Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Julavslutning i fin-stassen.
Då kör vi Svet; 16 juveler, och en tidig militär utgåva av deras dressare.
Denna är gjord före 1962 av fabriken Petrodvorets Watch Factory, som efter 1962 började kalla sig (och också märka uren) Raketa.
Urverket märkt ПЧЗ.
Ca 1958-59!
(Plexiporr!)
Japp, den är i fint skick! Syns lite dåligt på bilden, men siffrorna är ju "3D" där de s.a.s. "står ut/upp". Coola!Väldigt fint skick på den där tavlan! Jag har en likadan (tror jag), men den är betydligt mer sliten.
Har dock en finare (än den jag har) på önskelistan, men den är inte med i senaste budgivningarna (har ett gång nya klockor på g såklart ).
Toi toi toi med konserten! Alltid fint att ha en klocka som man gillar på konserter.Snart dags för stor julkonsert i utsålt konserthus i residensstaden. Som alltid klocka med röd urtavla på dessa konserter.
Vad är det för urverk på Pobedan? jag har en 4-52 med vad som ser ut att vara fungerande balans. Kronan är "dragen i botten" på den.Det kom lite urverk häromdagen. Massa Zim/Pobeda, men inser att jag måste bli bättre på o läsa säljtexten, alla hade trasiga balanser, precis det jag behövde, men det stod lång ner i texten.
Kom med en Pobeda med, behöver ny balans
Vad är det för urverk på Pobedan? jag har en 4-52 med vad som ser ut att vara fungerande balans. Kronan är "dragen i botten" på den.
OK, säg till om du behöver hjälp.Det satt ett av de nya i, jag försökte med ett äldre verk, men tyvärr hade jag ingen balans, idag hittade jag dock ett urverk som var äldre Zim där balansen verkade hel (sitter en Raketa tavla på så blev lite lurad).
Tror nog jag skall få ihop den, annars har jag en drös till nya slitna klockor på g som jag tänkte ha som donatorer (har ett par till Zim som jag vill sparka liv i).
OK, säg till om du behöver hjälp.
Tjena, ännu en gång en fråga från en annan klock-vän, som har kommit över en märklig Radio Room.
Den som känner till historien bakom Radio Room vet att de ursprungliga två serierna av denna modell var baserade på den åttakantiga 470-boetten. Frågan är om någon av er har träffat på en RR med 420-boett.
Nedan den klocka som frågan gäller. Vremir-bakstycket är sannolikt fel, eftersom just denna klocka har ett manuellt 2409.
Modellen nämns flyktigt på nedanstående fylliga sida om RR, men frågan är om någon av er andra kan ha sett en sådan i något sammanhang?
Vostok Radio Room Reference & Buying Guide
The Vostok Radio Room (also known as Radio Room Operator or "RR" / "RRO") is the perfect example of a popular (some would say iconic) model from the Chistopol watch factory. All the components ofvintagewatchinc.com
Denna Slava får pryda handleden idag.
Tack! Ja, den blev ovanligt lyckad.Snygg matchning med bandet!
Har en liknande på g fast annan färg...