Der syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!Intressant plexiglas på den där hörru!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Der syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!Intressant plexiglas på den där hörru!
Japp! Det har även förstoringseffekt som en lins... Otroligt att det är i så bra skick! Inga sprickor och bara några små reporDer syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!
Mitt ögonmått säger mig att Vostoks klocka har ett plexi som är nästan 4 mm tjockt. Så tjockt var inte orginalglaset på den klockan. Däremot var det det på NVCh-30. Välvt och fint. Glaset har nog flyttats till Vostoks klocka i efterhand - tror jag.Der syns att den är lite äldre än min för domen är anorlunda på min!
Ok, då var en klar. Fel nato men typ så här blir de. Jag ska låta en få naturlig patina och den andra ska jag patinera skiten ur med ägg o annat nästa helg. Vet inte vilken som ska behandlas hur än
Snygga!riktigt bra projekt får se när jag apar efter era fina komandirskies!Och där är den andra klar...
After pic
Mycket snyggt. Den där vridringen gör sig väldigt bra i mässing.Så här blev den ena när jag snofsat den.
Skulle nog bli riktigt bra. Kanske slänger med den tavlan nästa gång jag beställer från Meranom.En så'n här urtavla skulle nog bli rätt soft i en så'n där "moddad" boett? Jag kommer inte att försöka göra den själv. Bara en spontan tanke.
https://meranom.com/en/amphibian-classic/spare-parts/dials/vostok-watch-dial-for-vostok-amphibian-720.html
Snygga klockor båda två. Om jag fick välja så skulle jag låta urtavlan i Generalskieboetten få åldras naturligt. Den är så snygg med "big lumedots" och dessutom ser det ut som att det är en "transitional" urtavla. D.v.s. den saknar ursprungsmärkning i nederkanten.Och där är den andra klar...
After pic
Ok, då kör vi på det, ska läsa på lite om forced patina, sedan blir det att fucka up ytan på den andra beyond all repair. Denna är idealetSnygga klockor båda två. Om jag fick välja så skulle jag låta urtavlan i Generalskieboetten få åldras naturligt. Den är så snygg med "big lumedots" och dessutom ser det ut som att det är en "transitional" urtavla. D.v.s. den saknar ursprungsmärkning i nederkanten.
From the Tjernobyl warehouse?Ok, då kör vi på det, ska läsa på lite om forced patina, sedan blir det att fucka up ytan på den andra beyond all repair. Denna är idealet
Det är lite "Finding Nemo" över den där alltså!Ok, då kör vi på det, ska läsa på lite om forced patina, sedan blir det att fucka up ytan på den andra beyond all repair. Denna är idealet
Det här känns helt rättDet är lite "Finding Nemo" över den där alltså!
Snyggt!det blir lite karaktär på den!Bytte bezel på min "Zissou".
Konstigt att en klocka kan få lite annan karaktär bara genom att byta bezel. Det borde bli snyggare med ett bredare armband men det får bli ett senare projekt.
Håller med. Undrar om ett sån't där "Gagarin-armband" skulle bli snyggt på den där?Snyggt!det blir lite karaktär på den!
Ja det skulle funka tycker jag,bund armband "bygger"klockan lite.Håller med. Undrar om ett sån't där "Gagarin-armband" skulle bli snyggt på den där?
Typ ett sån't här.
Äkta Gagarin ska det vara!Håller med. Undrar om ett sån't där "Gagarin-armband" skulle bli snyggt på den där?
Typ ett sån't här.
Grattis och trevligt val!välkommen in i gänget och nu kommer det bara gå utför!Min första ryss, Raketa Kopernik
(fler är på väg...)
Tack, eh... ser fram emot det!Grattis och trevligt val!välkommen in i gänget och nu kommer det bara gå utför!
Skönt att se att du sköter om den där klockan så bra Beo. Så där fin var den inte när du köpte den.Bah!toksnöande och blåst kräva en härdad NVCh-30 av andra genarationen för min del idag!
Tack!det är skönt att du känner att du släppt iväg den till trygga händer!Skönt att se att du sköter om den där klockan så bra Beo. Så där fin var den inte när du köpte den.
Jaha!jag trodde du skulle testa nytt äggtoddy recept!Äntligen helg igen så man kan fortsätta leka med klockorna. Patinering står på programmet. Vodkan har nog sannolikt ingen större inverkan på slutresultatet, men det känns ändå som att den ska inkluderas i receptet när man grejar med ryssar
*Hahaha* Ser ut som "Dr Strangelove's" fredagsbricka.Äntligen helg igen så man kan fortsätta leka med klockorna. Patinering står på programmet. Vodkan har nog sannolikt ingen större inverkan på slutresultatet, men det känns ändå som att den ska inkluderas i receptet när man grejar med ryssar