan. Skitskumt.
Det är väl bra att lysmassan saknas rakt igenom. Det hade sett för konstigt ut om det fanns lysmassa på några detaljer men inte på andra.
![]()
Jag hade fel ( jo, det händer ibland ) om lysmassan på klockan. Jag ser att den har lysmassa när jag har klockan i totalt mörker. Den är väldigt, väldigt svag.Så extremt häftig...![]()
Riktigt häftig klocka!Super nöjd med min sista ryska klocka. Det ska till något riktigt speciellt om jag ska köpa ytterligare en nu. Samlingen spar jag tillsvidare och använder i vardagen.
En märklig detalj som jag har märkt med den sista klockan är att den helt saknar lysmassa. Det finns ingen lysmassa på vare sig den inre bezeln, visarna eller urtavlan. Skitskumt.
Det är väl bra att lysmassan saknas rakt igenom. Det hade sett för konstigt ut om det fanns lysmassa på några detaljer men inte på andra.
![]()
Mao, typ som det nästan alltid ärJag hade fel ( jo, det händer ibland ) om lysmassan på klockan. Jag ser att den har lysmassa när jag har klockan i totalt mörker. Den är väldigt, väldigt svag.
Ja, den är jäkligt läcker.Riktigt häftig klocka!![]()
Alltså den där väcker ju nästan lite ha-begär. Kanske inte snorenkelt dock att handla från Meranom idag?Ja, den är jäkligt läcker.
Metallarmband är inte riktigt min grej och speciellt inte på ryska klockor. Det här metallarbandet "förstärker" dock boetten lite tycker jag. Riktigt skönt också, efter att man tagit av ett par länkar.
Åkte ut på landet för att göra ett handtag på min "soptipp". Möttes av snö redan i oktober.
![]()
Känner du någon som reser till Ryssland så försök att beställ hem ett exemplar. Det ligger några på Avito.ru och väntar på nya ägare.
Klockan är sprungen ur det här projektet; https://www.watchuseek.com/threads/...tration-thread.5215114/#nested_reply_top_post . Projektet har haft otur men fortsätter att utveckla en klocka som liknar Vostoks. Kanske det finns en chans att fånga upp en klocka?
En god vän berättade att om man är lite pysslig så kan man köpa en Compressor hos Meranom https://meranom.com/en/buyalov/buyalov_сompressor/buyalov-design-compressor-nh38-red.html och byta ut urtavlan mot en orginalurtavlan från Super Compressorn. Markeringarna på bezeln kommer inte att matcha perfekt med urtavlan. Klarar man av att leva med det skönhetsfelet så varför inte?
Jag har ingen aning om det funkar eller vilken svårighetsgrad det är på projektet.
![]()
Jag ägnade natten åt att skumma igenom de ca. 50 sidorna om Compressor-projektet. Herregud vad motgångar de har haft och de har inte gått i mål ännu. Det är inte mycket Vostok kvar av det de jobbar med just nu. Chansen att få komma in i projektet nu vet jag inget om. Jag vet att några tidigare deltagare har hoppat av redan. Klicka på den här länken för att eventuellt komma med i projektet som en reserv: https://www.watchuseek.com/threads/...r-project-registration-thread.5215114/page-15Alltså den där väcker ju nästan lite ha-begär. Kanske inte snorenkelt dock att handla från Meranom idag?
En s.k. kaffetunna alltså?Fredag, fralla, kaffe och NVCH-30 gen 2 på handleden. Ser bra ut det här!
![]()
Jag ägnade natten åt att skumma igenom de ca. 50 sidorna om Compressor-projektet. Herregud vad motgångar de har haft och de har inte gått i mål ännu. Det är inte mycket Vostok kvar av det de jobbar med just nu. Chansen att få komma in i projektet nu vet jag inget om.
De Compressor klockor som finns på Meranom just nu är sprungna ur Compressor-projektet.
Meranom tog - på eget initiativ - fram en boett som projektet ratade. Av de 400 boetterna som Meranom tog fram så hade Buyalov komponenter till att montera 98 exemplar med Vostok-delar. Det är en så'n som jag har lyckats köpa. De andra ( 400 - 98 =) 302 klockorna ser ut som nedan. Den upplagan är också begränsad alltså.
Det var länge sen jag handlade från Meranom men enligt deras sajt så kan man betala med PayPal, VISA eller MasterCard.
Det går lite "stick i stäv" med de sanktioner som råder mot Ryssland nu. De kanske sköter sin logistik utanför Ryssland?
Det stod i forumet att det fanns ca 200 osålda exemplar i början av 2023.
![]()
Lagar ska följas! Helt klart!Tja handla går ju.
Dock är det väl risk att man bryter mot sanktionerna genom att göra det. Jag gissar dock att åklagare inte bryr sig om mindre belopp från privatpersoner, men kan ha fel.
Har hört talas om minst en privatperson i europa som fått problem med rättvisan vid köp av klocka ifrån Ryssland , så man bör nog vara lite försiktig. Det minsta man bör göra är väl och se om bolaget och dess ägare ligger på någon sanktionslista...
Lagar ska följas! Helt klart!
Eftersom butiken tar betalt via amerikanska PayPal så tolkar jag det som att de har logistiken utanför Ryssland.
Matlagning pågår.
![]()
Nä mycket klockbyte blev det inte igår då jag körde min Titan men idag är det Sadko.
Go söndag på er!![]()
![]()
Ja man blir nästan förbannad!Fortfarande löjligt cool den där!!!![]()
Tack!ja de duggar inte tätt kan jag säga.Ja man blir nästan förbannad!![]()
Men skall erkänna att jag hade en "i min hand" - men tyckte det där och då blev lite för många riksdaler.
Lätt att vara efterklok, men sånt är livet.
GRYM KLOCKA!!!