Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svidade om inför morgondagen och kör på en Ratnik då och hoppas även jag på lite bättre värld!
Firar Sveriges NATO-anslutning med att ta på mig en av de ovanligaste ryska klockorna i min samling.
Hoppas att anslutningen skapar lite lugn och ro och bättre stämning i vår del av världen.
Mums, min äldsta i motsvarande utförande hälsar!Efter att haft på mig en Cadio tank hela dagen var det dags för byte...
SÅÅÅÅ GRYM! ALLA TUMMAR UPP!
Firar Sveriges NATO-anslutning med att ta på mig en av de ovanligaste ryska klockorna i min samling.
Hoppas att anslutningen skapar lite lugn och ro och bättre stämning i vår del av världen.
Samtidigt sörjer jag att Ryssland stöts längre bort men det känns farligt nu.SÅÅÅÅ GRYM! ALLA TUMMAR UPP!
(Fast tidigast torsdag kan vi fira anslutningen; nu har bara sista landet ratificerat! )
Grattis!jag önskar jag finge fart på min med för de är så läckra.Godkväll kamrater! Idag har jag äntligen fått alla dioder att lysa lika starkt. Som vanligt med sovjetiska ur, den minst sannolika och den som inkluderade mest våld fungerande. Märkte att dioden som visar minuter lyste upp starkare när jag pressade in bakstycket. En bit plast bakom locket på baksidan gjorde susen
Svåra att fotografera dock, man måste vara extremt snabb Håller tummarna för att du får igång din!Grattis!jag önskar jag finge fart på min med för de är så läckra.
Jag vet att man måste va snabb då min funka innan den rasade i golvet när jag satt den på armen en dag!Svåra att fotografera dock, man måste vara extremt snabb Håller tummarna för att du får igång din!
Dina juveler kommer att glädja någon annan.Just listade på bayen ikväll, om ni är sugna på 44 millimeter ryskt rostfritt stål, med dekorerade Poljot 3133, tillverkade i endast 300 exemplar ca. 2009-2012 i Poljots gamla fabrik på «Marksistskaya Ulitsa« i Moskva, så... skynda fynda, gubbzz!
Jag fortsätter min utförsäljning av klockor, nu har 8 redan lämnat boet. Ser ingen anledning längre att ha dem kvar med den utveckling vi har i Europa. Det tog flera år att hitta dem, men, varför behålla dem nu när vi inte har någon framtid? Finns ingen anledning längre ur min synpunkt. Gud bevare det fria Sverige, gud bevare er!
Flera av mina 3133 kommer lämna inom kort. Okean och den mycket ovanliga RCHZ. Strela 3133. Lika bra att sälja bort allt. 3017 kommer stanna, men allt annat måste bort på sikt. Ser ingen annan väg framåt Ta hand om er, kära vänner. Hoppas ni finner en väg, och tillvaro i framtiden...
Dina juveler kommer att glädja någon annan.
Var och en blir salig på sin tro, det är sen gammalt.
Men visst har vi en framtid.
En del ser mörkt ut, massor av annat inte.
Vi har varit nära slutet förr, men det blir alltid bra.
Skönt att du har valt att spara din fantastiska Strela 3017. Det kan vara den finaste strela:n som jag har sett.Just listade på bayen ikväll, om ni är sugna på 44 millimeter ryskt rostfritt stål, med dekorerade Poljot 3133, tillverkade i endast 300 exemplar ca. 2009-2012 i Poljots gamla fabrik på «Marksistskaya Ulitsa« i Moskva, så... skynda fynda, gubbzz!
Jag fortsätter min utförsäljning av klockor, nu har 8 redan lämnat boet. Ser ingen anledning längre att ha dem kvar med den utveckling vi har i Europa. Det tog flera år att hitta dem, men, varför behålla dem nu när vi inte har någon framtid? Finns ingen anledning längre ur min synpunkt. Gud bevare det fria Sverige, gud bevare er!
Flera av mina 3133 kommer lämna inom kort. Okean och den mycket ovanliga RCHZ. Strela 3133. Lika bra att sälja bort allt. 3017 kommer stanna, men allt annat måste bort på sikt. Ser ingen annan väg framåt Ta hand om er, kära vänner. Hoppas ni finner en väg, och tillvaro i framtiden...
Skönt att du har valt att spara din fantastiska Strela 3017. Det kan vara den finaste strela:n som jag har sett.
Det ser lite mörkt ut såklart men det kommer inte att bli en återgång till det som var före 80-talet. Ingen vinner på det.
