• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Slänger upp en gammal modd på handleden idag.
1000003022.jpg

Bara kniven kvar, så har man ett fullt kit av utrustningen för en av flottans dykare...
55995bc5-2387-46df-8c67-8713aa4e8bf0.jpg

Iofs finns det ju några delar till om man skall vara riktigt nördig 😅, men man får ju sätta gränsen någonstans 😇.
taucheruhr-100m-agat-192-chs-zlatoust-rusische-militaeruhr-uhr-vostok-kal-2409a_8.jpg

taucheruhr-100m-agat-192-chs-zlatoust-rusische-militaeruhr-uhr-vostok-kal-2409a_7.jpg

Imponerande att lyckas klämma ner den där 😲 Jag slet ut varannan vägg i min klocklåda för att få plats även med de minsta zlatoustarna. På tal om förvaring, är det någon som hittat någon bra förvaringslösning som fungerar för lite större antal varav några lite större klockor, så tar jag gärna emot tips 🙂
Tycker det ser rörigt ut med min nuvarande (nöd)lösning som är 6 st mindre lådor.

Imponerande att lyckas klämma ner den där 😲 Jag slet ut varannan vägg i min klocklåda för att få plats även med de minsta zlatoustarna. På tal om förvaring, är det någon som hittat någon bra förvaringslösning som fungerar för lite större antal varav några lite större klockor, så tar jag gärna emot tips 🙂
Tycker det ser rörigt ut med min nuvarande (nöd)lösning som är 6 st mindre lådor.

Skåp?
20250518_105831.jpg

Du lär få plats med även de stora? Fungerar fint för mina mindre iallafall.

Skåp?
20250518_105831.jpg

Du lär få plats med även de stora? Fungerar fint för mina mindre iallafall.
Kanske där jag landar till slut. Men vill gärna ha en synlig förvaring. Vet hur jag fungerar. Ser jag inte klockorna, så kommer de inte användas. De som inte ligger i den synliga förvaringen just nu, hamnar i regel aldrig på handleden 🤔 Händer återkommande att jag ibland öppnar den lådan och slås av ”just det, dessa klockor har jag ju också” som en halvsenil farbror. Fattar inte hur ni som har stora samlingar kan ha koll på alla klockor.

Det verkar som vi är flera musiker som gillar ryska klockor! :) Den där Scuba duden var riktigt fin!
Scuba dude, no date:

Det har kommit nya Scuba dudes med no date men det är inte riktigt samma som de gamla, vintage, som dessutom har large lume dots. De här är jäkligt svåra att hitta. De är dessutom "transitional". D.v.s. det står inget ursprungsland på urtavlan. Klockorna är från tidigt 90-tal, i kaoset efter att det sovjetiska imperiet föll ihop.
Jag har en dublett i min samling och jag försöker undvika dubletter. Därför är jag beredd att släppa den svarta "No date" av de här två. Två tusen kronor och jag säljer den.

20250518_140609.jpg
20250518_140624.jpg
20250518_140634.jpg
20250518_140654.jpg

Scuba dude, no date:

Det har kommit nya Scuba dudes med no date men det är inte riktigt samma som de gamla, vintage, som dessutom har large lume dots. De här är jäkligt svåra att hitta. De är dessutom "transitional". D.v.s. det står inget ursprungsland på urtavlan. Klockorna är från tidigt 90-tal, i kaoset efter att det sovjetiska imperiet föll ihop.
Jag har en dublett i min samling och jag försöker undvika dubletter. Därför är jag beredd att släppa den svarta "No date" av de här två. Två tusen kronor och jag säljer den.

20250518_140609.jpg
20250518_140624.jpg
20250518_140634.jpg
20250518_140654.jpg
Tack för erbjudandet, och ett skäligt sådant imo! Otroligt fina de där och i fint skick. Jag får tyvärr avstå denna gång då jag investerat lite mkt i andra klockor. ;-)

Kanske där jag landar till slut. Men vill gärna ha en synlig förvaring. Vet hur jag fungerar. Ser jag inte klockorna, så kommer de inte användas. De som inte ligger i den synliga förvaringen just nu, hamnar i regel aldrig på handleden 🤔 Händer återkommande att jag ibland öppnar den lådan och slås av ”just det, dessa klockor har jag ju också” som en halvsenil farbror. Fattar inte hur ni som har stora samlingar kan ha koll på alla klockor.

Vitrinskåp? I någon form...

Screenshot_20250518_114745_Chrome.jpg

Kan ju nämna att det kan va lite svårt ibland o ha koll på alla klockor.

Vänta nu, vart är den där... så letar man och så tar det ett bra tag innan man hittar.

Eller, hmm, har jag inte en sådan där, börjar leta och inser att jag nog inte köpt en sådan (än). 😅

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp