Mukt
Basic
Jättegärna! Slänga iväg ett pm om du hittar någotJag tror jag kan ha en någonstans. Ska jag leta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jättegärna! Slänga iväg ett pm om du hittar någotJag tror jag kan ha en någonstans. Ska jag leta?
Den här vore ännu bättre. Någon som vet vad det här är för tavla, mörkare blå med siffror? (snodd bild)Riktigt härligt det blir ändå! Tror den skulle spela bra med albatroz case:et också!
Skönt att se att du sköter om klockorna i din fina samling Beo. Du lumade visarna samtidigt väl?Dagens mys pyssel!jag relumade min Ministerskie och jag tycker jag fick till färgen bra!
Tackar för de orden!japp för jag gillar inte om det är nyans skillnader där emellan..Skönt att se att du sköter om klockorna i din fina samling Beo. Du lumade visarna samtidigt väl?
Snyggt jobbat, skickligt och fin nyans.Dagens mys pyssel!jag relumade min Ministerskie och jag tycker jag fick till färgen bra!
Oj! det där såg riktigt fint ut. Jag skulle vilja se fler bilder på den där i andra vinklar. Den ser ut att vara i nyskick.Snyggt jobbat, skickligt och fin nyans.
Min favvo har fått ny länk. Skönt och hyffsad passform.
Grattis!riktigt fin kombo!Snyggt jobbat, skickligt och fin nyans.
Min favvo har fått ny länk. Skönt och hyffsad passform.
Klockan eller länken?Oj! det där såg riktigt fint ut. Jag skulle vilja se fler bilder på den där i andra vinklar. Den ser ut att vara i nyskick.
Klockan är riktigt fin och länken till är ju kronan på verket!(ordvits!)som sagt är jag med en sucker för spiderdial!Klockan eller länken?
Klockan har spiderdial etc men jag har putsat glas och boett.
Wow! Den där har du fått riktigt fin! Kanske att den skulle bli aningen snyggare om sekundvisaren färgades knallröd, orange eller knallgul? Nå'nting så att den blir en kontrast mot den sköna urtavlan.Klockan eller länken?
Klockan har spiderdial etc men jag har putsat glas och boett.
Är det den här urtavlan du letar efter?Den här vore ännu bättre. Någon som vet vad det här är för tavla, mörkare blå med siffror? (snodd bild)
Riktigt fin den där! Verkar gå att hitta för 6-7k?Min första ryss kom med posten idag
Poljot Strela med 3017 urverk (rysk Venus 150 klon). Riktigt trevlig klocka med mycket historia!
Någon som har några tips på vart man får tag på nytt plexiglas till gamla klockor? Det plexit som sitter på har 0,1-0,2 mm för liten diameter och sitter därav löst i bezeln
Ser ut som det.Är det den här urtavlan du letar efter?
https://meshok.net/item/76048164_Часы_Восток_с_водолазом_на_ходу
Välkommen!! Helt rätt tråd att dänga in det första inlägget iHej.
Ny här på KS, men jag har kollat nu å då på era fina ryssar!
Idag lägger vi golv, jag och min för tillfället enda Komandirskie...
Mvh
Grattis till en fin Vostok!och välkommen i gänget!min välkomnar!Hej.
Ny här på KS, men jag har kollat nu å då på era fina ryssar!
Idag lägger vi golv, jag och min för tillfället enda Komandirskie...
Mvh
Tack!Välkommen!! Helt rätt tråd att dänga in det första inlägget i
Tack!Grattis till en fin Vostok!och välkommen i gänget!min välkomnar!
Tack själv!Tack!
Oh, den där var fin!
Tjena Solo Rex!Hej.
Brevbäraren hade lite kul grejer med sej idag!
160-boetten har jag inte haft förut, den är riktigt fin tycker jag. Har haft tavlan i en 67-boett tidigare. Den ska få paddel-visare, rostfri krona o annan, obestämd bezel när jag känner för att bli förnedrad av den lokala urmakaren...
Den blå var faktiskt inte riktigt lika fin i verkligheten som på bild imho, men jag har en annan blå tavla på ingång, får se vilken det blir. Tänkte den ska få en äldre bezel i bara mässingen när jag hittar någon som inte är altför sönderslagen.
Sen kom det en bezel som jag tänkt ha på min 09 Radio Room. Har inte bestämt om jag ska ha inlägg i den, eller fila den slät o borra i en ensam "prick". Den är väldigt hög...
Eftersom jag är smidig som en elefant i en porslinsbutik så bröt jag såklart sönder glaset när jag tog bort den gamla bezelen. Suck...
Hallå!Tjena Solo Rex!
Du har ju köpt rätt klockor om du gillar att "labba" med deras utseende. Möjligheterna är ganska obegränsade. Byta bezel, visare och krona lär du dig snabbt själv. Det gäller bara att ha rätt verktyg. Finns billiga att köpa.
Snygga boetter förresten. Ministry-boetten är en favorit hos mig. Den ligger ofta skönt på armen.
Radio Room urtavlan är så snygg på egen hand, tycker jag.
Slösurfade och hittade en "tråd" som kopplar till din fråga för ett tag sen. Urtavlan verkar vara lite ovanlig och heter 059. Det finns mer info om den i den här tråden:Den här vore ännu bättre. Någon som vet vad det här är för tavla, mörkare blå med siffror? (snodd bild)
Yaay! Tackar! Nu vet jag iallafall vad jag ska leta efterSlösurfade och hittade en "tråd" som kopplar till din fråga för ett tag sen. Urtavlan verkar vara lite ovanlig och heter 059. Det finns mer info om den i den här tråden:
https://forums.watchuseek.com/f10/could-you-help-me-recognize-vostok-4902229.html
Där snackar vi tim-paddel alltså. Brutal!Dagens ryss. En gammal goding som ska få lite uppmärksamhet i helgen.