• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Usch då. Krya.
20240110_135113.jpg
Tack!👍😊

Paket ifrån Ukraina! Bara en klocka denna gång!

Chaika
Mindre än vad jag trodde, modiga 31mm diameter och 16mm bandbredd så fick den åka på ett bund för att upplevas något större...

Känns väldigt orysk, hyfsat 80-tal i känslan men är tillverkad efter 91 iallafall (märkt med Ryssland) , jag har ingen koll på tillverkningsår.

20240110_201413.jpg

Usch! Jag har stor respekt att använda vinkelslip, alltid skyddet kvar på slipen, kanske skall man ta och införhandla skyddshandskar med? Krya på dig!
Krya på dig och hoppas handen läker fort!
Tack ska ni ha😍!inga senor skadade men 8a stygn och ska till handkirurg imorgon ifall några nerver måste fixas.😔
Klocka på höger så länge.😄
image.jpg

Sjuk för andra gången inom en månads tid med feber och hosta… 🤒

Om någon är sugen på en zlatoust med meteoriturtavla så finns den här på eBay. Köpt av säljaren vid flera tillfällen utan problem 🙂

IMG_9395.jpeg

Sjuk för andra gången inom en månads tid med feber och hosta… 🤒

Om någon är sugen på en zlatoust med meteoriturtavla så finns den här på eBay. Köpt av säljaren vid flera tillfällen utan problem 🙂

IMG_9395.jpeg
Bahh!krya på dig me kamrat,handkirurgen sa att allt såg så bra ut det kunde i handen så jag klarade mig från operation.👍😊
Bara litet plåster då det BARA är 8a stygn.🤣
image.jpg

image.jpg

Denna misstänker jag är en Generalskie. Eller är det HPD?
IMG_7955.jpeg
Låter de kunniga svara, då min kunskap begränsar sig till att iaf. min egen Generalskie har just det skrivet på tavlan. (Denna tavla ser ut som vanlig gammal Amphibian?)
Så möjligen en Generalskie-boett?
Annars har jag fått till mig att Generalskies är automatiska Komandirskies (som alltså är manuella).
Boetterna väldigt lika övriga Vostoks/Amphibians, men lite vassare, och lite större.

Låter de kunniga svara, då min kunskap begränsar sig till att iaf. min egen Generalskie har just det skrivet på tavlan. (Denna tavla ser ut som vanlig gammal Amphibian?)
Så möjligen en Generalskie-boett?
Annars har jag fått till mig att Generalskies är automatiska Komandirskies (som alltså är manuella).
Boetterna väldigt lika övriga Vostoks/Amphibians, men lite vassare, och lite större.
Denna är automatisk men frågan är om en Generalskie-boett skiljer sig från en Komandirskie-boett. Urverket är ju antagligen tjockare så det borde åtminstone behövas ett djupare baklock.

Vad betyder texten på baklocket?
IMG_7956.jpeg

Denna är automatisk men frågan är om en Generalskie-boett skiljer sig från en Komandirskie-boett. Urverket är ju antagligen tjockare så det borde åtminstone behövas ett djupare baklock.

Vad betyder texten på baklocket?
IMG_7956.jpeg

Автоматический - automatic
Водонепроницаемость - waterresistant

Storleken är större än på Komandirskie-boett.

Generalskie till vänster
20240112_131339.jpg

20240112_131436.jpg

20240112_131400.jpg

Tillbaka
Topp