• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

431A7E97-9F55-4956-9917-944ADB074797.jpeg
 
En av mina två Vostoks. Får tyvärr alldeles för lite tid på armen nu för tiden, borde skärpa mig. Bezel bytt (duh) annars original. Funderat mycket på att köpa fler och modda hårdare. En kul klocka är det!
IMG_20190220_114226.jpg

Gör det, man kan modda vostoks för att passa alla tillfällen. Ska köra pool om ett par timmar och tar en klocka som tål att dängas i kaklet:)
pool.jpg
 
Grymt ball. :) Vad heter en sån där och vart hittade du den?

ett hopplock från ebay:

*En styck Vostok 100916, finns andra boetter som också borde passa till bezeln
https://meranom.com/en/amphibian-classic/100/vostok-watch-amphibian-classic-100916.html

*Köttig bezel från denna snubbe, dock verkar inte ha gallerförsedda just nu, men man kan ju alltid mejla o fråga.
https://www.ebay.com/usr/pers184?_trksid=p2060353.m2749.l2754
En annan av hans, snodd bild tyvärr
galler.jpg


*Ett styck billig kinesisk sharkmesh från ebej. bara att välja och vraka
 

kavehc

Breitling
klocka.jpg
Titta på vostok 2414 movement på youtube och på bilden här så är klicken med fjäder gul och röd är fjäder trumman under,på youtube kan man se hur man tar isär verket.:)
Stort tack! Har nu lokaliserat felet till att kugghjulet (fjädertrumman?) och klicklåset inte ligger helt i nivå med varandra så låset tappar ibland fästet om tänderna. Går dock ej att skruva åt fjädertrumman för att få ner den i nivå, what to do =/
 

Vostok

Audemars
klocka.jpg

Stort tack! Har nu lokaliserat felet till att kugghjulet (fjädertrumman?) och klicklåset inte ligger helt i nivå med varandra så låset tappar ibland fästet om tänderna. Går dock ej att skruva åt fjädertrumman för att få ner den i nivå, what to do =/
Lossa kugget helt och lägg det på plats ordentligt och dra åt skruven.. Kugget på fjädercylindern sitter ej rätt fixerat på axeln..
 

TJ Mackey

Omega
Själv kan jag inget om Slava, och din bild var suddig.
Men med modellnumret och massa googling (man kan ju kopiera SLAVAs kyrilliska stavning och nyttja) så kan du nog se vilken klocka det är. Slava är/var inget Rolexmärke - så jag ställer mig tvekande om det finns en kopie-marknad ...
Kass bild ja. Får ordna en bättre. Men det är glasbaksida och urverket är inte särskilt fint att titta på. Billigt glas och långt ifrån någon premiumklocka. Men om den är tillverkad efter 2006 är ändå inget ryskt i den, enligt samma text...
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Hittade denna i en gammal flyttlåda. Vet inget om den Minns inte ens var jag införskaffat den. Det är kyrilliska bokstäver tänker jag. Vet någon något om vad det kan vara?
AB133FB1-5109-4ABA-AB55-162BD30B8A01.jpeg
CJIABA_vs_Slava_v1.0.jpg

Det står CJIABA eller CJIABA СОЗВЕЗДИЕ dessa är inte Slava (Слава) klockor och har inget att göra med det välkända Slava märket, utan försöker snarare dra nytta av det.
Bokstäverna J och I liknar bokstaven Л men det är alltså fejk/kopia och jag har för mig att dom är gjorda i Kina (Hong Kong) om jag inte läst fel.
 

Samlarn

Rolex
Kollat runt en del på ryska klockor. Någon som kan rekommendera en sida som är pålitlig att köpa från? :)
Ryska klockor är fortfarande väldigt billiga. Det gör att man kan chansa lite och fortfarande få en bra klocka. eBay.com tycker jag är bra eftersom man kan se omdömen från tidigare köpare och dessutom hur många affärer säljaren har gjort tidigare. Man vill helst göra affärer med en säljare som gjort många affärer och helst har 100% nöjda kunder.
Det finns andra sajter också men för en nybörjare så tycker jag att eBay är bra.
Om du hade tänkt köpa en dyrare rysk klocka så kan det vara bra att fråga medlemmarna i forumet om råd. Det finns flera här i forumet som är duktiga på ryska klockor och om de kan så tror jag säkert att de hjälper dig.
Lycka till!
 
Topp