• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Snöslask idag så blev den här.😀
Riktigt risig, träffar läkare på torsdag så får vi se vad han säger om det kan vara lunginflammation och läge för penicillin. Men ibland måste man ge sig ut ändå och försöka tygla kroppen😅😉

20240219_103820.jpg

Senast ändrad:
Snöslask idag så blev den här.😀
Riktigt risig, träffar läkare på torsdag så får vi se vad han säger om det kan vara lunginflammation och läge för penicillin. Men ibland måste man ge sig ut ändå och försöka tygla kroppen😅😉

20240219_103820.jpg
Wow! Den är riktigt snygg den där. En riktig "gnagar-klocka"! hexagonJag är AIK:are alltså.
Tråkigt om du dragit på dig lunginflammation. Bra att du träffar en läkare. Sköt om dig Rickard!

Fin "skörd" idag när jag sammanstrålade med min danske klockkompis på vägen hem till Sverige och det blev läge att träffas över en kopp kaffe och danskt wienerbröd. Riktigt kul att träffa någon likasinnad som man bara har kommunicerat med digitalt. Trevligt samtal som tyvärr blev alltför kort men som kunde ha fortsatt resten av dagen.
20240219_212411.jpg

Min första 3133-baserade Strela får här sällskap av ännu en Junkers-kronograf (3133), en 24h Raketa och en riktigt fin Molnija (med box och papper). Den lilla Fortis-klockan är inte rysk med får hänga med i farten. Allt är nyservat och flera av klockorna har även fått nytt glas.
Får se vilken i samlingen som får följa med till jobbet imorgon...

Fin "skörd" idag när jag sammanstrålade med min danske klockkompis på vägen hem till Sverige och det blev läge att träffas över en kopp kaffe och danskt wienerbröd. Riktigt kul att träffa någon likasinnad som man bara har kommunicerat med digitalt. Trevligt samtal som tyvärr blev alltför kort men som kunde ha fortsatt resten av dagen.
20240219_212411.jpg

Min första 3133-baserade Strela får här sällskap av ännu en Junkers-kronograf (3133), en 24h Raketa och en riktigt fin Molnija (med box och papper). Den lilla Fortis-klockan är inte rysk med får hänga med i farten. Allt är nyservat och flera av klockorna har även fått nytt glas.
Får se vilken i samlingen som får följa med till jobbet imorgon...

Bra fångat! Fina klockor. Den fär Raketan tror jag aldrig jag sett förut! Riktigt cool!

Nytt in ifrån Ukraina!

Två nos Slava quartz med "box" och papper samt diverse annat. Poljoten längst till höger är inte köpt ifrån Ukraina, men det kom med ett glas i paketet till den!

20240221_131408.jpg
Riktigt fin samling det där! 😍
Måste erkänna att mina egna ögon i första hand fastnade på Poljot-kronografen, som verkar vara en riktigt fin kyrilisk variant från första halvan av 80-talet. Den gamla loggan med det raka typsnittet är ju hur snygg som helst!

Riktigt fin samling det där! 😍
Måste erkänna att mina egna ögon i första hand fastnade på Poljot-kronografen, som verkar vara en riktigt fin kyrilisk variant från första halvan av 80-talet. Den gamla loggan med det raka typsnittet är ju hur snygg som helst!

Tack! Hehe, du fastnade såklart för en kronograf.

Har bytt glas och lumade där lumen saknades, fick inte riktigt till färgen (blev för ljus), så jag skall göra om det.

Behöver service med då kronografsekunden stannar och den inte nollställer som den skall.

20240221_173224.jpg

Nu flashar vi sällan våra åldrar här, så "på förlossningen" skulle ju även kunna vara barnbarn som ser dagens ljus.
Hur som haver: GRATTIS!!!
Och ett kungligt ur att möta nyfödd med!
Tack! Det är ju förvisso sant. I det här fallet var det dock barn och inte barnbarn. Tycker för övrigt att det är en av väldigt många saker som gör den här tråden så fantastisk. En härlig blandning av folk och man lär känna ”lagom” mycket om varandra. Inte massor flashande av div saker, utan bara i lagom mängd så att det blir lite personligt! Nu ska jag sova. Bara blivit 2,5 tim sömn på 2,5 dygn 😴

Tillbaka
Topp