• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Eller hur? Man blir nästan förbannad när man ser Maestro Rikalas ”före och efter-bilder”!? 😉😂😂
Din egen ”vänskapsklocka” tyckte jag först inte alls om, men den kryper ”på en …”
Tyckte personligen den var ännu coolare på det där sandfärgade MN-strap:et!
Haha!ja han är duktig!👌
Vänskapsklockan är inte min utan ”vår” egen snåldrake som allas vår @Ackee har fixat,när jag är klar så vandrar den till Rikala.👍😊
image.jpg
 
Börjar dagen med en till "ny" ifrån förra paketet. Fungerar, lite sliten boett. Saknar en skruv i urverket, får leta reda på en...

Столичные 2409
1ГЧЗ им Кирова
сделано в ссср

Stolichnie 2409
First State Watch Factory Kirov
Ifrån 1960-1964
Step case

20240524_084650.jpg
20240523_203251.jpg

20240523_203059.jpg


Stolichnie betyder huvudstad och detta är min andra Stolichnie. Hade faktiskt glömt av att jag hade en innan (den ser dock lite annorlunda ut).
 
Förlåt för att jag är off-topic men jag är så lycklig!
Vi har vindsröjning i mina föräldrars gamla villa och jag har hittat min första cykel! Ok, det är ingen cykel. Det är en bambino! Det var den här jag lärde mig att cykla på. Den kan inte kastas.
20240524_bambino.jpg
 
Okej, jag sa att jag skulle lägga upp någon ny klocka per dag framöver, men för att inte upprepa mig för mycket så kommer här en hel drös ifrån senaste paketet.
Ingen aning om någon fungerar än...

Barn/damklockor, små saker...
20240524_212534.jpg
Härligt!
Jag kanske har en köpare på klockan med "Karlsson på taket"-urtavlan - om klockan funkar. Om den är till salu d.v.s.
 
Förlåt för att jag är off-topic men jag är så lycklig!
Vi har vindsröjning i mina föräldrars gamla villa och jag har hittat min första cykel! Ok, det är ingen cykel. Det är en bambino! Det var den här jag lärde mig att cykla på. Den kan inte kastas.
20240524_bambino.jpg

Grym cykel!!! Kul med gamla saker, säskilt sådant man haft själv!

Passar bra som inredning om du har plats!
 
Förlåt för att jag är off-topic men jag är så lycklig!
Vi har vindsröjning i mina föräldrars gamla villa och jag har hittat min första cykel! Ok, det är ingen cykel. Det är en bambino! Det var den här jag lärde mig att cykla på. Den kan inte kastas.
20240524_bambino.jpg
Jag hade den ngt yngre bambinon. I typ pressad plåt med klassisk ”limpa”! Tror det var ungefär en sån här!
IMG_3393.jpeg
 
Dagens

Luch
АО СНПО им.ФРУНЗЕ 1896-1996
JSC SNPO uppkallad efter FRUNZE
20240526_112726.jpg

20240525_213947.jpg


Sitter ett litet damurverk i.
20240525_211359.jpg


Sumy NPO (SNPO), som grundades 1896, är nu ett av de största maskinbyggande företagen i Europa som tillverkar utrustning för olje-, gas- och kemisk industri. Ligger i Sumy i norra Ukraina nära gränsen till Ryssland.

Klockan är nog från 1996 när företaget fyllde 100 år.
Сумське_машинобудівне_науково-виробниче_об'єднання_ім._М.В._Фрунзе.jpg


Mer info här om företaget
 
Vostok 2403 har dykt upp i tråden då och då. Verket tycks i grunden vara ett 2409 med borttrollad centrumsekund.
Jag har nyligen stött på bilder på Raketa 2403, som väl knappast kan vara någonting annat än i grunden samma klocka som Vostoken. Raketa-versionen tycks vara ganska ovanlig. Någon som vet mer? Är det en seriös modell eller är det bara en hitte-på-klocka?
vostok-raketa-2403-soviet-russian-watch-orologio-russo-sovietico-sovietaly-ссср-200222-000136-...jpg
 
Tillbaka
Topp