MAz_666
Guld
Gravyren???Oj, den där e ju grym!
Oleg som gått på den med gravyren?! Extremt häftig!!!
Oleg har f*n kört med vinkelslipen!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gravyren???Oj, den där e ju grym!
Oleg som gått på den med gravyren?! Extremt häftig!!!
Vilken fin fångst!gratulerar till den och väntar med spänning på verk bilder!
Tack, ja bra skick. Även kul att det är den ursprungliga tavlan utan Vostok-loggan.Grymt fin den!skicket på tavlan är ju super.
Zmaskens!den är grymt fin så hoppas du fixar funktinen!Sure, här kommer lite verkbilder!!!
Fet fjäder till balansen!
Här ser man kjedjan. Första klocka jag har med kjedja i urverket.
Verket är tillverkat 2a kvartalet 1962.
En titt på några fler funktioner. Den inre lådan har två bärhantag.
Längst ner till höger sitter en arm som håller klockan still.
Vill man att den skall få svänga fritt med vågorna lossar man helt enkelt denna och klockan hänger horisontellt även när det gungar.
Baksidan. En lucka finns för uppdraget, man för helt enkelt luckan åt vänster så hittar man hålet för nyckeln.
För att få loss urverket skruvar man loss glaset med hållare.
Sure, här kommer lite verkbilder!!!
Fet fjäder till balansen!
Här ser man kjedjan. Första klocka jag har med kjedja i urverket.
Verket är tillverkat 2a kvartalet 1962.
En titt på några fler funktioner. Den inre lådan har två bärhantag.
Längst ner till höger sitter en arm som håller klockan still.
Vill man att den skall få svänga fritt med vågorna lossar man helt enkelt denna och klockan hänger horisontellt även när det gungar.
Baksidan. En lucka finns för uppdraget, man för helt enkelt luckan åt vänster så hittar man hålet för nyckeln.
För att få loss urverket skruvar man loss glaset med hållare.
Zmaskens!den är grymt fin så hoppas du fixar funktinen!
Vilken fantastisk klenod du fått hem! Skicket verkar överlag vara mycket fint med ett vackert urverk Kul att ha sålt på dig den.. Mycket nöje!
Snyggt!!!Byte av balansbrygga på en Leningrad.
Nu fungerar den som den skall!
Så, blev byte till denna ikväll. 16mm bandbredd, ingen stor sak!
Snyggt!!!
Ni är en magiker min gode herr!!!Byte av balansbrygga på en Leningrad.
Nu fungerar den som den skall!
Så, blev byte till denna ikväll. 16mm bandbredd, ingen stor sak!
Ni är en magiker min gode herr!!!
Mancold from hell!tur man har två kompisar som lättar upp!
Då var det dags för leverans två av åtta. Denna gång är det en Buran-kronograf som väcker kluvna känslor. Modellen verkar vara en "hyllning" till kärnvapenbärande U-båtar och det kan man ju ha lite olika åsikter om. Referenser till massförstörelsevapen är inte okomplicerat och kanske ingenting man självklart vill skylta med på handleden.
Klockan som sådan är relativt ovanlig, framförallt i detta skick inkl certifikat.
Urtavlors utseenden kan över huvud taget väcka känslor. Oftast handlar det nog om huruvuda en tavla är snygg eller ej och där är ju smaken lyckligtvis delad. Det vore ju tråkigt om alla urtavlor såg likadana ut. I många fall vill man även att motivet på urtavlan ska förmedla någonting mer än bara funktion. Det finns gott om hyllningar av i stort sett vad som helst.
Armbandsur som på olika sätt har en relation till militär är inte ovanligt, inte minst när det handlar om klockor från Sovjetunionen och Ryssland. Det kan handla om klockor som kan antas ha använts av militär personal i olika sammanhang. Klockor med urtavlor som refererar till exempelvis stridsvagnar, militära flygplan eller diverse vapenslag finns som bekant på var och varannat armbandsur från Vostok. Här har nog var och en sin egen kompass som man följer med vad som känns OK och inte.
