Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Flygplan kan ju tänkas i luften...Skulle bli orolig om bilen körde då du tankade ...
(Fortfarande grym klocka!)
Stök köper lite....
Ja det var lite små roliga grejer.Wow, vilket fynd!!! Kul med Svensk hockey med!
Finns ju gott om plats på den där vita streckade linjen till vänster om dig!Tankstopp någonstans i Tyskland tidigare idag.
Just nu tokstopp på autobahn.
Tankstopp någonstans i Tyskland tidigare idag.
Just nu tokstopp på autobahn.
Ja, detta är ett bra exempel på tysk föredömlig disciplin när ALLA lämnar plats för utryckningsfordon som KAN komma. (Och absolut ingen får heller för sig att utnyttja detta genom att tränga sig fram.) Här har vi "duktiga" svenskar lite att lära.Finns ju gott om plats på den där vita streckade linjen till vänster om dig!
Håll vänster och blås på!!!
Ang. "Firar annat" så är det i alla fall så att Försvarsmakten har fått veta att man INTE firar i förväg.Härligt väder idag!
Idag firar jag minnet av slaget vid Hampton Roads. Världens första sjöslag mellan två pansarbåtar! Passar bra med en T34 på armen idag.
Ah, just det, andra kanske firar något annat idag?
Ang. "Firar annat" så är det i alla fall så att Försvarsmakten har fått veta att man INTE firar i förväg.
Det är Sverige som går med, inte FM.
FM "firar" på måndag 12.15 då vår flagga hissas i Bryssel.
Då är vi medlemmar på riktigt.
Sedan kommer ca 2 mån arbete med den s.k. militära integreringsprocessen inledas.
Därefter är iaf. FM fullt ut integrerade medlemmar.
Trist info, men korrekt!
Men hemma hos firas kvinnodagen VARJE dag.Oj! Men kul med lite info!
Tja, nu var det ju inte det här jag tänkte på men, det råkar ju faktiskt även vara internationella kvinnodagen idag !
Funderar på om jag har någon lämplig rysk klocka för att uppmärksamma det?!
Jag firar med några glas rött vin ikväll iallafall.Ang. "Firar annat" så är det i alla fall så att Försvarsmakten har fått veta att man INTE firar i förväg.
Det är Sverige som går med, inte FM.
FM "firar" på måndag 12.15 då vår flagga hissas i Bryssel.
Då är vi medlemmar på riktigt.
Sedan kommer ca 2 mån arbete med den s.k. militära integreringsprocessen inledas.
Därefter är iaf. FM fullt ut integrerade medlemmar.
Trist info, men korrekt!
Finklocka idag
Jupp!Guld e najs på en fredag!
Hejsan och välkommen åter!jag har hört och läst en del av dig så jag gissar att det mesta du har att visa är av intresse!här kommer en liten bild på min NVCh-30 generation 3 homage(servat och byggt ihop den själv av delar och även 300m bakloch men ”fel” nummerserie samt har även relumat tavla och visare)klockan sitter på ett issurd Falklandstrap märkt -82Hej! Jag heter Lars och registrerade mig här redan 2019 men har inte varit aktiv på länge. Jag började samla på ryska klockor för cirka 13 år sedan när jag var föräldraledig med vår dotter. Det var spännande att försöka skapa en så komplett samling som möjligt och jag kom väl upp i över 150 klockor innan jag varvade ned lite. En del är alldagliga, andra exklusiva med en spännande historia. Jag har exempelvis en Cosmonavigator som flugit upp till rymdstationen ISS två gånger! Jag var under en period aktiv på ett annat forum, Watchuseek, där jag under pseudonymen Lucidor skrev ganska mycket, varav några inlägg blev mer av karaktären av artiklar.
Efter flera år samlande så är jag nu i ett läge då jag ska försöka krympa samlingen något. Några riktigt sällsynta klockor har jag redan sålt till samlare i Ryssland och Slovenien men det finns mycket kvar. Jag undrar därför om det är någon speciell typ av klockor som kan vara av intresse att visa upp här? Om inte annat så kan det ju vara kul att diskutera dem och deras historia.
Hej! Jag heter Lars och registrerade mig här redan 2019 men har inte varit aktiv på länge. Jag började samla på ryska klockor för cirka 13 år sedan när jag var föräldraledig med vår dotter. Det var spännande att försöka skapa en så komplett samling som möjligt och jag kom väl upp i över 150 klockor innan jag varvade ned lite. En del är alldagliga, andra exklusiva med en spännande historia. Jag har exempelvis en Cosmonavigator som flugit upp till rymdstationen ISS två gånger! Jag var under en period aktiv på ett annat forum, Watchuseek, där jag under pseudonymen Lucidor skrev ganska mycket, varav några inlägg blev mer av karaktären av artiklar.
Efter flera år samlande så är jag nu i ett läge då jag ska försöka krympa samlingen något. Några riktigt sällsynta klockor har jag redan sålt till samlare i Ryssland och Slovenien men det finns mycket kvar. Jag undrar därför om det är någon speciell typ av klockor som kan vara av intresse att visa upp här? Om inte annat så kan det ju vara kul att diskutera dem och deras historia.
Välkommen till vår enkla tråd @Lucidor!Hej! Jag heter Lars och registrerade mig här redan 2019 men har inte varit aktiv på länge. Jag började samla på ryska klockor för cirka 13 år sedan när jag var föräldraledig med vår dotter. Det var spännande att försöka skapa en så komplett samling som möjligt och jag kom väl upp i över 150 klockor innan jag varvade ned lite. En del är alldagliga, andra exklusiva med en spännande historia. Jag har exempelvis en Cosmonavigator som flugit upp till rymdstationen ISS två gånger! Jag var under en period aktiv på ett annat forum, Watchuseek, där jag under pseudonymen Lucidor skrev ganska mycket, varav några inlägg blev mer av karaktären av artiklar.
Välkommen till vår enkla tråd @Lucidor!
Jag har läst dina fantastiska inlägg i W.U.S. - om och om igen. Ofta har jag undvikit att göra felköp genom att läsa artiklar i andra forum.
Just nu är jag pank efter att bilen ska genomgå reparationer men jag ser ändå fram emot fina bilder på intressanta klockor i tråden framöver.