• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Verkar vara rätt boett och urverk om man jämnför med https://sturmanskie.com/about/blog/...hasy-v-kosmose-s-yuriem-gagarinym-i-segodnya/
Din verkar ha en annan märkning på fjäderhushjulet än de på länken, på din står det Pobeda.

Sedan vet man ju aldrig vad som stått på tavlan från början. Kanske Sturmanskie, kanske något annat?

Fin klocka iallafall!
Va kul, den ser ut att vara någorlunda correct, från 54 om jag fattar rätt!

Tack för länken!

Det är fredag, men vän av ordning påminner om att det snart är måndag igen.
Trevlig Poljot-kronograf i civilt utförande sitter på handleden. Gamla loggan och fett typsnitt på datumsiffrorna skvallrar om tidigt 80-tal. En helt OK kronograf IMHO.
Edit: En kul detalj på dessa äldre tavlor är att "10" på telemeter-skalan finns kvar vilket gör att "USSR" är uppdelat i två halvor på båda sidor om tian. På nyare versioner är tian borta. På de kyrilliska versionerna finns inte texten USSR alt CCCP över huvud taget.
20241004_080439.jpg

Senast ändrad:
Idag ta emot och leda jubileumsbesök av militär skola som verkade från 50-talet vagt, och mellan 73-98 aktivt.
Då är det både finuniform och bästa klockan som åker på!
Dåtidens tunnaste och finaste:
Vympel (POLJOT De Luxe) ultra-slim watch. USSR Space Sputnik.
Tittar man extra noggrant så ser man rymdskeppet på väg mot månen i ”slängen” över klocknamnet - coolt!!!
Tidigt 60-tal gjord på 1st Moscow Watch Factory.
Verket heter 2209, och dåtidens 8 mm tjocklek var inte att leka med!!!
Go’ helg klockomaner!
IMG_4583.jpeg

Någon som sprungit på denna sida?

Reklamfilmen var en upplevelse… ska hålla tummarna för att det kommer ett par random kvinnor nästa gång jag får motorstopp, som inte bara hjälper mig utan även ger mig en zlatoust. Känns inte som om det händer speciellt ofta dock. Iaf inte i mina hemtrakter. Trevlig helg!

IMG_3296.jpeg

Senast ändrad:
Någon som sprungit på denna sida?

Reklamfilmen var en upplevelse… ska hålla tummarna för att det kommer ett par random kvinnor nästa gång jag får motorstopp, som inte bara hjälper mig utan även ger mig en zlatoust. Känns inte som om det händer speciellt ofta dock. Iaf inte i mina hemtrakter. Trevlig helg!

IMG_3296.jpeg

Så rysk reklam!!! 🤣

Tillbaka
Topp