Strelans ursprung kommer att vara känt för evigt. Den användes av människor som skrev världshistoria när de flög ut i rymden. De är ingen parentes. De är ett helt kapitel i historien. De påbörjade ett arbete som kommer att fortsätta så länge människor finns.Ja, den är faktiskt rätt otrolig, definitivt en av de finare jag sett. Texten på urtavlan påminner att något man då trodde skulle vara för evigt... försvann endast tjugo år senare. Med det i åtanke så kanske vi kan klara oss igenom även denna parentes i historien med en gnutta hopp, även om det ser totalt becksvart ut för tillfället.
Strelans ursprung kommer att vara känt för evigt. Den användes av människor som skrev världshistoria när de flög ut i rymden. De är ingen parentes. De är ett helt kapitel i historien. De påbörjade ett arbete som kommer att fortsätta så länge människor finns.
Det är ett besvärligt läge men nä, det är inte becksvart.
Det måste ju gå att lösa det där?
Härligt! Då kommer vi att få fortsätta att se den här skönheten i vårt forum framöver.Absolut, det är en av anledningarna till att mina Sturmanskie Strela får lämna. De är moderna versioner av de ursprungliga kosmonautklockorna. Originalen är mer intressanta och roligare att ha då de bär på historien
Leonov har ju två polare från 70-talet som den delar bostad med, den svarta och vita versionen. Fördelen med att sälja av några klockor är att det blir lediga parkeringsplatser åt andra i klocklådan. Finns två äldre versioner av 3017 som jag på sikt vill öka samlingen med, men jag vet inte om de har någon direkt koppling till rymden.Härligt! Då kommer vi att få fortsätta att se den här skönheten i vårt forum framöver.
Du letar efter Strelan med arabiska siffror va? Asläcker ju men väldigt ovanlig. Hoppas att du hittar en.Leonov har ju två polare från 70-talet som den delar bostad med, den svarta och vita versionen. Fördelen med att sälja av några klockor är att det blir lediga parkeringsplatser åt andra i klocklådan. Finns två äldre versioner av 3017 som jag på sikt vill öka samlingen med, men jag vet inte om de har någon direkt koppling till rymden.
När jag började samla 3133 så var tanken att ha en av varje märke, men de nyare är lite opersonliga och i fallet med Sturmanskie Strela så har jag börjat tycka att de är för stora och klumpiga. Vilket egentligen är skrattretande att tycka med tanke på andra klockor, exemelvis Zlatoust.
Nåja, ser ut som att den svarta Sturmanskie får ny ägare under dagen. 6 år har den varit med mig, nu får den gå vidare på nya äventyr...
Intressant är att detta dekorerade urverk är märkt "C 31679".
Du letar efter Strelan med arabiska siffror va? Asläcker ju men väldigt ovanlig. Hoppas att du hittar en.
Jag tror att "C" brukade stå just på just Strela-klockorna från denna tid.Leonov har ju två polare från 70-talet som den delar bostad med, den svarta och vita versionen. Fördelen med att sälja av några klockor är att det blir lediga parkeringsplatser åt andra i klocklådan. Finns två äldre versioner av 3017 som jag på sikt vill öka samlingen med, men jag vet inte om de har någon direkt koppling till rymden.
När jag började samla 3133 så var tanken att ha en av varje märke, men de nyare är lite opersonliga och i fallet med Sturmanskie Strela så har jag börjat tycka att de är för stora och klumpiga. Vilket egentligen är skrattretande att tycka med tanke på andra klockor, exemelvis Zlatoust.
Nåja, ser ut som att den svarta Sturmanskie får ny ägare under dagen. 6 år har den varit med mig, nu får den gå vidare på nya äventyr...
Intressant är att detta dekorerade urverk är märkt "C 31679".
Jag tror att "C" brukade stå just på just Strela-klockorna från denna tid.
Aha. Jag är dåligt påläst om den mytiska Strelan. Jag köpte min eftersom ett tillfälle dök upp och den var fel prissatt. Jag har alrig tänkt på att den kanske saknar någon skala. Jag ska kolla det nästa gång jag använder den.Just exakt, lär nog bli gråhårig innan den dyker upp
Sedan finns versionen som jag tror du har, samma som Leonov men utan skalor.
Samlar ihop ett gäng bilder och postar senareAha. Jag är dåligt påläst om den mytiska Strelan. Jag köpte min eftersom ett tillfälle dök upp och den var fel prissatt. Jag har alrig tänkt på att den kanske saknar någon skala. Jag ska kolla det nästa gång jag använder den.
Min Strela fanns i England innan den hamnade i min samling.
Berätta mer om Strela. Vad finns det för varianter av 3017?