• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jobbat där två (olika) år. Skulle köpt lite vänskaps-klockor!
Men sanningen å säga, såg jag aldrig några såna.
Första med "hyllningen" 79-89 känns lite skavigt. Att "fira" åren man försökte knäcka lilla fattiga Afghanistan, förstörde landet helt, men misslyckades ...
Men de två sista var coola modeller!

Oj! Intressant land.

Ryssarna/Sovjeterna verkar "fira" det mesta.

En Dotsi hade jag gärna köpt, antar att de inte dyker upp så ofta (säkert inte tillverkats supermånga heller).

Godmorgon, idag blev det en Neptune med vackert åldrad tavla.
20241120_075900.jpg

God förmiddag!

Dagens assymetriska med tavelref 508.
20241121_092639.jpg

Jag har roat mig de senaste dagarna att skapa ett dokument för Vostoks alla boetter referenser samt ett annat för tavelreferenser.

Dokumentet på boettref finns här (inte klart ännu, men väldigt många finns med):

Dokumentet för tavelref innehåller bara Kommandriskie-tavlor än så länge (runt 50st), det har jag inte lagt upp än (väntar tills jag har gått igenom Komandirskie och Amphibia åtminstone).

Только подан!

Модель 2209/081051

Корпус водозащищенный, хромированный, с крышкой из нержавеющей стали и съемным кольцом. Циферблат матовый, серебристый с последующей покраской. Поле циферблата вытравлено методом чеканки. Маркеры часовой шкалы рельефные, фрезерованные. Черная печать. Стрелки граненые с окном, стрелки хромированные.
20241121_210340.jpg

1983-1985
20241121_212006.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp