Ja resultatet är ju "lysande"!!heheTack!! Fick lägga på ny lume då all gammal va borta och har försökt rengöra den så gott det gick..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja resultatet är ju "lysande"!!heheTack!! Fick lägga på ny lume då all gammal va borta och har försökt rengöra den så gott det gick..
Hahaha!! Tack!!Ja resultatet är ju "lysande"!!hehe
Mässingen "bryter" snyggt mot den blåa urtavlan.Sitter o leker med olika nyanser av mässing
Väldigt bra! Vad är det för spännande boett?Sitter o leker med olika nyanser av mässing
Snygg Man blir lite hooked på att strippa kromet av komandirskis när man väl börjatVäldigt bra! Vad är det för spännande boett?
Här min senaste.
Hehe!jag har syra och 2 boetter som väntar på att få en omgång till helgen med!så nog smittar ni av er alltid!Snygg Man blir lite hooked på att strippa kromet av komandirskis när man väl börjat
Boetten är från denna
https://www.ebay.com/itm/VOSTOK-KOM...889952?hash=item3d836bdfa0:g:xIYAAOSwTitbzv8y
En av mina två Vostoks. Får tyvärr alldeles för lite tid på armen nu för tiden, borde skärpa mig. Bezel bytt (duh) annars original. Funderat mycket på att köpa fler och modda hårdare. En kul klocka är det!
Gör det, man kan modda vostoks för att passa alla tillfällen. Ska köra pool om ett par timmar och tar en klocka som tål att dängas i kaklet
Fan va brutalt cool den där är!jag fick present från meranom och smackade på nytt band på min scuba dude!Gör det, man kan modda vostoks för att passa alla tillfällen. Ska köra pool om ett par timmar och tar en klocka som tål att dängas i kaklet
Grymt ball. Vad heter en sån där och vart hittade du den?
Stort tack! Har nu lokaliserat felet till att kugghjulet (fjädertrumman?) och klicklåset inte ligger helt i nivå med varandra så låset tappar ibland fästet om tänderna. Går dock ej att skruva åt fjädertrumman för att få ner den i nivå, what to do =/Titta på vostok 2414 movement på youtube och på bilden här så är klicken med fjäder gul och röd är fjäder trumman under,på youtube kan man se hur man tar isär verket.
Lossa kugget helt och lägg det på plats ordentligt och dra åt skruven.. Kugget på fjädercylindern sitter ej rätt fixerat på axeln..
Stort tack! Har nu lokaliserat felet till att kugghjulet (fjädertrumman?) och klicklåset inte ligger helt i nivå med varandra så låset tappar ibland fästet om tänderna. Går dock ej att skruva åt fjädertrumman för att få ner den i nivå, what to do =/
Sagt och gjort, nu går den att dra upp igen! Stort tack!Lossa kugget helt och lägg det på plats ordentligt och dra åt skruven.. Kugget på fjädercylindern sitter ej rätt fixerat på axeln..
Härligt!! Bra jobbat!!Sagt och gjort, nu går den att dra upp igen! Stort tack!
https://en.wikipedia.org/wiki/Slava_watchesHittade denna i en gammal flyttlåda. Vet inget om den Minns inte ens var jag införskaffat den. Det är kyrilliska bokstäver tänker jag. Vet någon något om vad det kan vara?
En fake Slava, med andra ord?!
Själv kan jag inget om Slava, och din bild var suddig.En fake Slava, med andra ord?!
Kass bild ja. Får ordna en bättre. Men det är glasbaksida och urverket är inte särskilt fint att titta på. Billigt glas och långt ifrån någon premiumklocka. Men om den är tillverkad efter 2006 är ändå inget ryskt i den, enligt samma text...Själv kan jag inget om Slava, och din bild var suddig.
Men med modellnumret och massa googling (man kan ju kopiera SLAVAs kyrilliska stavning och nyttja) så kan du nog se vilken klocka det är. Slava är/var inget Rolexmärke - så jag ställer mig tvekande om det finns en kopie-marknad ...
Hittade denna i en gammal flyttlåda. Vet inget om den Minns inte ens var jag införskaffat den. Det är kyrilliska bokstäver tänker jag. Vet någon något om vad det kan vara?
Tack för förtydligande!
Det står CJIABA eller CJIABA СОЗВЕЗДИЕ dessa är inte Slava (Слава) klockor och har inget att göra med det välkända Slava märket, utan försöker snarare dra nytta av det.
Bokstäverna J och I liknar bokstaven Л men det är alltså fejk/kopia och jag har för mig att dom är gjorda i Kina (Hong Kong) om jag inte läst fel.
Ryska klockor är fortfarande väldigt billiga. Det gör att man kan chansa lite och fortfarande få en bra klocka. eBay.com tycker jag är bra eftersom man kan se omdömen från tidigare köpare och dessutom hur många affärer säljaren har gjort tidigare. Man vill helst göra affärer med en säljare som gjort många affärer och helst har 100% nöjda kunder.Kollat runt en del på ryska klockor. Någon som kan rekommendera en sida som är pålitlig att köpa från?