• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Slösurfar och hittade bilder från den senaste zlatoustens födelse. Lite otippat 🙂
IMG_9360.jpeg
 

Samlarn

Rolex
https://urss.watch/

Ni kanske redan har hittat den här sajten tidigare men jag har precis hittat den nu.
Sajten är skriven på franska men det är enkelt att översätta fransk text på internet, för oss som inte är bekväma med att läsa fransk text.
Att någon gjort sig besväret att samla information om sovjetiska klockor och hela industrin gör det enklare för dagens samlare och framtida samlare att förstå sovjetiska klockor.
Hittills har jag bara ögnat igenom vissa avsnitt. En av klockorna på sajten finns faktiskt i min samling numera. :bookworm: Det ska bli intressant att läsa texten på den här sajten senare.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
https://urss.watch/

Ni kanske redan har hittat den här sajten tidigare men jag har precis hittat den nu.
Sajten är skriven på franska men det är enkelt att översätta fransk text på internet, för oss som inte är bekväma med att läsa fransk text.
Att någon gjort sig besväret att samla information om sovjetiska klockor och hela industrin gör det enklare för dagens samlare och framtida samlare att förstå sovjetiska klockor.
Hitills har jag bara ögnat igenom vissa avsnitt. En av klockorna på sajten finns faktiskt i min samling numera. :bookworm: Det ska bli intressant att läsa texten på den här sajten senare.

Oj, den var ny!

Massor av kul info, även om det ser ut som sidan är gjord på 90-talet... Iallafall i mobilen.
 

MAz_666

Rolex
Lyxigt trettondagslunchande. Då tar man på sig nåt fint.
KGB-Generalskie i NOS-skick
från mitten av/sent 80-tal, på hemskt (coolt) Sovjetläder.
Generalskies var Komandirskies
med automat-verk.
Boetten heter 091 (en
ngt större 341).
Kupol-krona som de flesta
Generalskies hade.
God fortsättning Kosmonauter!
IMG_3136.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kronan är alldeles för liten, sedan känner jag igen alla urtavlor. Vidare är de märkta med ZAKAZ MOCCCP (även om det svårt och se), inget mellanrumm mellan MO och CCCP. Sedan dåligt skick på chromningen.

Jag har en själv 😅😆
Jag noterade i vilket fall den lilla kronan. Ovanligt med så många på bild samtidigt. Enstaka har jag träffat på tidigare.
 
Topp