Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmmmmm den där gamlingen '728 med paddlar och kupol: MUMMA!!!Två st 1190 som jag äntligen har fixat till:
Så läckra!är det ingen som har ett fungerande 2209 verk liggande till salu?jag orkar/har inte tid att riva och serva verket i min tunna som jag saknar så.Två st 1190 som jag äntligen har fixat till:
Två st 1190 som jag äntligen har fixat till:
Ja, denna där är riktigt trevlig. De äldsta tunnorna har riktigt sköna attribut.Mmmmmm den där gamlingen '728 med paddlar och kupol: MUMMA!!!
Japp, bandet är väldigt tidstypiskt och överraskande bekvämt. Jag kom även över ett sådant NOS för ett bra tag sedan som jag har på min hulk-gröna UFO.Snyggt!
Kul band till med!
Den där kniven kanske kan passa på julbordet och att skära skinkan med?Det kom paket ifrån Kiev idag!!!
5st ryssar, en icke ryss och en kniv. 3 bundband och två urtavlor.
Först ut, en fin Raketa (på bund såklart), glaset är sprucket, får kolla om jag har något som passar. Inte rengjord, men är rätt ren redan.
@Tactical trader, här är cliffhangern:
Sedan kniven, en liten udda sak ifrån Sovjet. Tydligen ingick denna i ett överlevnadskit för Mig-21 piloter. Hyfsat tung.
Här är en bild på kit:et där kniven syns:
Mer info finns och läsa här mha google translate:
"The NAZ-7 kit had dimensions of 390x380x50 mm and consisted of food supplies for 3 days, a compass, a flashlight, tools, a saw, medical supplies, matches, cartridges. In total, this content weighed approx. 6 kg. The NAZ-7 was placed together with the MLAS-1 boat in the pilot's parachute package at the bottom of the ejection seat."
Nůž pro piloty - nože ČSLA | nože ČSLA
Kompletní informace o pilotním noži ČSLA (historie, značení typů, použití, apod. ) doplněné spoustou fotografií ve vysokém rozlišení.www.uton.cz
Den där kniven kanske kan passa på julbordet och att skära skinkan med?
På tal om gröna saker så kom denna Zim idag med posten. Märklig tavla med en sorts räfflor. Samma klockmodell finns även att hitta med vanlig slät tavla.
För att citera Mark Knopfler:
"Two men saying they're Jesus, one of them must be wrong."
Kunde vara lite roligt. Nästan som att ha Gagarin vid julbordet varje år?Rätt slö, har slipat den lite men skulle nog behövas proffsslipas
Jag kan ju dock såga för själva sågdelen är nog inte så använd...
får testa nästa jul
Självklart kan man (vem som helst) få till en kniv så den blir "ny" och rakbladsvass.Rätt slö, har slipat den lite men skulle nog behövas proffsslipas
Jag kan ju dock såga för själva sågdelen är nog inte så använd...
får testa nästa jul
[Knivrenovering] Spännande! När jag skickade in min slitna militär-/lappkniv så bad jag dom även s.a.s. "ta hand om övriga metallen" - och inte bara gjorde den skarp.Raketan får hänga på idag, den fick sig en rengörning och nytt glas igår kväll.
Tickar på fint.
Har hört bra om Knivbrev från någon gammal kollega som nyttjade dem ofta så kanske skall testa det.
Ha en bra onsdag!
Fin klocka, men datumet...Raketan får hänga på idag, den fick sig en rengörning och nytt glas igår kväll.
Tickar på fint.
Har hört bra om Knivbrev från någon gammal kollega som nyttjade dem ofta så kanske skall testa det.
Ha en bra onsdag!
Riktigt cool @Rikala Man ser nästan tyngden. Kompletterar EDC:n braDet kom paket ifrån Kiev idag!!!
5st ryssar, en icke ryss och en kniv. 3 bundband och två urtavlor.
Först ut, en fin Raketa (på bund såklart), glaset är sprucket, får kolla om jag har något som passar. Inte rengjord, men är rätt ren redan.
@Tactical trader, här är cliffhangern:
Sedan kniven, en liten udda sak ifrån Sovjet. Tydligen ingick denna i ett överlevnadskit för Mig-21 piloter. Hyfsat tung.
Här är en bild på kit:et där kniven syns:
Mer info finns och läsa här mha google translate:
"The NAZ-7 kit had dimensions of 390x380x50 mm and consisted of food supplies for 3 days, a compass, a flashlight, tools, a saw, medical supplies, matches, cartridges. In total, this content weighed approx. 6 kg. The NAZ-7 was placed together with the MLAS-1 boat in the pilot's parachute package at the bottom of the ejection seat."
Nůž pro piloty - nože ČSLA | nože ČSLA
Kompletní informace o pilotním noži ČSLA (historie, značení typů, použití, apod. ) doplněné spoustou fotografií ve vysokém rozlišení.www.uton.cz
Kul variant med "världstidsbezeln", som sannolikt inte är helt enkel att använda i verkliga livet. Cool och ganska ovanlig är den oavsett och som vanligt toppbetyg till dig för den fantastiska lyster du lyckad locka fram ur vilken klocka som helst!Här, en titt till på en av de som kom,
Slava "Goroda" world timer. Liknande länk som på Vostok 960. Spännet är dock märkt med Ferrari (samt en häst) så det är inte orginal, länken har inte samma borstning som spännet, så kanske orginal? Tickar på...
Innan
Efter tvättat boett och tavla samt bytt glas till ett bättre begagnat (det som satt på plats var alldeles för litet).
Urverket, Slava 2427, 27 juvelers automat
Och baklocket!
Kul variant med "världstidsbezeln", som sannolikt inte är helt enkel att använda i verkliga livet. Cool och ganska ovanlig är den oavsett och som vanligt toppbetyg till dig för den fantastiska lyster du lyckad locka fram ur vilken klocka som helst!
Nedanstående Slava, som är på väg hem från Ukraina, har sannolikt samma verk, även om min är i exportutförande.
Det här är en trevlig liten nyanländ kompis i form av ganska tidig 1190 i exportutförande. Glaset är sannolikt bortom räddning pga torrsprickor men tavlan ser fin ut och även boetten är helt OK inkl den gamla kupolformade kronan. Paddelvisarna kan behöva lite ny lysmassa, om man nu är lagd åt det hållet.
Största överraskningen är verket som går riktigt bra med ganska rena linjer och fin amplitud.
Gör som Skåne: låt bli att skotta, och gråt ut hos Försvarsmakten - så dom får komma och hjälpa!!!Raketa Antarktida
Snöröjningen har fallit på min lott i hyreshusets arbetsfördelning de två första veckorna på året.
Minus 10 grader i luften och det blir nog inte kallare än så här, den här veckan.
Snörade på mig en polarklocka och gjorde min del nu på eftermiddagen.
Snön är lätt, än så länge.
Det här är en av klockorna i "finsamlingen" ( mögellådan ) så det passar ju bra att motionera den en så'n här dag.