Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passa ju på båda!! Men gen 1 såg jäkligt bra utGrejade över marine nationale strappet på NVCh-30'an generation 1 så vad säger ni?på gen 1 eller 2?
Mycket snyggt!både klocka och band!Måste väl testa Marine Nationale bandet jag med då..
Tackar!ja jag tyckte gen1 blev bäst speciellt efter tipps om att vända strappet med!Passa ju på båda!! Men gen 1 såg jäkligt bra ut
Tackar!! Va ett vrak det där med men gick att polera upp glaset samt boett och bytte bezel så blev den klart mycket roligareMycket snyggt!både klocka och band!
Tackar!ja jag tyckte gen1 blev bäst speciellt efter tipps om att vända strappet med!
Måste säga att dina vrak är ju snyggare än mina!Tackar!! Va ett vrak det där med men gick att polera upp glaset samt boett och bytte bezel så blev den klart mycket roligare
Hehe! Ja det blir bra mycket enklare att ta på sig den om bandet sitter rätt
Inte då!! Du skulle ha sett den innan jag började, sen har jag vrak i alla möjliga stadier jag med Här är en av de värre för tillfälletMåste säga att dina vrak är ju snyggare än mina!
Men de har karaktär!Inte då!! Du skulle ha sett den innan jag började, sen har jag vrak i alla möjliga stadier jag med Här är en av de värre för tillfället
Helt klart!! Undra vad de har varit med om liksom!!Men de har karaktär!
Grejade över marine nationale strappet på NVCh-30'an generation 1 så vad säger ni?på gen 1 eller 2?
OK!Måste väl testa Marine Nationale bandet jag med då..
Tack!ja de är bekväma med men jag hade vänt låset fel först och då var det jävligare att sätta på!här har du en länk som säljer oluka bredder och med gul eller röd rand och levererade snabbt!.https://www.ebay.com/itm/French-Mar...rentrq:662d8ee11680a9cae90f756cffea75b9|iid:1OK!
Ska beställa ett MN strap jag med, ser förbannat bra ut!
Jättebra med länk!Tack!ja de är bekväma med men jag hade vänt låset fel först och då var det jävligare att sätta på!här har du en länk som säljer oluka bredder och med gul eller röd rand och levererade snabbt!.https://www.ebay.com/itm/French-Marine-Elastic-Nylon-Dive-Watch-Strap-22mm-green-yellow-stitching-No-Logo/223320988749?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=20160908105057&meid=dfed004786b7436fab201a309a016776&pid=100675&rk=1&rkt=15&sd=223320988749&itm=223320988749&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci:6723a53d-1be9-11e9-beb2-74dbd1809a3e|parentrq:662d8ee11680a9cae90f756cffea75b9|iid:1
Gå ihop och beställ och bjud bästa pris!fick mitt för 17 chf..Jättebra med länk!
Jag och min klockkompis här på orten kommer att göra order asop!
Tack!
De här är från tyskland och är lite elastiska så de tycker jag känns bekväma faktiskt men ditt kanske "sliter" in sig med tiden..Tycker mitt band jag fick från Kina är aningen skönare och mjukare än de från England. Mitt från England skaver lite men det kanske ger med sig.
De här är från tyskland och är lite elastiska så de tycker jag känns bekväma faktiskt men ditt kanske "sliter" in sig med tiden..
Vad kul att se resultatet sen!blir sugen att testa med men väntar tills du är klar!håller tummarna att det blir bra.Min första dirskie på väldigt länge. Nu har bara saltsyra införskaffas, sen kan förvandlingen till mässingsvrak börja...
Jag med.Vad kul att se resultatet sen!blir sugen att testa med men väntar tills du är klar!håller tummarna att det blir bra.
Hur har du tänkt lösa ventilationen? Jag tänkte vänta tills det blir plusgrader och då sitta på balkongen.Min första dirskie på väldigt länge. Nu har bara saltsyra införskaffas, sen kan förvandlingen till mässingsvrak börja...
Tänkte nog göra det utomhus, det ska ju inte stå så lång tid om jag läst rätt.Hur har du tänkt lösa ventilationen? Jag tänkte vänta tills det blir plusgrader och då sitta på balkongen.
Saltsyra hittar du på byggvaruhus typ K-rauta, så omöjligt är det inteTänkte nog göra det utomhus, det ska ju inte stå så lång tid om jag läst rätt.
Forced patina tänkte jag försöka mig på.
Är väldigt sugen men får nog inte tag i saltsyra till helgen...
Jag tänker för övrigt köra 2 olika upplägg på mina mässingsvostok. Den ena blir blingigt blank och den andra får en forced patina. Ska bli kul att se resultatet, jag kanske skiter i kylan och börjar till helgen ändå
snodd bild
Grattis, cool o annorlunda. Skadar inte att tavlan är snygg med en härlig patina.Måste posta mitt senaste Vostok tillskott!en studentklocka med plast boett,lite udda modell som jag bara inte kunde motstå!
Tack!ja den är faktiskt mysig!Grattis, cool o annorlunda. Skadar inte att tavlan är snygg med en härlig patina.
Köptes den av Bosse på KlockanEtt? Har för att han hade just en "plast-variant" för bara ett tag sedan. COOL!Måste posta mitt senaste Vostok tillskott!en studentklocka med plast boett,lite udda modell som jag bara inte kunde motstå!
Hehe!nix den kommer från Ukraina(bättre pris) men jag såg hans med.Köptes den av Bosse på KlockanEtt? Har för att han hade just en "plast-variant" för bara ett tag sedan. COOL!
(Funderade lite på den ...)