Samlarn
Silver
Ja, jag har inte sett så mycket snack om klimatförändringar på ett tag? Växthuseffekter m.m.Gör som Skåne: låt bli att skotta, och gråt ut hos Försvarsmakten - så dom får komma och hjälpa!!!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag har inte sett så mycket snack om klimatförändringar på ett tag? Växthuseffekter m.m.Gör som Skåne: låt bli att skotta, och gråt ut hos Försvarsmakten - så dom får komma och hjälpa!!!
Komandirskies är inte riktigt det jag samlar på men jag har sett en hel del av dem ändå. Den där boetten känner jag inte igen.Märklig Vostok. Någon som sett denna boetten innan?
https://urss.watch/
Ni kanske redan har hittat den här sajten tidigare men jag har precis hittat den nu.
Sajten är skriven på franska men det är enkelt att översätta fransk text på internet, för oss som inte är bekväma med att läsa fransk text.
Att någon gjort sig besväret att samla information om sovjetiska klockor och hela industrin gör det enklare för dagens samlare och framtida samlare att förstå sovjetiska klockor.
Hitills har jag bara ögnat igenom vissa avsnitt. En av klockorna på sajten finns faktiskt i min samling numera. Det ska bli intressant att läsa texten på den här sajten senare.
Jag har frågat runt lite och det är en Vostok-boett. Inte så vanlig men inte sällsynt, enligt en fransk samlare. En kille på Nya Zeeland samlar på dem.Märklig Vostok. Någon som sett denna boetten innan?
Jag har frågat runt lite och det är en Vostok-boett. Inte så vanlig men inte sällsynt, enligt en fransk samlare. En kille på Nya Zeeland samlar på dem.
Ah, kul. Var lite osäker, men hade ju rätt baklock. Får se om jag hittar någon i bättre skick så slår jag till!
Helt rätt! Det är bra att vara lite selektiv.Ah, kul. Var lite osäker, men hade ju rätt baklock. Får se om jag hittar någon i bättre skick så slår jag till!
Oj. Hur vet du att det är fejk?Nästan så man är sugen. 18st fake Vostok till salu...
Kronan är alldeles för liten, sedan känner jag igen alla urtavlor. Vidare är de märkta med ZAKAZ MOCCCP (även om det svårt och se), inget mellanrumm mellan MO och CCCP. Sedan dåligt skick på chromningen.Oj. Hur vet du att det är fejk?
Inget med muffens ubåtar eller tanks?Kronan är alldeles för liten, sedan känner jag igen alla urtavlor. Vidare är de märkta med ZAKAZ MOCCCP (även om det svårt och se), inget mellanrumm mellan MO och CCCP. Sedan dåligt skick på chromningen.
Jag har en själv
Inget med muffens ubåtar eller tanks?
En klocka per veckodag känns rimligt. Är dock på jakt efter en till högtider. Har fått upp ett spår. En kille funderar på att sälja sin i zirkonium Den heliga graalen i zlatoustarnas fantastiska värld om du frågar mig Önska mig lycka till
Jag noterade i vilket fall den lilla kronan. Ovanligt med så många på bild samtidigt. Enstaka har jag träffat på tidigare.Kronan är alldeles för liten, sedan känner jag igen alla urtavlor. Vidare är de märkta med ZAKAZ MOCCCP (även om det svårt och se), inget mellanrumm mellan MO och CCCP. Sedan dåligt skick på chromningen.
Jag har en själv
Extremt imponerande samling och en unik bild redan i detta läge!En klocka per veckodag känns rimligt. Är dock på jakt efter en till högtider. Har fått upp ett spår. En kille funderar på att sälja sin i zirkonium Den heliga graalen i zlatoustarnas fantastiska värld om du frågar mig Önska mig lycka till
Har än så länge hållit mig inomhus, får se hur jag gör...Godmorgon medmänniskor. Väderleken anbefallde bund idag. Törs du gå utomhus @Johanaxe66 du som inte har nåt bund?
Fåglarna i bakgrunden är hägrar. De får man inte skjuta @Beo .
Nä men sista på älgjakten i kanske går att få till trotts -20 på termometern.Godmorgon medmänniskor. Väderleken anbefallde bund idag. Törs du gå utomhus @Johanaxe66 du som inte har nåt bund?
Fåglarna i bakgrunden är hägrar. De får man inte skjuta @Beo .