• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Mera nytt! Funkar, men lite problem med att ställa tiden.

Полет морской флот адмирал
20250510_104634.jpg

20250509_214443.jpg

20250509_221215.jpg
Strunta i att dra upp den, så går den rätt typ 5-10 min 2ggr per dygn!!!
😂 😂 😂 😂

Riktigt snygg, var jag du köpt den?
Tack! Det är en lång men rolig historia.
Luna dude-projektet startade för flera år sen. En norsk kille tog fram en urtavla som projektet gillade. Projektet gav Meranom ( en av Vostok Amphibians gamla designers ) i uppdrag att tillverka urtavlorna, bezel och visare. Därefter blev det någon form av oenighet. Projektet gick aldrig "i mål". Den norska designern tog sin design och tillverkade klockan tillsammans med en schweizisk urmakare. Meranom sålde ut de urtavlor, bezel:ar och visare som de redan hade tillverkat - som lösa tillbehör - på internet i Ryssland. En ung urmakeristudent köpte delarna och monterade klockan. En av mina kompisar bor i Frankrike. Han köpte klockan av den unge urmakeristudenten.
Min franske vän samlar väldigt snävt på en speciell typ av Vostok Amphibian. Han städade sin samling för ett tag sen och upptäckte att hans Luna dude inte hade någon plats i hans samling. Jag "snappade" snabbt upp den.
Han skickade ett paket till mig med ett spårningsnummer. Spårningsnumret gick hela vägen till mitt utlämningsställe men paketet var borta, enligt utlämningsstället. Efter lite utforskande upptäckte Postnord att paketet hade fått ett nytt spårningsnummer under frakten(?)! Därefter kunde paketet hittas. Jag var nära att missa klockan alltså.
Det finns Luna dude med vita urtavlor men min franske vän menar att de inte var en del av det ursprungliga projektet.
Det finns en annan Luna dude med stjärnor på urtavlan - som säkert är minst lika snygg som den ursprungliga Luna dude - men min franske kompis säger att den är framtagen utanför det ursprungliga projektet.
14038b.vostok.png

Så här ser urtavlan på orginalet ut - om man vill vara noga.
37hmmsj8oxrng823w37ttgkd8g6ymdzt.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp