• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Intressant plexiglas på den där hörru! o_O
img_20190127_145056-jpg.1023901
Der syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!:)
15486029522177350693381498974487.jpg
 

Samlarn

Rolex
Der syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!:)
15486029522177350693381498974487.jpg
Mitt ögonmått säger mig att Vostoks klocka har ett plexi som är nästan 4 mm tjockt. Så tjockt var inte orginalglaset på den klockan. Däremot var det det på NVCh-30. Välvt och fint. Glaset har nog flyttats till Vostoks klocka i efterhand - tror jag.
Kanske flyttad från en "kvaddad" NVCh-30 eller nå'n som haft ett "plexi" i reserv?
img_20190127_145056-jpg.1023901
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Snygga klockor båda två. :cool: Om jag fick välja så skulle jag låta urtavlan i Generalskieboetten få åldras naturligt. :pompus: Den är så snygg med "big lumedots" och dessutom ser det ut som att det är en "transitional" urtavla. D.v.s. den saknar ursprungsmärkning i nederkanten. :bookworm:
Ok, då kör vi på det:), ska läsa på lite om forced patina, sedan blir det att fucka up ytan på den andra beyond all repair. Denna är idealet:cigar:
31092741rh.jpg
 

Samlarn

Rolex
Äntligen helg igen så man kan fortsätta leka med klockorna. Patinering står på programmet. Vodkan har nog sannolikt ingen större inverkan på slutresultatet, men det känns ändå som att den ska inkluderas i receptet när man grejar med ryssar:bookworm:
ägg.jpg
*Hahaha* Ser ut som "Dr Strangelove's" fredagsbricka. :D
Förväxla inte buteljerna i processen bara. :eek:
Äh, det där fixar du såklart! Ska bli spännande att se resultatet! :snaphappy:
 
Topp