Nedan exempel på hur urtavlans utformning kan förmedla väldigt olika saker, trots att det i samtliga fall är i stort sett en och samma kronograf med Poljot 3133-verk under huven.
Till vänster den ovan presenterade kronografen med referens till kärnvapenbestyckade U-båtar. Till höger en annan variant med liknande budskap. Här är det strategiska kärnvapen som lyfts fram via ett motivet på urtavlan med ett jordklot som har kluvits i två delar av en raket... Är det klockor som kommer att bäras runt på min handled? Sannolikt inte. Har de en plats i min klocksamling? Självklart!
Som kontrast till detta står den tredje klockan som är en hyllning till Europeiskt samarbete och Maastrichtfördraget. En detalj i sammanhanget är ju att Storbritannien inte längre är en del av det Europeiska samarbetet inom ramarna för EU.
Jag tycker att du ska ha dina klockor på dig.Då var det dags för leverans två av åtta. Denna gång är det en Buran-kronograf som väcker kluvna känslor. Modellen verkar vara en "hyllning" till kärnvapenbärande U-båtar och det kan man ju ha lite olika åsikter om. Referenser till massförstörelsevapen är inte okomplicerat och kanske ingenting man självklart vill skylta med på handleden.
Klockan som sådan är relativt ovanlig, framförallt i detta skick inkl certifikat.
Urtavlors utseenden kan över huvud taget väcka känslor. Oftast handlar det nog om huruvuda en tavla är snygg eller ej och där är ju smaken lyckligtvis delad. Det vore ju tråkigt om alla urtavlor såg likadana ut. I många fall vill man även att motivet på urtavlan ska förmedla någonting mer än bara funktion. Det finns gott om hyllningar av i stort sett vad som helst.
Armbandsur som på olika sätt har en relation till militär är inte ovanligt, inte minst när det handlar om klockor från Sovjetunionen och Ryssland. Det kan handla om klockor som kan antas ha använts av militär personal i olika sammanhang. Klockor med urtavlor som refererar till exempelvis stridsvagnar, militära flygplan eller diverse vapenslag finns som bekant på var och varannat armbandsur från Vostok. Här har nog var och en sin egen kompass som man följer med vad som känns OK och inte.
Nedan exempel på hur urtavlans utformning kan förmedla väldigt olika saker, trots att det i samtliga fall är i stort sett en och samma kronograf med Poljot 3133-verk under huven.
Till vänster den ovan presenterade kronografen med referens till kärnvapenbestyckade U-båtar. Till höger en annan variant med liknande budskap. Här är det strategiska kärnvapen som lyfts fram via ett motivet på urtavlan med ett jordklot som har kluvits i två delar av en raket... Är det klockor som kommer att bäras runt på min handled? Sannolikt inte. Har de en plats i min klocksamling? Självklart!
Som kontrast till detta står den tredje klockan som är en hyllning till Europeiskt samarbete och Maastrichtfördraget. En detalj i sammanhanget är ju att Storbritannien inte längre är en del av det Europeiska samarbetet inom ramarna för EU.
Scheisse!@Johanaxe66 Är inte en Kirova för flyg någonting för dig? Verkar mer ovanlig än den marina jag har...
Känner själv att de flesta av våra klockor är sovjetiska, som mot slutet valde en västligare orientering.Då var det dags för leverans två av åtta. Denna gång är det en Buran-kronograf som väcker kluvna känslor. Modellen verkar vara en "hyllning" till kärnvapenbärande U-båtar och det kan man ju ha lite olika åsikter om. Referenser till massförstörelsevapen är inte okomplicerat och kanske ingenting man självklart vill skylta med på handleden.
Den där ballansfjädern ser kanske inte helt frisk ut...Finn ett fel!!!