• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Riktigt härligt det blir ändå! Tror den skulle spela bra med albatroz case:et också!
Den här vore ännu bättre. Någon som vet vad det här är för tavla, mörkare blå med siffror? (snodd bild)
43734553_1854796227901017_3989429486071133223_n.jpg
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Min första ryss kom med posten idag :)
Poljot Strela med 3017 urverk (rysk Venus 150 klon). Riktigt trevlig klocka med mycket historia!
Någon som har några tips på vart man får tag på nytt plexiglas till gamla klockor? Det plexit som sitter på har 0,1-0,2 mm för liten diameter och sitter därav löst i bezeln
C5E4851F-0323-4269-B131-FD416D7EBD15.png

FADAAD56-9891-417F-A28C-5AF3896A649C.jpeg
Riktigt fin den där! Verkar gå att hitta för 6-7k?
Är det någon som har en poljot international här? De har också fina klockor .
 
Hej.
Brevbäraren hade lite kul grejer med sej idag!
IMG_20190305_121337.jpg


160-boetten har jag inte haft förut, den är riktigt fin tycker jag. Har haft tavlan i en 67-boett tidigare. Den ska få paddel-visare, rostfri krona o annan, obestämd bezel när jag känner för att bli förnedrad av den lokala urmakaren...

Den blå var faktiskt inte riktigt lika fin i verkligheten som på bild imho, men jag har en annan blå tavla på ingång, får se vilken det blir. Tänkte den ska få en äldre bezel i bara mässingen när jag hittar någon som inte är altför sönderslagen.
IMG_20190305_121457.jpg

IMG_20190305_121650.jpg

Sen kom det en bezel som jag tänkt ha på min 09 Radio Room. Har inte bestämt om jag ska ha inlägg i den, eller fila den slät o borra i en ensam "prick". Den är väldigt hög...
Eftersom jag är smidig som en elefant i en porslinsbutik så bröt jag såklart sönder glaset när jag tog bort den gamla bezelen. Suck...
 

Samlarn

Rolex
Hej.
Brevbäraren hade lite kul grejer med sej idag!
IMG_20190305_121337.jpg


160-boetten har jag inte haft förut, den är riktigt fin tycker jag. Har haft tavlan i en 67-boett tidigare. Den ska få paddel-visare, rostfri krona o annan, obestämd bezel när jag känner för att bli förnedrad av den lokala urmakaren...

Den blå var faktiskt inte riktigt lika fin i verkligheten som på bild imho, men jag har en annan blå tavla på ingång, får se vilken det blir. Tänkte den ska få en äldre bezel i bara mässingen när jag hittar någon som inte är altför sönderslagen.
IMG_20190305_121457.jpg

IMG_20190305_121650.jpg

Sen kom det en bezel som jag tänkt ha på min 09 Radio Room. Har inte bestämt om jag ska ha inlägg i den, eller fila den slät o borra i en ensam "prick". Den är väldigt hög...
Eftersom jag är smidig som en elefant i en porslinsbutik så bröt jag såklart sönder glaset när jag tog bort den gamla bezelen. Suck...
Tjena Solo Rex!
Du har ju köpt rätt klockor om du gillar att "labba" med deras utseende. Möjligheterna är ganska obegränsade. Byta bezel, visare och krona lär du dig snabbt själv. Det gäller bara att ha rätt verktyg. Finns billiga att köpa.
Snygga boetter förresten. Ministry-boetten är en favorit hos mig. Den ligger ofta skönt på armen.
Radio Room urtavlan är så snygg på egen hand, tycker jag.
 
Tjena Solo Rex!
Du har ju köpt rätt klockor om du gillar att "labba" med deras utseende. Möjligheterna är ganska obegränsade. Byta bezel, visare och krona lär du dig snabbt själv. Det gäller bara att ha rätt verktyg. Finns billiga att köpa.
Snygga boetter förresten. Ministry-boetten är en favorit hos mig. Den ligger ofta skönt på armen.
Radio Room urtavlan är så snygg på egen hand, tycker jag.
Hallå!
Japp, ministry är nog den som är snyggast, men jag gillar verkligen 09/15/16 också.
Betraktar egentligen mej själv som en ganska händig karl. Med järnvägsräls o skärbrännare! Klockor är för smått...:banghead:
Men visst, det är ju rätt modeller om man vill träna.
 

Samlarn

Rolex

Samlarn

Rolex
Vintage Vostok Amphibian 2209 20 ATM type 350
20190307_tre-350.jpg

s-l500.jpg

s-l500.jpg

Jag gillar Vostok Amphibians klockor och gärna vintage. Klockan i mitten på den översta bilden "snubblade" jag på, på eBay och kunde inte låta bli den. Den är från CCCP och har den kyrilliska loggan på urtavlan. Urtavlan och bakboetten är ovanliga. Balansen är den gamla. Det ser man på de små vikterna på balanshjulet. Klockan kommer ifrån Paul Schnurrs samling.
Den har gått i 18 timmar nu och har tappat ca. 4 minuter. Klockan är nästan 50 år gammal så man får acceptera att den kanske är lite "trött"?
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag är sugen på att modda min Amphibie Neptune lite. Jag siktar på en batman-bezel och så adaptrar så att jag kan fästa ett svart silikonband jag har liggande. Men visare värkar knöligt vad gäller 24-visaren! Jag hade velat ha en blå visare.

Någon som vet mått på 960 24h visare?

 
Topp